Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 14 nov 2008 20:04

morgen met mn zus een trouwjurk uitzoeken!!! \:D/ \:D/ \:D/

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2008 20:11

Haai schreef:
LeChat schreef:Leuk toch. :) Bij ons staat het momenteel even stil, we zijn nu eerst op huizenjacht en de details regel je toch pas relatief kort voor de trouwdag.

Al ben ik vandaag wel op zoek gegaan naar betaalbare trouwjurken. Iemand toevallig ervaring met Rings for Two in Gouda?

Volgens mij verkopen ze daar ringen, geen jurken...
Haha, wat stom... inderdaad. Een trouwjurk heb ik al, 'k bedoelde inderdaad ringen! :roll: :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 14 nov 2008 21:04

LeChat schreef:
Haai schreef:
LeChat schreef:Leuk toch. :) Bij ons staat het momenteel even stil, we zijn nu eerst op huizenjacht en de details regel je toch pas relatief kort voor de trouwdag.

Al ben ik vandaag wel op zoek gegaan naar betaalbare trouwjurken. Iemand toevallig ervaring met Rings for Two in Gouda?

Volgens mij verkopen ze daar ringen, geen jurken...
Haha, wat stom... inderdaad. Een trouwjurk heb ik al, 'k bedoelde inderdaad ringen! :roll: :wink:

:mrgreen:
Ik weet het niet precies, maar volgens mij is het wel een aardige winkel. Ze zitten in ieder geval in een mooi pand geloof ik :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2008 21:10

En ze hebben een langdurige actie dat de 2e ring gratis is...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 14 nov 2008 22:36

Je kan het altijd proberen. Ik heb geen ervaring met deze zaak, maar 2e ring gratis scheelt een hoop.

Ik vind het wel lekker dat ik nog tot begin dit jaar zo veel mogelijk kan regelen zodat het straks niet allemaal meer hoeft terwijl we druk aan het klussen zijn. Locatie uitzoeken ging sneller dan verwacht. We zijn vandaag bij een locatie geweest die het wel eens zou kunnen gaan worden. Scheelt ook weel een hoop kopzorgen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 nov 2008 23:38

Wij zijn maar bij 1 receptielocatie gaan kijken. Mijn vriend komt uit een heel andere regio, dus die wist sowieso niet welke mogelijkheden interessant zouden kunnen zijn en ik vond (en vind) dit de enige leuke locatie in de directe omgeving, dus toen m'n vriend 'm bij het bezichtigen ook oké vond hebben we 'm gelijk geboekt. :wink:
Bij de fotograaf idem dito: een aantal fotografen op internet 'bekeken' (qua stijl van fotografie enzo) en er is er 1tje met een voorbeeldboek enzo langs geweest, dat klikte lekker, we vonden de prijs oké en hoppa, dat was ook weer geregeld. 8)

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 15 nov 2008 09:20

LeChat schreef:En ze hebben een langdurige actie dat de 2e ring gratis is...

Daar hebben we 4 weken geleden onze ringen gekocht :mrgreen:
Inderdaad is de 2e ring gratis, scheelt echt veel geld!
Ze hebben veel ringen en mooie ringen..
Maar er zijn wel een aantal maartjes aan :wink: komen ze:

- Wij werden geholpen door een meisje zonder enige ervaring, ze zei vooral wat ze zelf mooivond (en dat was precies het tegenovergestelde van ons.) gelukkig hadden we zelf al gekeken wat we wilden..
- Wij wisten dat er 1 ring gratis was, maar dat hoorden we van de verkoopster pas halverwege het gesprek..
- We gingen op zaterdag, twas een hele drukke dag en dat werd ons 3x duidelijk gezegd "we mochten ook echt wel later terugkomen als we er nog even over na wilden denken"
- Ze lieten duidelijk merken dat ze het raar vonden dat we eerst wilden verloven en daarna trouwen met dezelfde ring, tsja, dat heb je met studenten he :lol:
- Levertijd van de ringen is 8 weken.. dat werd ons ook pas aan het eind gezegd.
- Wij hadden ringen uitgezocht in het geelgoud, wilden ze alleen net één mm breder en die waren er alleen op het zicht in witgoud..kost het ons €50.- extra omdat we ze in een andere kleur willen dat dat ze nep in de winkel liggen..

Whaha, tklinkt misschien dramatisch dit, maar we hebben prachtige ringen voor de prijs van 1!!
Maar je moet wel even goed weten wat je zelf ongeveer wilt voordat je ernaar toe gaat :wink:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 15 nov 2008 09:22

Iemand trouwens een tip voor een goedkope trouwjurk in omgeving Zuid-Holland? 8)
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 15 nov 2008 09:39

Speksnijder in ieder geval niet :shock: :wink:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 15 nov 2008 10:47

Dine schreef:Iemand trouwens een tip voor een goedkope trouwjurk in omgeving Zuid-Holland? 8)

Ti amo in Schiedam. Verder ben ik nu ongeveer afspraken aan het maken voor het trouwjurken zoeken, dus ik kan daarna pas weer zeggen wat er duur en goedkoop is. Maar Ti amo is zeker niet duur. Ze hebben trouwjurken tot 550 euro.

Veel plezier vandaag TJ!

LaChat: Dat is dan wel snel geregeld. Wij waren nogal bang voor de prijzen van locaties die we mooi vonden, maar die vielen achteraf heel erg mee, dus wij happy natuurlijk. Nu idd nog opzoek naar een fotograaf, maar die zullen we ook binnenkort wel vinden. Regelen gaat eigenlijk best heel snel.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 nov 2008 12:02

Dine schreef:- Ze lieten duidelijk merken dat ze het raar vonden dat we eerst wilden verloven en daarna trouwen met dezelfde ring, tsja, dat heb je met studenten he :lol:
nou hebben wij ook gedaan hoor! En wij zijn twee werkenden (toen ook al :wink: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 17 nov 2008 18:07

Misschien weer een hele andere vraag: Hoe bereiden jullie je op het huwelijk voor/hoe hebben jullie je op het huwelijk voorbereidt? Natuurlijk hebben jullie allemaal dingen voor huis/bruiloft geregeld, maar hoe hebben jullie dat samen gedaan. Hebben jullie er uitvoerig over gesproken als voorbereiding/een cursus oid gedaan/een boek gelezen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2008 18:54

Uhm... wij hebben het op onze eigen manier gedaan. Taken verdeeld. Zo nu en dan ff een half uurtje bij elkaar zitten en brainstormen.

Wel hebben we samen een cursus gevolgd voor stellen die al langere tijd verkering hebben of stellen die gaan trouwen/samen wonen. Binnen onze kerk. Vier avonden waarin: Communicatie, de liefdestalen, conflicten en huwelijk/seksualiteit werd besproken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2008 19:20

Wij hebben een weekend gevolgd van de kerk waar we toen heen gingen, dat was speciaal voor stellen die in de maanden erna gingen trouwen. Het was erg goed en gezellig, al hebben we niet veel nieuws geleerd. Voor anderen was dat anders, omdat sommigen korter verkering hadden en/of elkaar minder vaak konden zien (bijvoorbeeld doordat ze in verschillende landen woonden).

Dus als je de kans krijgt is het leuk zo'n cursus te doen, maar zonder red je het vast ook wel ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 nov 2008 19:29

mijn zus heeft echt een geweldige trouwjurk uitgezocht!!!! na ruim 2 uur waren we eruit :mrgreen:

Terug naar “Archief”