Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 nov 2008 14:50

Ik heb altijd geleerd dat kleine kids na het slapen willen eten, dat je daarna even met ze moet spelen en ze zich daarna ook zelf moeten vermaken tot ze weer aan't slapen toe zijn.
De kids van m'n schoonzusjes kunnen zichzelf moeilijk vermaken en dat zou ik persoonlijk toch willen voorkomen door ze 't van kleins af aan te leren.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 nov 2008 14:53

Timon kan zich oha ook goed zelf vermaken, ik laat hem dus regelmatig lekker alleen scharrelen of in de box spelen. Geweldig om dat van een afstandje te bekijken trouwens :wink: Als hij dan een tijdje alleen heeft gespeeld probeer ik vaak wel weer wat met hem te gaan doen of hem iets anders aan te bieden als ik merk dat hij uit zijn spel begint te raken.

Nu speelt ie kiekeboe achter de laptop :mrgreen:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 nov 2008 18:17

Bedankt allemaal ;)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 nov 2008 18:42

ik had er voorheen ook wel moeite mee om mijn kinderen "aan hun lot over te laten" in de box ofzo. Maar je kunt toch niet altijd met ze bezig zijn, ze moeten leren om zichzelf te vermaken en dat hun moeder ook wel es tijd nodig heeft voor zichzelf. Alhoewel, dat laatste duurt wel 10 jaar voor ze het door hebben.

Dat met Danny naar kleuterschool, heb ik met de anderen ook gehad. Moet het echt leren overgeven en als ik dan zie hoe ze het er naar hun zin hebben of als ze een leuke juf hebben komt het wel weer goed. De oudste heb ik ook een periode halve dagen gedaan omdat het gewoon te veel voor hem was om hele dagen te gaan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 19 nov 2008 19:10

Ik zou hem ook gewoon even alleen laten spelen. je hoeft niet altijd voor een kind klaar te staan. Ze zullen er toch aan moeten wennen dat ze zich ook alleen moeten kunnen vermaken.

Trouwens leuk kapsel van Michael :P :P

@ ajl: aan de ene kant jammer dat je weinig kleertjes hebt gekregen, maar aan de andere kant lijkt het me ook super gaaf om het zelf lekker te doen, en dan weet je zeker dat je het mooi vind. Soms krijg je ook weleens wat, waar je zelf niet voor zou kiezen. Dus jah het heeft zn voor en nadelen :wink:
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 nov 2008 19:33

Dat alleen laten spelen vind ik ook wel eens moeilijk. Misschien komt dat ook omdat ik 1 dag op mijn nichtjes pas, als moeder is dat ook weer anders. Dan wil ik toch een soort van leuke tante zijn. Maar het zal uiteindelijk juist alleen maar goed zijn om ze regelmatig alleen te laten spelen.
Mijn oudste nichtje heeft nu juist al een paar maanden dat ze echt op mijn lip zit. Ook als ik zeg dat ik nu even een boek ga lezen oid, dan hangt ze om me heen. Hoop dat het een fase is .
AfbeeldingAfbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2008 19:41

hir zit ze altijd in de box :oops: uit bed.. eten en in de box.. zodra ze gaat zeuren en weer moe is, gaat ze er vaak uit en samen iets doen.. of gewoonn naar de winkel!

ernaast zitten met een boek oid vind ze ook super! als ik van tijd tot tijd maar ff babbl met dr... vind ze het helemaal prima!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 19 nov 2008 19:44

De oudste zit niet meer in de box, simpel omdat haar jongere zusje er in zit. Maar die zeldzame keertjes dat ze er nog in zit, speelt ze alsnog niet, staat alleen maar te hangen :?

Wat ze wel leuk vindt is knutselen of mij helpen in de keuken. Als ze er maar bij zit, dan gaat ze wel ff haar eigen gang om bijvoorbeeld een bordje pap voor de pop klaar te maken oid.
AfbeeldingAfbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 nov 2008 19:58

Ligt het ook niet aan het 'soort' kind?
Mijn zus schijnt lang in de box gezeten te hebben, maar zodra ze eruit was, moest mijn moeder continu in haar buurt zijn, omdat ze zo ondernemend was.
Ik wilde met 8 maanden absoluut niet meer in de box en kon 2 uur lang voor de box met 1 doosje spelen.

Als je nou eenmaal een kind hebt wat meer vermaakt moet worden, dan kost het als moeder denk ik gewoon ook meer tijd. Ik geloof niet dat ik een moeder wordt die continu met haar kindje bezig is. En een beetje zelfstandig spelen is wel aan te leren denk ik. De tijd voor mezelf hoop ik te halen uit mijn werk
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 19 nov 2008 20:54

Jaja... ik heb tegenwoordig hulp in de huishouding:
Afbeelding
Enne... zo vermaakt hij zich dus :wink:
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2008 20:55

geweldig.

ik vindt zijn ogen zo mooi.... :oops: :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 nov 2008 21:30

Leuke foto`s :-D

wat vinden jullie van deze?

http://www.kindermerken.com/shop/popup_ ... 65&invis=0

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 19 nov 2008 21:31

Nou vooruit, ook een plaatje van mijn liefje.........

AfbeeldingAfbeelding

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 19 nov 2008 21:32

Leuke foto's Haai!

Echt super leuk, Liefje! Ik zou 'm gelijk kopen geloof ik :oops:
Hier staan alleen al poppenwagens zat!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 19 nov 2008 21:33

Wauw, Bumba wat een mooie meid!
Laatst gewijzigd door liefje op 19 nov 2008 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”