kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 20 nov 2008 19:30

@ de slanke mensen: let s shake hands!

Ik word er zo kriebel van dat je nooit tegen gezettere mensen mag zeggen: zou je niet eens lijnen. Dat is echt not done. Terwijl aan slanke mensen gevraagd wordt of ze miss anorexia hebben. Ik kan daar ook niet tegen.
Het laatste jaar ben ik wat aangekomen gelukkig, maar heb ook vaak genoeg te horen gekregen: wat ben je mager zeg. Hoe tactisch.
Het schijnt dat als je 30 bent je stofwisseling vertraagd en daardoor de meeste mensen wat meer aan zullen komen.
Dus gewoon ff geduld hebben :wink:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 nov 2008 21:36

nou daar ben ik het niet mee eens. Mijn moeder gaat nu richting 50 en is nog steeds vel over been. Mn verloskundige is ook al de 40 gepasseerd en is ook nog steeds vel over been... sommige mensen hebben dat gewoon, ik ga mn moeder bijvoorbeeld achterna. De meeste zeggen: wacht maar tot je kinderen krijg, nou heb er ondertussen 2 gekregen en ik zit nog steeds onder mn 50 kilootjes hoor :?

Vooral laarzen kopen, ik heb daar zo'n hekel aan gekregen! Echt ontezettend gewoon, dit jaar dus mn oude laarzen gehouden en er een nieuwe hak onder laten zetten, was dus niet van plan om weer alle winkels in en uit te lopen vol frustraties omdat er voor 'dikke' kuiten wél laarzen genoeg zijn maar voor 'dunne' kuiten bijna niks te vinden is.
breedtemaatje s is nml nog steeds te groot :roll:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 20 nov 2008 21:47

Tprobleem bij mij is dat ik opzich wel redelijk 'normale' benen heb (wel maatje s inderdaad) en ook wel redelijk 'normale' schouders, maar dat mijn armen en vooral mn polsen heel erg dun zijn en mn middel/heupen. maatje 34 kank zelfs nog naar beneden trekken :oops:
Omdat ik op sommige plekken een 'normaal' figuur heb, maar juist bij mn middel echt dun ben, krijg je inderdaad van die leuke opmerkingen..

Whaha, mn vriend zegt ook altijd: wacht maar tot je kinderen hebt gehad, dan zakt buik vanzelf wat uit :roll: maar dat gaat dus zo te lezen ook echt niet altijd op 8)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 20 nov 2008 22:00

Mn benen zijn redelijk normaal, maar niet heel dik.
Ik slaag bij van Da(a?)len (vroeger Hessels) echt altijd.
Daar hebben ze laarzen voor smalle benen.
Vorig jaar heb ik een paar bij V en D gekocht, die zitten iets wijder, maar passen ook goed.

@ Lammetje en Dine: zeker niet iedereen wordt dikker met de jaren, maar de kans is er zeker wel.
Mn mam is ook wat dikker geworden en mn vader was eerder echt heel slank, nu is hij echt een flinke vent:-)
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 nov 2008 22:52

Er zijn ook vrouwen die een spriet zijn als puber en overgewicht hebben als ze 50 zijn.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 21 nov 2008 10:11

Of andersom, in de puberteit 'puppyvet' en later slank.
AfbeeldingAfbeelding

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 21 nov 2008 10:21

Ik kreeg ook altijd de vraag te horen of ik anorexia heb, en commentaar dat ik meer moest eten.
Zelfs een lerares nam me eens apart om te vragen of alles wel goed ging, of ik wel genoeg at. :/
(Was voor zwangerschap altijd 1,72m en 55kg, maar kon echt alles eten).
Met kleren kopen had ik geen moeite. Maat 34 pastte altijd wel.

Nu ben ik 61kg, en heb maat 36/38. Wel makkelijk maatje met kleren kopen.
Wil er nog wel wat kilo's af, maar 34 zal (hoef) ik niet meer passen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 nov 2008 12:11

Ik was vroeger ook altijd mager (op m'n 11e woog ik 29kg) en nu ben ik inmiddels wat steviger. Maar nog steeds in m'n "trouwmaat" (40) en over het algemeen wel tevreden :)
Schoenmaat heb ik lastig vind ik, ik heb 41 :shock: de grootste van de familie onder de dames :lol:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 21 nov 2008 12:13

Aaaah, eindelijk wat lotgenoten hier! Je word bijna raar aangekeken als je dun bent tegenwoordig. Of je dan ziek bent ofzo :(
Vroeger altijd van die opmerkingen of ik wel genoeg at enzo... brrr, lekker als je in de pubertijd zit. Gelukkig voelde ik me gewoon fijn en dus zeker. Probeerde er niet teveel aan te denken dat ik wel erg dun was, maar je zou er haast een complex van krijgen, van al die 'goedbedoelde' opmerkingen.
Alles gaat tegenwoordig over afslanken, overal springt het 'light' je tegemoet. Je moet heel voorzichtig zijn met opmerkingen over dikke(re) mensen, maar ondertussen worden dunne mensen heus ook weleens gekwetst. Nou trek ik me het totaal niet aan, maar vind het wel geinig om te lezen dat meer mensen dit dus herkennen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 nov 2008 12:15

Mensen vroegen ook altijd aan mij: "Ach kind gaat het wel met je? Je ziet er niet zo goed uit."
Heb altijd een wit gezicht gehad en nog steeds (weinig pigment) dus ach ja...... tegenwoordig doet make-up een hoop :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 21 nov 2008 12:20

t kan echt allemaal veranderen. mijn moeder was vroeger ook maatje xs en een bleekscheet, maar nu (ze is 65 dan mag het ook wel :P ) heeft ze inmiddels maat 48 en is ze niet meer zo blekerig. Terwijl ze nog wel steeds smalle schouders en dunne pootjes heeft. ach ouderdoms buikje zegt ze dan.
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 nov 2008 13:57

Grote voeten, vreselijk ja.
Dat vind ik echt nog onvrouwelijker dan flinke bovenbenen enz!
Tenminste, als ik het bij mezelf bekijk dan. Ik ben maar 1m65, maar heb schoenmaat 40 (af en toe 39) en ik vind het echt géén gezicht in verhouding met de rest van m'n lijf.

Achja, kleinigheidjes hou je ;)
pobody's nerfect

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 21 nov 2008 16:30

Ik heb maat 41 van schoenen maar 'k ben ook vrij lang dus denk niet dat het bij mij erg uit verhouding valt.
Brede heupen/bovenbenen heb ik altijd al gehad, ook met een paar maatjes minder. Naja vrouwelijk ben ik in elk geval wel ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 nov 2008 19:43

Ik heb ook schoenmaat 41, soms 42, eigenlijk past 7 1/2 nog het beste ;) Maar ik ben 1,79 m lang, dus ik vind het geen gekke maat. Helaas denken veel schoenenwinkels daar anders over. Nouja ik ga toch altijd naar die ene winkel die een eind reizen weg is... daar slaag ik altijd :)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 21 nov 2008 20:13

Ik heb zelfs maat 45 :lol:

Terug naar “Archief”