Wederom eens met Annet!
Het lijkt wel of sommige mensen een niet te stillen honger naar meer hebben, die kunnen niet meer tevreden zijn met wat ze hebben en willen niet voor een ander onder doen.
Hier in Roemenie hebben we ook het probleem van de steeds duurder wordende produkten en de inflatiecorrectie komt soms pas maanden later. Zeker na de winter zijn er mensen die weer in de schulden zitten door de hoge rekeningen die wel betaald moesten worden en wat degenen met een minimumloon echt niet kunnen.
Ik had in december bijv. een gasrekening van 244 lei (dan ben ik alleen en heb ik de meeste tijd 3 van de vijf vertrekken verwarmd) Het minimumloon is 500 lei, moety je nagaan wat een problemen dat geeft met een gezin met 3 kinderen...
Maar goed, hier hebben we ook de andere kant, stinkend rijke mensen die zien hoe 'goed' de mensen in het westen het hebben en dat ook allemaal willen. Soms zie je enorme villa's met alles erop en eraan en die mensen dan nog steeds maar zeuren dat het niet goed genoeg is...
Die zou ik met alle liefde een weekje mee laten leven met 'mijn' mensen die 's morgens niet weten of ze 's avonds de kinderen een stuk brood kunnen geven..