Tja, het zal ook best zwaar zijn. Al is mijn werk nogal simpel: ik werk van 7 tot 3 overdag of van half 3 tot 11 's avonds, en dat is het. In principe (als ik niet wil) hoef ik ernaast niks te doen. Onderwijs is natuurlijk iets heel anders. Als ik hoor hoeveel mijn vriendinnen daarnaast nog voor moeten bereiden...
En gastouder zou niet echt wat voor mij zijn. Ik vind mijn werk wat ik nu doe gewoon onwijs leuk.
Ik ben ook niet opgegroeid in kdv's en peuterspeelzalen. Maar wij hadden ook zat vriendjes en vriendinnetjes in de buurt.
Als we over een paar jaar, als ons kindje met andere kinderen zou gaan spelen, hier nog steeds wonen, is het bijna niet mogelijk om vriendjes en vriendinnetjes te vinden. Als we toch echt voor protestants basisonderwijs kiezen, zal het kindje een dorp verder naar school moeten. Hier in de straat laat ik ons kindje absoluut niet spelen, veel te gevaarlijk. Dus vriendjes en vriendinnetjes zijn er ook gewoon niet. Dat kan een kdv volgens mij weinig kwaad, maar juist meer goed. Al is een regulier kdv ook niet onze eerste keus. Het christelijke kleinschalige lijkt ons mooier. Minder kindjes, christelijke achtergrond.
Inb de tijd dat ik opgroeide was het gewoon ook anders. Geen enkele vrouw werkte (ook de niet-christelijke niet). Mijn moeder was de enige in de buurt en is daar zo vaak op afgerekend. Dat vind ik zo raar. Laat het iemands eigen keus zijn! net alsof mijn ouders dom waren en geen goede keuzes konden maken. Ik ben keitrots op ze, dat ze de maatschappij de maatschappij lieten en lekker deden wat zij dachten dat goed was.
En ja, ook ik ben door bepaalde mensen in mijn omgeving nu al afschreven als goede moeder. En soms vind ik dat jammer, maar het is onze bewuste keuze, en daar staan wij helemaal achter. En wij kunnen wel met ons hand op de Bijbel zeggen dat onze keuzes niet tegen Gods wil met ons leven en met ons kindje ingaan, en dat lijkt mij het belangrijkste, ook hierin.
En nu heb ik er genoeg van, van deze dicussie, want we komen er toch nooit uit. als we respect blijven houden voor elkaars mening en keuzes, zolang die niet tegen Gods wil in gaan, dan is het toch prima?
Laat ons kindje eerst maar gewoon gezond geboren worden, dat is nu van belang

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...