Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 17:38

coupe soleil schreef:
Volgens mij is het, hoe meer geld je hebt hoe meer ontevreden je bent.

Wat een onzin. Ik kom zelden of nooit ontevreden mensen tegen.

jij vind dat onzin, dus dan is het nog geen onzin.

Maar de mensen die ik ken met veel geld willen altijd meer meer meer, zijn net met vakantie geweest en moeten de volgende vakantie weer weg. Heeft iemand wat nieuws in huis, willen zij het ook. Ja, ik heb zulke mensen in mijn familie maar ik denk dat wij gelukkiger zijn en het bij ons in huis een stuk relaxter aan toe gaat als bij hun.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 jul 2008 18:27

Wederom eens met Annet!
Het lijkt wel of sommige mensen een niet te stillen honger naar meer hebben, die kunnen niet meer tevreden zijn met wat ze hebben en willen niet voor een ander onder doen.

Hier in Roemenie hebben we ook het probleem van de steeds duurder wordende produkten en de inflatiecorrectie komt soms pas maanden later. Zeker na de winter zijn er mensen die weer in de schulden zitten door de hoge rekeningen die wel betaald moesten worden en wat degenen met een minimumloon echt niet kunnen.
Ik had in december bijv. een gasrekening van 244 lei (dan ben ik alleen en heb ik de meeste tijd 3 van de vijf vertrekken verwarmd) Het minimumloon is 500 lei, moety je nagaan wat een problemen dat geeft met een gezin met 3 kinderen...

Maar goed, hier hebben we ook de andere kant, stinkend rijke mensen die zien hoe 'goed' de mensen in het westen het hebben en dat ook allemaal willen. Soms zie je enorme villa's met alles erop en eraan en die mensen dan nog steeds maar zeuren dat het niet goed genoeg is... :?
Die zou ik met alle liefde een weekje mee laten leven met 'mijn' mensen die 's morgens niet weten of ze 's avonds de kinderen een stuk brood kunnen geven..

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 21 jul 2008 20:35

*Annet* schreef:
coupe soleil schreef:
Volgens mij is het, hoe meer geld je hebt hoe meer ontevreden je bent.

Wat een onzin. Ik kom zelden of nooit ontevreden mensen tegen.

jij vind dat onzin, dus dan is het nog geen onzin.

Maar de mensen die ik ken met veel geld willen altijd meer meer meer, zijn net met vakantie geweest en moeten de volgende vakantie weer weg. Heeft iemand wat nieuws in huis, willen zij het ook. Ja, ik heb zulke mensen in mijn familie maar ik denk dat wij gelukkiger zijn en het bij ons in huis een stuk relaxter aan toe gaat als bij hun.

OK, maar het is natuurlijk niet per definitie zo.

Daarnaast, ben je ontevreden als je twee keer op vakantie gaat? Lijkt me niet. Ik ben een zeer tevreden mens, maar ga over twee weken ook op vakantie terwijl ik in juni ook al geweest ben.

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 27 jul 2008 22:51

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 16:28

Renee schreef:Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
:mrgreen: die is mooi !! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 28 jul 2008 20:51

waar is nou die hand?

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 30 jul 2008 13:16

*Annet* schreef:waar is nou die hand?

ik zei toch dat ik nix gezien heb :mrgreen: 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2008 14:00

en nog budgettips met die dure maand in het vooruitzicht?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 nov 2008 14:07

uhmmm tsja.

kleren kopen in de uitverkoop

leuke spulletjes haal je bij de action of big bazzar (super leuke winkel)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2008 14:15

Action heb ik niet in de buurt helaas en die andere zaak heb ik nooit van gehoord. Als ik bij mijn ouders ben ga ik nog wel es naar Action maar daar kom ik voorlopig niet. Kan er iemand een auto uitvinden die op water rijdt? Kan ik vaker naar Action. :mrgreen:

Heb speelgoed waar mijn jongens niet zo veel mee spelen op MP gezet en daar ook wel van verkocht. Ze willen toch graag weer wat nieuws.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 nov 2008 15:17

ik bezuinig overal op opt moment, wil een nieuwe badkamer :mrgreen:

Dus goedkoop eten, geen extra snoep/chips, alleen in het weekend én goedkoop merk. Zo min mogelijk de auto pakken, geen kleding meer kopen want we hebben genoeg.

(pas trouwens kleding gekocht, in totaal zou het zo rond de 375 euro hebben gekost, maar in de extreme uitverkoop maar 65 euro :lol: Dát was echt heerlijk winkelen :mrgreen: )

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 nov 2008 17:28

is het leven nog leuk als het zo kneertig moet?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 nov 2008 17:54

Maar bezuinigen kan ook heel goed zonder dat het kneertig leven wordt. Denk bijvoorbeeld aan:
- Apparatuur niet op standby, maar helemaal uitzetten, scheelt een paar tientjes per jaar
- Was niet in de droger maar aan de lijn
- Kijk eens na welke sterkte lampbollen je hebt (weet even niet wat correct NL is...) soms kan 60 watt heel goed vervangen worden door 40 watt
- Diepvries regelmatig ontdooien zodat-ie niet vol met ijs zit en dus meer verbruikt
- Als je warm water nodig hebt uit de kraan en het duurt even voordat het warm is, vang dan alvast het koude water op en gebruik dat later ergens anders voor
- enz. enz.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 nov 2008 18:15

Saskia schreef:- Kijk eens na welke sterkte lampbollen je hebt (weet even niet wat correct NL is...) soms kan 60 watt heel goed vervangen worden door 40 watt

Spaarlampen zijn duurder in aanschaf, maar gaan veel langer mee. Bovendien verbruik je dan minder stroom. Dus uiteindelijk kan je daar wel geld mee besparen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 nov 2008 18:22

O ja, da's nog beter, maar die zijn hier niet zo erg te verkrijgen, dus daar dacht ik even niet aan ;)

Terug naar “Archief”