Moderator: Moderafo's
DesertRose schreef:Er bestaat geen homonatuur. de zelfverzonnen homonatuur is een misbaksel van de normale heteronatuur.
De vergelijking tussen afgoderij en hoererij is echt onbruikbaar. is hoererij afgoderij? ja, dat is het. Waarom? omdat het ALLEBEI in het rijtje met vleselijke vruchten staat: overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen,
meboy schreef:Daarin zijn we het niet onees met elkaar. Het verschil is dat jij zegt:
- Godvruchtig leven is het huwelijk of ongehuwde maagdelijke staat
En ik zeg:
- Godvruchtig leven is een leven met liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, en matigheid.
meboy schreef:De tekst die jij aanhaalt is prachtig. Het onderstreept echter precies wat ik bedoel. De cruciale versen (waarin in plaats van een begrenzing juist de ruimte van het nieuwe leven tot uitdrukking komt) zal ik vet maken. Ik zie daar bijvoorbeeld vers 11:
..
De opsomming die volgt is niet een soort hernieuwde eis, waarin begrenst wordt waarin dat kan en waarin niet... dat is beter te zien op het einde.
...
23 En al wat gij doet, doet dat van harte als den Heere en niet den mensen;
24 Wetende, dat gij van den Heere zult ontvangen de vergelding der erfenis; want gij dient den Heere Christus.
25 Maar die onrecht doet, die zal het onrecht dragen, dat hij gedaan heeft; en er is geen aanneming des persoons.
Mag ik vers 23 tot 25 uitroepen tot homo-vers van het jaar? Zo op de valreep van 2008?
meboy schreef:Het huwlijk tussen Christus en zijn gemeente is inderdaad volmaakt. De afspiegeling daarvan; zoals wij dat in de praktijk brengen niet. Echter de band tussen Christus en zijn kerk gebruiken als eis tegenover homo's is veel te exclusief. Wat J-H probeert te zeggen is: als dát een eis is voor de homo's dan is het ook een eis voor hetero's.
meboy schreef:elbert schreef:Zo mogen we het huwelijk dan ook ontvangen: als afspiegeling van het volmaakte huwelijk tussen Christus en Zijn Bruid.
Ook het ongehuwde leven past daar trouwens in: wie ongetrouwd wil leven tot eer van God, is daarmee in de eerste plaats deel van de Bruid die zich volledig op haar Man richt. Daarom kan Paulus zeggen dat het beter is om ongetrouwd te blijven.
Laat ik het voor de zekerheid eerst vragen: pas dit verhaal eens toe op de homo?
elbert schreef: Dé homo bestaat niet, om een gevleugeld woord van onze prinses te lenen.
Wat ik hierboven heb geschreven is mijns inziens de bijbelse roeping (1 Kor. 7) en eenieder mag zich daardoor aangesproken weten en mag het daar met de Heere over hebben. Uit de Bijbel zie ik geen aanleiding om te zeggen dat er voor homo's de mogelijkheid is om een relatie te hebben zoals man en vrouw die hebben in het huwelijk. Daarom is een homorelatie mijns inziens te vergelijken met ongehuwd samenwonen. Beide voldoen niet aan de roeping om ofwel in het huwelijk ofwel ongehuwd te leven.
elbert schreef:meboy schreef:Daarin zijn we het niet onees met elkaar. Het verschil is dat jij zegt:
- Godvruchtig leven is het huwelijk of ongehuwde maagdelijke staat
En ik zeg:
- Godvruchtig leven is een leven met liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, en matigheid.
Die twee sluiten elkaar niet uit, maar zijn aan elkaar gekoppeld. Daarin zit denk ik het verschil: ik zeg dat het tweede concreet tot uitdrukking komt in het eerste, jij zegt alleen het tweede waarbij de woorden die je noemt (liefde, blijdschap, geloof enz.) eventueel afhankelijk van persoonlijke omstandigheden ingevuld kunnen worden volgens de persoonlijke behoefte die men voelt. Maar mijns inziens hangt de inhoud van liefde, trouw, geloof enz. juist af van wat God daarmee bedoelt. Daarmee geef ik inderdaad een bepaalde begrenzing aan, want niet elke godsdienst is dienst van God.
elbert schreef:t;]meboy schreef:Het huwlijk tussen Christus en zijn gemeente is inderdaad volmaakt. De afspiegeling daarvan; zoals wij dat in de praktijk brengen niet. Echter de band tussen Christus en zijn kerk gebruiken als eis tegenover homo's is veel te exclusief. Wat J-H probeert te zeggen is: als dát een eis is voor de homo's dan is het ook een eis voor hetero's.
Geen eis, wel een oproep om te wandelen waardig de roeping waarmee we geroepen zijn. Andersom geldt wel dat wie zo niet wandelen een probleem hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten