Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 dec 2008 14:03

Goed nieuws, Laura en Galateia!! :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 dec 2008 14:04

Succes Galateia!
@Laura: heerlijk, dan kunnen jullie het ook lekker afsluiten! Dan kun je ook met hem naar Nederland, toch?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 dec 2008 12:32

En Galateia hoe is het gesprek gegaan??

Gefeliciteerd Laura :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 dec 2008 13:11

Wat fijn, Laura, dat straks echt alles is afgerond! *Hug*

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 dec 2008 14:21

@Galetaia: Sorry, heb over jouw berichtje heen gelezen... ik hoop dat het gesprek afgelopen vrijdag nog beter ging dan de gesprekken daarvoor! 8>)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 dec 2008 21:14

Laura, fijn dat straks alles afgerond is.
Galateia, Hoe is het gesprek verlopen?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2008 16:15

Ik ben ook wel heel benieuwd!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 09:57

Zo, weer eens een berichtje van mij! Het derde gesprek is alweer 2 weken geleden. Het was een vreemd gesprek. Het ging voornamelijk over het wel of niet adopteren van een kindje met een medisch probleem. Mijn man en ik zijn daar erg duidelijk in: we staan voor alles open.

Nou, dat hebben we geweten. Want zoiets maakten ze maar zelden mee. Het was voor ons gevoel dus een beetje een vijandig gesprek, waarin we ons moesten verdedigen voor onze keuze. Pfff. Dat geeft gewoon een rotgevoel, want op een gegeven moment zijn je argumenten op. Sommige dingen kun je goed uitleggen, andere dingen zitten gewoon in je hart. Op een gegeven moment zei ik maar: "we kunnen hier heel lang over doorpraten, maar dit is een beslissing die we hebben genomen met ons hele hele hart en ons volle verstand." Gelukkig zei de raadsmedewerkster toen, dat ze dat wel kon merken. Gelukkig maar.

Omdat we ook geen grenzen hebben aan de leeftijd, zit onze raadsonderzoekster met een unieke situatie. Voor adoptieland zijn wij heel jong. We staan voor alles open. Geen grenzen. Zo'n gezinsrapport schrijft ze zelden. Want voor adoptieland zijn we zo piepjong, maar ze gaf al wel aan, dat uit de gesprekken bleek, dat onze leeftijd niets zegt in ons geval. Maar o, wat was ik nu graag 30 geweest (dat ik dat ooit nog zou zeggen). Ik heb echt het idee, dat wanneer je leeftijd met een 3 begint, je pas echt meetelt voor die mensen. Zucht.

Maar goed. We zijn vandeweek gebeld met de mededeling, dat ze pas in jauari ons rapport gaat schrijven. Jammer genoeg lukt het niet meer voor de feestdagen. Dat rapport moet dan door de gedragsdeskundige beoordeeld worden. Die zal ons wel willen zien, want alles klopt, alles wat we hebbengezegd is consequent, zelfverzekerd, maar dat klopt niet met onze leeftijd... onze raadsmedewerker was ons alvast op een vierde gesprek aan het voorbereiden.

En dat vinden we prima. De toestemming om te adopteren hebben we denk ik wel. Op basis van de gesprekken zou ik me echt niet voor kunnen stellen, dat wij geen kind mogen adopteren. En ik denk dat een medisch probleem ook wel goed komt (ondanks de 'vijandigheid'). Maar die gedragsdeskundige ziet dalijk natuurlijk alleen maar '26 en 29 jaar'.

Ik snap het wel. Want wij zijn dan wel al 7,5 jaar getrouwd, maar toen ik laatst een avondje ging eten met collega's van me rond diezelfde leeftijd, tsja, dan merk je wel dat sommigen van die leeftijd nog wel een beetje los en puberig rondleven.

Maar goed. Het komt erop neer, dat de grootste hobbel in het proces onze leeftijd is. Wanneer mensen aan me vragen, of er dingen zijn uit de gesprekken waar ik me druk over maak, dan is dat het enige wat ik kan noemen. En dat voelt zo oneerlijk. Maar we gaan wel zien wat er in januari uitkomt. Het komt wel goed, dat weten we van binnen, maar die afhankelijk, dat jezelf moeten bewijzen, dat wachten, dat.... dat hakt er hier even heel diep in. Vandaar dat ik een tijdje niets heb geschreven...

Maar het komt goed. Voor onze kinderen doen we alles. Welke ouder doet dan nou niet? :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 dec 2008 10:43

Galateia, fijn om wat van je te horen. Ik was al bang dat het gesprek negatief was verlopen, omdat je zolang niets liet horen.
Vervelend inderdaad, dat je jezelf zo moet bewijzen en dan ook nog die zenuwslopende onzekerheid waarmee je het nieuwe jaar in gaat...
Maar ik ben blij dat je aan de hand van de drie gesprekken toch het gevoel hebt dat het allemaal positief zal uitpakken!
Ik leef met jullie mee en zal zeker bidden voor een positief advies.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 10:50

Dank je wel bloempie, dat soort berichten doet me altijd weer goed.

Het is inderdaad vreselijk om met zoveel onzekerheid en met zo'n afhankelijk gevoel de feestdagen in te gaan. Ik ben altijd dol op eind december, maar nu kan deze vakantie mij niet snel genoeg gaan...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 dec 2008 10:57

Sterkte met de onzekerheid en het wachten. Maar er is vast nog wel een lichtpunt om naar uit te kijken voor jullie!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 11:03

Een lichtpunt is er zeker. Het komt echt wel goed. Maar van dat jezelf bewijzen en dat wachten word je gewoon zo ontzettend moe! Maar wees niet bang: we gaan gewoon door en het komt echt goed. Ik ben echt niet bang dat we afgekeurd worden, dat is inmiddels echt wel duidelijk :mrgreen:

We zitten alleen in spanning of ze meegaan met onze leeftijdswens zonder grenzen...

En dat is wat we zo graag willen. We willen zo graag, dat God alle ruimte heeft om die kinderen bij ons te plaatsen, die Hij al eeuwig voor ons in gedachten heeft. Aan de andere kant: God weet welke kinderen dat zijn. Als de kinderbescherming dan besluit, dat het kind maximaal 4 of 5 jaar mag zijn, dan past dat kennelijk in Zijn plan.

Maar weer aan de andere kant: ik ben altijd iemand die zegt, dat je met 'stil op de bank zitten' niks bereikt. Je moet er ook wel wat voor doen...

Sjonge, dat berusten en vertrouwen is wel erg moeilijk, hoor, wanneer het raakt aan zoiets teers als het verlangen naar je kinderen. Ik ben de afgelopen weken echt mezelf niet...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 dec 2008 11:07

Galateia: Wat vervelend, dat jullie nu over zoiets als leeftijd inzitten!
Ik weet uit ervaring hoe dat is: voor het werk wat ik doe, ben ik volgens velen te jong (snel gestudeerd, snelle deeltijdopleiding achteraan gedaan... de meesten zijn dan midden 30 en ik was midden 20...)... gelukkig blijkt vaak uit gesprekken dat leeftijd echt niets zegt!
Die gedragsdeskundige zal jullie wel willen zien, maar ik ben er zeker van dat hij/zij in een gesprek wel zal zien dat jullie heel anders in het leven staan dan andere mensen van jullie leeftijd! Bovendien: het heeft ook genoeg voordelen om wat jonger (adoptie)ouder te worden dan pas met 30-40!
Veel sterkte met wachten en onzekerheid!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 19 dec 2008 11:13

Elvira, je hebt echt helemaal gelijk! We zien dan ook helemaal niet op tegen een eventueel gesprek met de gedragsdeskundige, daar hadden we van tevoren al rekening mee gehouden. Het is niet meer dan logisch. Maar het geeft je gewoon een machteloos gevoel: het is het enige waar je echt niks aan kunt doen :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 dec 2008 11:47

Galateia, het gaat helemaal goed komen! Jullie mogen dan wel jong zijn in jaren maar er zit een oud hoofd op ;) Nee serieus, wij waren 23 en 25 toen Michael kwam, 22 en 24 toen de gesprekken begonnen en als jij gewoon bent zoals je bent dan zien ze echt wel dat jullie er mega geschikt voor zijn! We bidden voor jullie.
omhelzing-smile

Terug naar “Archief”