Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 04 nov 2008 23:44

Geen enkel dieet is gezond en houd je uiteindelijk vol. Je mist dan toch bepaalde voedingsstoffen.
Het gaat erom dat je je bewust bent wat je eet en wanneer je eet.
Ik kon 's avonds gaan 'snacken' - waarmee ik bedoel: crackers met kaas. Uiteraard 48+. Ook overdag: alleen brood met volvette kaas en zo.
Op een gegeven moment ben ik gestopt met de crackers met kaas, 's avonds, ben ik overgegaan op 30+kaas, ben ik alleen becel light gaan gebruiken en olijfolie of vloeibaar (becel) bakspul.
Veel groente (vaak roerbakgroente) en fruit.
De kilo's vlogen eraf en dat terwijl ik echt loopproblemen heb gehad dus niet zo heel veel aan bewegen heb gedaan.
Ja, als ik warm gegeten heb zak ik soms ook een kwartiertje weg. Je suikerspiegel moet wellicht weer wat omhoog. Dat geeft niet.
Maar zoals het nu al anderhalf, bijna twee jaar gaat is gewoon structureel geworden en ik mis geen voedingsstoffen. Die krijg ik binnen zonder pillen voor dit en voor dat.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 nov 2008 08:38

Ja, zo werkt dat voor jou en daar mag je blij om zijn,
Maar voor veel mensen werkt dat dus niet.
Ik at namelijk al zoals jij doet. En waarbij je afgevallen bent.
Zo zijn er heel veel mensen waarbij dat is.
En die pillen moet ik al slikken omdat ik uit de voeding niet voldoende vitamines en mineralen opneem.
Ik krijg ze nu dus in overdosis toegevoegt zodat ik tenminste voldoende daaruit haal en dan zit ik nog aan de ondergrens van het acceptabele.

Riska

Berichtdoor Riska » 05 nov 2008 10:41

tante-tortel schreef:En die pillen moet ik al slikken omdat ik uit de voeding niet voldoende vitamines en mineralen opneem.
Ik krijg ze nu dus in overdosis toegevoegt zodat ik tenminste voldoende daaruit haal en dan zit ik nog aan de ondergrens van het acceptabele.

Uit je post maakte ik op dat het moest vanwege het dieet, al is het mij niet ontgaan dat je geen schildklier hebt.
Mijn dochter slikt ook vitaminepillen, omdat ze door haar darmziekte niet alles opneemt wat nodig is. Dus dat snap ik helemaal. Sorry, als ik je daarmee gekwetst heb...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 nov 2008 11:52

Knap hoor tante tortel, en gedurfd om zo'n streefgewicht neer te zetten. Hopelijk red je het maar wees niet gefrustreerd als je dat niet haalt he. En gun jezelf af en toe wat lekkers..

De laatste twee maanden van het jaar vind ik altijd de moeilijkste om te lijnen.. :mrgreen:

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 05 nov 2008 15:28

Je heb me niet gekwetst hoor, was alleen even ter verduidelijking.
Maar je moet het wel ook voor het dieet slikken, maar dan gewonen vitamine/mineralen pillen.
En het is ook de bedoeling dat je uiteindelijk weer "gewoon" eet.

En ik heb voor mezelf in ieder geval een streefgewicht neer gezet.
Met in mijn achterhoofd een veel hoger gewicht waar ik ook al erg tevreden mee zou zijn.
Zowiezo lijkt het me een feest om weer onder de 100 kilo te komen.
En om gewoon mijn schoenen vast te kunnen knopen, mijn teennagels te kunnen knippen, om maar wat op te noemen.
Elke zondag neem ik iets extra's. Gewoon omdat we dan altijd gezellig met elkaar koffie drinken met iets erbij. En daar doe ik dan ook aan mee.

Voor mij zijn eigenlijk juist die maanden het makkelijkst om te lijnen.
Ik hou erg van spruitjes, dat wel, maar stamppotten hoeft voor mij niet, en al die winter groente eigenlijk ook niet zo. En spruitjes mag ik gewoon eten :mrgreen: Ook geef ik niet om pepernoten, chocola, kerstkransen, enz.
Het enige wat ik wel lekker vind maar dan heb ik ook al weer snel genoeg van is een stukje marsepijn.
Maar die zal ik mezelf dan ook gewoon toestaan rond stinkerdekees. ;-)

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 nov 2008 17:19

Deze maanden zijn voor mij juist heel moeilijk :? :-s Al dat heerlijke sint-lekkers...
Wie kan mij helpen om het vol te houden? Via PB ofzo?
Ik was 5 weken geleden goed begonnen: na 2 weken 2 kilo kwijt, nu zit het er weer aan :oops: :x

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 nov 2008 17:30

NdW schreef:Deze maanden zijn voor mij juist heel moeilijk :? :-s Al dat heerlijke sint-lekkers...
Ik was 5 weken geleden goed begonnen: na 2 weken 2 kilo kwijt, nu zit het er weer aan :oops: :x

Niets in huis halen en vooral geen boodschappen gaan doen als je (lekkere) trek hebt. Dit is mijn grootste probleem omdat ik vaak uit mijn werk ga en dan heb ik zin in lekkers.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 08 nov 2008 17:31

@ ndw.... k wil je wel helpen hoor! :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 nov 2008 18:33

NdW schreef:Deze maanden zijn voor mij juist heel moeilijk :? :-s Al dat heerlijke sint-lekkers...

heb ik ook last van. Ik ga er nu ook niet echt veel moeite voor doen. Ik had van de week ook, ik dacht laat ik lekker gaan afvallen nou ik ging ziek naar huis omdat ik gewoon te weinig had gegeten en niet lekker werd.

Eet fruit of neem een lekkere cracker als je trek krijgt tussendoor.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 nov 2008 17:25

Ik zal idd geen lekkers meer kopen Gerdien.
Ik moet gewoon ff doorzetten, maar misschien wil ik het wel op het verkeerde moment. :roll:

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 10 nov 2008 17:39

@ NdW.... mwah... dat zou maar zo kunnen, ik ga het bewaren voor het nieuwe jaar... dan heb ik tenminste een goed voornemen ;)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 nov 2008 20:54

Deze week weer 2,1 kilo afgevallen.
Heerlijk.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 10 nov 2008 21:32

Volgens mij is jouw dieet vergelijkbaar met het TLC dieet, tante-tortel, of niet?
Daar val je ook zo enorm snel van af, alleen moet je daar eerst bloedprikken en krijg je naar aanleiding van die prik een dieet voorgeschoteld...
Maar dat is echt heel drastisch :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 10 nov 2008 22:02

Rienuku schreef:@ NdW.... mwah... dat zou maar zo kunnen, ik ga het bewaren voor het nieuwe jaar... dan heb ik tenminste een goed voornemen ;)

Ik hoop dan al een paar kilootjes kwijt te zijn 8)

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 10 nov 2008 22:33

Ansje schreef:Volgens mij is jouw dieet vergelijkbaar met het TLC dieet, tante-tortel, of niet?
Daar val je ook zo enorm snel van af, alleen moet je daar eerst bloedprikken en krijg je naar aanleiding van die prik een dieet voorgeschoteld...
Maar dat is echt heel drastisch :?

Ik ken het TLC dieet niet, dus ik weet niet of dat zo is.
Het is wel zo dat als je het officiele dieet zou volgen je dus inderdaad bloed moet laten prikken wat opgestuurd wordt en waaruit dan een dieet volgt.
Allleen wordt er niet in je bloed gekeken wat je wel of niet zou moeten eten, maar naar je hormoonhuishouding enzo.
En het snel afvallen valt volgens mij wel mee, want ze zeggen ongeveer 1 kilo per week.
Alleen bij mij gaat het dus sneller. Tot nu toe dan.
Maar ik ben nog maar drie weken bezig en heb dus nog minstens 34 weken te gaan. Denk ik zo ongeveer.

Terug naar “Archief”