schaatsen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 14:31

De Giessen is nog open maar de Vliet is dicht, maar dat moet nog een paar nachten hebben hoor, ze waren op de wetering maar het kraakte nog heel erg hard. dus wie weet morgen

MissF, vlgs buienradar is het nog tot 11 jan. vriezend, dus wie weet..... kraamtijd op het ijs.... kind dik in pakken kruik erbij en achter de kinderwagen met de schaats!
PPm, beterschap!

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 29 dec 2008 14:32

Heb gisterenmiddag tijdens hond uitlaten het ijs nog even uitgeprobeerd....
maar ik zakte er al doorheen met 1 voet op het ijs. En ik weeg niet eens zoveel (55 kg.) Vandaag nog even een poging wagen... :mrgreen:

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 29 dec 2008 14:36

Wat ik jammer vind is dat mensen soms te snel gaan ijs uit proberen, heb zo van laat het over aan degene die verstand van hebben als die zeggen dat je erop mag. Want anders komen er snel wakken en duurt nog langer voor je echt kunt schaatsen.
Leef je droom.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2008 15:13

'k Hoorde vanmorgen op Radio 1 nog dat de KNSB het sterk afraadt om nu op plassen/etc. te gaan schaatsen. Voorlopig zijn de natuurijsbanen v/d plaatselijke ijsclubs de place to be voor schaatsers, en eventueel een heel ondiep watertje. Er schijnen nogal wat windwakken te zijn...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 15:49

LeChat schreef:'k Hoorde vanmorgen op Radio 1 nog dat de KNSB het sterk afraadt om nu op plassen/etc. te gaan schaatsen. Voorlopig zijn de natuurijsbanen v/d plaatselijke ijsclubs de place to be voor schaatsers, en eventueel een heel ondiep watertje. Er schijnen nogal wat windwakken te zijn...

klopt van die windwakken, maar vannacht gaat het stevig vriezen en de wind gaat afnemen volgens de kenners dus morgen.......

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 29 dec 2008 16:09

pol schreef:
LeChat schreef:'k Hoorde vanmorgen op Radio 1 nog dat de KNSB het sterk afraadt om nu op plassen/etc. te gaan schaatsen. Voorlopig zijn de natuurijsbanen v/d plaatselijke ijsclubs de place to be voor schaatsers, en eventueel een heel ondiep watertje. Er schijnen nogal wat windwakken te zijn...

klopt van die windwakken, maar vannacht gaat het stevig vriezen en de wind gaat afnemen volgens de kenners dus morgen.......

:yahoooo:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 dec 2008 17:02

pol schreef:De Giessen is nog open maar de Vliet is dicht, maar dat moet nog een paar nachten hebben hoor, ze waren op de wetering maar het kraakte nog heel erg hard. dus wie weet morgen

MissF, vlgs buienradar is het nog tot 11 jan. vriezend, dus wie weet..... kraamtijd op het ijs.... kind dik in pakken kruik erbij en achter de kinderwagen met de schaats!
PPm, beterschap!

Hej wat leuk Pol,
Dan wonen wij ergens bij elkaar in de buurt :wink:
Wij hoopten hier morgen wel op e Vliet te kunnen schaatsen??

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 dec 2008 17:14

Bij ons ligt de Giessen wel soort van dicht sinds vanacht!
:wink:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 29 dec 2008 18:11

Wij gaan woensdag sowieso schaatsen. Hopelijk kunnen we ergens op natuurijs in de buurt van de Rijn. Anders gaan we naar de baan in Arnhem of Oosterbeek.

Henkie: vrij woensdag? Wil jou ook wel eens wat anders zien doen dan tennissen 8)
pobody's nerfect

Maaike

Berichtdoor Maaike » 29 dec 2008 19:16

Jaaaaa, hier gaan we ook schaatsen :D Long time ago, maar ik geloof dat de sloten hier wel redelijk dicht zijn. En de ijsbaan is ook open.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2008 19:20

Wat voor schaatsen hebben jullie trouwens?
Wij schaatsten (in de Alblasserwaard) vooral op Noren, dan ging je lekker hard, en lange afstanden.
Toen kwam ik hier wonen, en had de meerderheid hockey's en kunstschaatsen. Vond ik eerst zo stom :D
Ik heb gewoon mijn Noren gehouden. Mijn man heeft kunstschaatsen en kan ook echt kunstjes :) Als er voorlopig nog ijs ligt en ons kindje is al geboren, dan ga ik ook kunstschaatsen kopen, om de kunstjes ook te leren. En mijn man wil juist naast zijn kunstschaatsen ook Noren, omdat hij er vorig jaar achter kwam dat hard lange afstanden eigenlijk ook wel erg leuk is :D

Zou elke omgeving zijn eigen soort hebben wat het meest 'in' is?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 19:31

christien schreef:
pol schreef:De Giessen is nog open maar de Vliet is dicht, maar dat moet nog een paar nachten hebben hoor, ze waren op de wetering maar het kraakte nog heel erg hard. dus wie weet morgen

PPm, beterschap!

Hej wat leuk Pol,
Dan wonen wij ergens bij elkaar in de buurt :wink:
Wij hoopten hier morgen wel op e Vliet te kunnen schaatsen??

Morgen ga ik eerst met de kids in de ochtend en helaas ligt mijn vader in het ziekenhuis dus dat word morgen bezoekuur 's middags! Maar hopelijk woensdag weer! en op de vliet is ook gaaf!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 30 dec 2008 02:23

ik heb voor morgenavond geregeld dat ik dan niet hoef te werken, dus dan ga ik ook lekker schaatsen! en nieuwjaarsdag, da's er ook een mooie dag voor.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 dec 2008 08:24

MissF schreef:Zou elke omgeving zijn eigen soort hebben wat het meest 'in' is?

volgens mij wel, in NH had bijna iedereen noren, ook veel vrouwen.

kwam ik in Werkendam, daar reden heel veel mannen op kunstschaatsen, wat een mietjes dacht ik :mrgreen: dat gezwier is op zich wel leuk maar ook wel showerig vind ik. Ze hebben heel de baan nodig en als je ff gang wilt zetten moet je weer uitkijken voor hun.

Ik heb btw hockeyschaatsen maar heb altijd het idee dat ze bot zijn, ook als ze zijn geslepen. Glij zo opzij met die ijzers, zijn ze dan bot?

Het nadeel van schaatsen vind ik kouwe voeten. Heeft een ander daar nu nooit last van? Mijn tenen liggen er altijd bijna af.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 dec 2008 08:32

*Annet* schreef:
MissF schreef:Zou elke omgeving zijn eigen soort hebben wat het meest 'in' is?

volgens mij wel, in NH had bijna iedereen noren, ook veel vrouwen.

kwam ik in Werkendam, daar reden heel veel mannen op kunstschaatsen, wat een mietjes dacht ik :mrgreen: dat gezwier is op zich wel leuk maar ook wel showerig vind ik. Ze hebben heel de baan nodig en als je ff gang wilt zetten moet je weer uitkijken voor hun.

Ik heb btw hockeyschaatsen maar heb altijd het idee dat ze bot zijn, ook als ze zijn geslepen. Glij zo opzij met die ijzers, zijn ze dan bot?

Het nadeel van schaatsen vind ik kouwe voeten. Heeft een ander daar nu nooit last van? Mijn tenen liggen er altijd bijna af.

Helemaal geen show, heel gezellig juist dat gezwier, had je in Babylonienbroek moeten komen, daar heb ik het geleerd.

Koude voeten.... skisokken aan en blijven schaatsen, Ik heb nu noren met een soort skischoen en dat werkt ook goed.

Terug naar “Archief”