Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 dec 2008 17:11

ik haal 2 keer in de week broodbeleg (hartig dus vleeswaren,salade,filet american).
Langer dan 4 dagen kun je het echt niet bewaren want dan is het slecht (van onze slager dan want daar zitten geen toevoegingen in om het langer houdbaar te houden)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 dec 2008 17:27

Harm-J schreef:
Evelien schreef:koffie thee en beleg daar doe je zeker wel weken mee. Ik heb al in weken geen beleg, koffie thee gekocht.

Wij kunnen echt van 50 euro in de week rond komen.

Laat me raden je eet droog brood? ;)
??? wij komen ook rond hoor van 50 euro...........

Sabra schreef:Dan moet mij toch eens worden uitgelegd hoe er voor 50 euro in de week gegeten kan worden. Wij zijn minimaal 150 euro per week kwijt voor twee personen.
Zie mijn post op de vorige pagina :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2008 17:34

Tja, wij hoeven nooit niet-houdbaar broodbeleg te kopen. Mijn man eet altijd op zijn werk brood, en krijgt daar alles. Ik eet ook op mijn werk, en zoals nu ontbijt ik vaak laat met een paar beschuitjes.
Daarnaast eet ik sowieso geen vleeswaren. Ik eet kaas, hagelslag of pindakaas. Ik vind het dus ook onnodig om 6 soorten broodbeleg te hebben.
In het weekend eten we wel thuis, maar op zondag vaak een stokbroodje in de oven ofzo. Op zaterdag eten we meestal gewoon alleen ontbijt en op tijd avondeten.
Thee drink ik heel veel, maar haal ik gewoon 4 pakjes bij de Aldi. Koffiepads koop ik af en toe in de aanbieding, dat drinkt alleen mijn man (en dan nog gewoon 2 kopjes op een dag). Dus daar doen we ook heel lang mee.
Ik begrijp al niet hoe je met 150 euro rond wil komen, zelfs al zou ik willen, het lukt me echt niet :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2008 17:41

'k Zal eens mijn boodschappenlijstje overtypen ;) :mrgreen:
@MissF, een doos melkpoeder waar wij een week mee doen kost hier ruim 10 euro. Luiers, billendoekjes, tikt allemaal lekker aan.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2008 18:55

Ik snap het ook niet helemaal hoor. Ik ben bij de supermarkt denk ik in de week tussen de 80 en 100 euro kwijt. Brood haal ik bij de bakker dus dat zit daar nog niet bij. In het weekend hebben we meestal wel visite en/ of mee-eters en dat moet ook altijd kunnen vind ik, zondag ook weer mee-eters die de hele dag blijven en dan vind ik het leuk om ze wat lekkers voor te zetten en wat extra's dus salades erbij en een lekker toetje. Gelukkig hoeven wij dan ook niet op het geld te letten. Voor de rest koop ik vaak een plantje of een bloemetje. Helemaal met kleine kinderen snap ik niet dat je voor 35 euro per week boodschappen kunt doen, een pak luiers kost toch al snel een tientje, billendoekjes een euro of 2 per pak en vanaf een half jaar eten die toch ook mee en die van ons eten best flink. (gelukkig). Melk gaat er hier ook zo een pak of 10 door per week en toetjes ook flink.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 12 dec 2008 18:59

Als je zuinig aan doet lukt 50 best. Maar ik snap inderdaad ook niet hoe je met 35 euro per week rond kunt komen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 dec 2008 19:03

ja, toen wij met zijn tweeen waren zou dat ook nog wel lukken, maar nu we een gezin zijn van 4 en 2 in de luiers echt niet hoor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 12 dec 2008 19:13

Pff hoe jullie dat doen.
Ik ben in m'n eentje ook behoorlijk wat kwijt.
Het probleem is dat ik enorm gezond eet en dat zijn de duurste producten, chips, koek en snoep kosten niets in vergelijking met groente, fruit en vleeswaren.

Ik werk er hard voor en als ik dan wat eet wil ik ook dat het lekker is, dus koop ik brood bij de Bakker eet ik elke dag verse groente en eet ik veel vis.
Ik eet maar 3 boterhammen op een dag dus dan wil ik ook lekker brood.
Ik ben wel een voorstander van A merken, eet alleen vleeswaren op brood of sandwichspread en eet 's morgens meestal een toetje maar dan wel Alpro Soya Joghurt met fruit of Optimel Kwark. Ook niet het goedkoopste. Terwijl m'n cola wel weer van een gewoon merk is en sommige andere dingen ook.
Kvind boodschappen echt duur, maar heb zoiets van: ik werk ervoor dus wil ik ook gewoon goed er van leven.

En wcpapier moet wel zacht zijn aub, anders krijg je van die kapotte billen :?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 dec 2008 19:42

hier is het zo'n 80/90 euro per week.. dat is inclusief luiers en verzorgingsproducten!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 dec 2008 20:12

Mijn man eet veel brood. Ik thuis niet veel, meestal in de gezinnen. 'k Haal 3 of 4 broden in de week. Meestal 0,90 cent van de AH.
Nu tijdelijk maar weer even de 0,39 van de Aldi.
Aardappels koop ik per 5 kg van Aldi. Prijs varrieert volgens mij tussen de 1,49 en 1,99. Macaroni, rijst e.d. kost geloof ik rond de 50 cent.
'k Heb meestal een fles cola light en sinas light van de Aldi en dubbelfris eigen merk van AH. Toetjes eten wij weinig. 'k Heb meestal magere yoghurt en soms pak vla in huis.
Vleeswaren gaan hier wel 3 pakjes in de week door volgens mij. Kaas koop ik af en toe zo'n pakje gesneden van de Aldi. Vleeswaren is rond de 60 cent daar.
Toiletpapier en schoonmaakmiddel koop ik ook van de Aldi. Koffiepads heel soms die gaan hier wel een maand mee ofzo. Fruit koop ik bij de AH. Vlees ook meestal daar en in de aanbieding of afgeprijst.
Voor 50euro had ik er dan ook nog Wiskas kattenvoer en Bonzo hondenvoer bij. Wasmiddel koop ik ook meestal in de aanbieding en zit ook bij dat geld in.
Koekjes en chips hebben we vrijwel nooit. Soms biscuitjes en vaak een zakje eierkoeken van de AH. Melk drinken wij weinig. Meestal iets van Optimel ofzo.
Dat is 't meeste denk ik wel. Voor 50 euro hoef je naar mijn inzien niet heel zuinig te doen maar is gewoon een kwestie van opletten.
Nu moeten we wel even heel zuinig aan doen en proberen we om max. 25 euro per week uit te geven.

Met kids zullen daar de luiers bij op komen en misschien wat extra's.
'k Weet niet wat je wekelijks aan luiers kwijt bent, 10 euro ofzo??
'k Hoop borstvoeding te gaan geven en daarna zelf eten klaar te maken en 'k verwacht niet echt dat ik daar veel meer voor kwijt ben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 dec 2008 21:08

Evelien schreef:Wij kunnen echt van 50 euro in de week rond komen.

Ik denk dat wij dat ook wel zouden kunnen, maar in de praktijk zitten we toch iets hoger, zo'n 270 euro per maand. Als we alle biologische producten zouden vervangen door niet biologische, dan zouden we denk ik al dicht bij die 50 euro kunnen komen. Verder kan je er natuurlijk ook voor kiezen of je je verjaardag wel of niet viert en of je je familie uitnodigt met Kerst.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 12 dec 2008 21:09

Is iedereen hier nou zo prijsbewust? Ik heb echt geen goed beeld van wat ik per week aan boodschappen besteed hoor, 'k weet dat ik prima rond kan komen en ook nog geld overhoud (als ik geen trouwjurk koop, zoals deze maand 8)), maar verder... Als je aan mij vraagt hoeveel ik voor een halve liter melk of een halfje brood betaal... geen idee!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 12 dec 2008 21:22

Wij doen hier standaard elke maand 320 euro in de huishoudportemonnee en daar moeten we het mee doen (eten, schoonmaakmiddelen, hondenvoer). Dat lukt vrij prima, ook al moet ik er wel bij zeggen dat de duurste producten inderdaad de gezonde dingen zijn: we eten veel groente en fruit, halen weliswaar weinig, maar diervriendelijk (dus duur) vlees bij de slager en eten ook vrij veel zuivelproducten. Brood komt hier ook standaard bij de bakker vandaan (dat wil je hier ook niet uit de supermarkt halen, brrr)... En af en toe natuurlijk nog wasmiddel, shampoo, etc.
Met minder zouden we het ook wel kunnen doen (geleerd tijdens studententijd :mrgreen: ), maar dan zouden we duidelijk minder gezond eten. (goedkoop witbrood, pasta met diepvriesspinazie, aardappelpuree, ed)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2008 23:30

Ach, als wij geen maximum maandbedrag (voor alle kosten die niet vast zijn, dus ook mijn benzine, eventueel auto onderhoud, cadeautjes, kleding etc) zouden hebben, zou ik ook zo mijn hele loon uit kunnen geven hoor. Maar dat doen we bewust niet. Ik vind dat echt niet nodig. We redden het met dit bedrag makkelijk. Vorige maand begonnen we met 200 euro minder, en dat ging ook nog best.
Ik ben niet perse heel prijsbewust, maar ik vind het vanuit christelijk oogpunt echt onnodig om zoveel uit te geven. Maar het is wel zo dat als je het ruim hebt, je het wel makkelijk uitgeeft. Als je het ook niet hebt, kun je het ook niet uitgeven, da's wel makkelijker.

En als ons kindje er is zullen we meer kosten hebben. Toch gaan we zeker wel proberen dat ook binnen ons maandbudget te houden. Hebben we anderhalf jaar ruim geleefd, mag het nu wel iets minder. Dat zal best lukken
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 dec 2008 23:48

*|Scatie schreef:Mijn man eet veel brood. Ik thuis niet veel, meestal in de gezinnen. 'k Haal 3 of 4 broden in de week. Meestal 0,90 cent van de AH.
Nu tijdelijk maar weer even de 0,39 van de Aldi.

Dat brood is toch verschrikkelijk smerig.

'k Heb meestal een fles cola light en sinas light van de Aldi en dubbelfris eigen merk van AH.

Dat proef je dan ook. Coca Cola smaakt veel beter en minder chemisch. Maar ja, een fles kost 1,39 euro.

Vleeswaren gaan hier wel 3 pakjes in de week door volgens mij. Kaas koop ik af en toe zo'n pakje gesneden van de Aldi. Vleeswaren is rond de 60 cent daar.

Bij de slager heb je voor 60 eurocent net drie plakjes.

Dat is 't meeste denk ik wel. Voor 50 euro hoef je naar mijn inzien niet heel zuinig te doen maar is gewoon een kwestie van opletten.
Nu moeten we wel even heel zuinig aan doen en proberen we om max. 25 euro per week uit te geven.

Los gezien van je persoonlijke situatie, is naar mijn mening 50 euro per week niet haalbaar. Zeker niet als je kwaliteitsproducten koopt, zoals Funlover aangeeft.

Terug naar “Archief”