huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 okt 2008 17:33

Ah, snap geloof ik wat jullie bedoelen met die rietenpuntgevallen. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 okt 2008 19:16

Ansje schreef:
liefie schreef:Ik heb 2 rieten punt gevallen met lichtjes die ga ik volgende week ook weer eens beneden halen gezellig!
Kerstboom vind ik echt helemaal niks staat alleen maar in de weg en ik vind kaarsjes enz net zo gezellig.

Die 'rietenpuntgevallen' staan hier dus ook in het raam :wink: Ik noemde het in een eerdere post gewoon maar kerstlichtjes omdat ik er geen naam voor kon verzinnen, maar dit vind ik wel een goede omschrijving :mrgreen:

Haha ik weet ook echt niet hoe ik het moet noemen en toen heb ik dat er maar van gemaakt :lol:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 okt 2008 19:19

Voor die rieten dingen had je die trappetjes, weten jullie dat nog? Met elektrische kaarsjes en nep-groen. Ik heb daar nooit wat aan gevonden...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 29 okt 2008 20:31

O ja, dat weet ik nog ja, vreeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk.
AfbeeldingAfbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 okt 2008 20:48

Heidebloem schreef:Hebben jullie overigens ook altijd ruzie als je een lampje van de kerstverlichting wil vervangen? Er zitten altijd van die leuke reservelampjes bij, maar het is mij nog nooit gelukt er eentje met succes te vervangen.

Hahaha, ik knijp ze altijd bijna stuk :mrgreen: Ik weet nog niet of we een kerstboom doen dit jaar. Ik zou graag Michaels gezichtje zien met al die lichtjes en ballen enzo. Maar praktisch gezien weet ik niet waar ik dat ding zou moeten laten...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 okt 2008 22:54

Ik was net nog even bij de Ikea en geprobeerd of het laminaat er krasvrij is... maar helaas, zonder al teveel moeite kreeg ik er toch een kras op met m'n sleutel.
Jammerz... nou ja dan verder op zoek.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 okt 2008 09:36

Heeft er hier iemand ervaring met het schoonmaken van een gespachtelputze(of hoe schrijf je dat) muur?

Wij zijn nu hard aan het klussen in ons huis, en op de bovenverdieping zijn alle muren gespachtelputzt. Ziet er hardstikke netjes uit nog, alleen in onze slaapkamer zie je precies waar het bed en de nachtkastjes van de vorige bewoners tegen het bed gestaan hebben. Heeft iemand een tip hoe ik dat schoon kan maken?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 okt 2008 09:57

Volgens mij moet je het dan gewoon opnieuw overschilderen. Met een speciale muurverfroller is dat zo gedaan. Volgens mij is het verbleekt ofzo, dat krijg je denk ik niet zomaar schoon.
Wij hebben in de woonkamer bijna helemaal witte muren, daar ga je na een tijd ook op zien wat er heeft gestaan. Bij de donkerbruine muur hebben we nergens last van.

Lukt het klussen een beetje? Komen er al foto's? ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 30 okt 2008 10:22

Nee sorry, het is niet verbleekt, ik had iets duidelijker moeten zijn, het zijn donkere randen..lijkt wel stof ofzo, maar je krijgt het er niet 'even' afgeveegd.

Klussen lukt aardig, schiet nog niet zo hard op. Moeten wachten op loodgieter voor vervangen riool (leuk, verborgen gebrek! :| ) en op de stucadoor om de muur waar de schouw zat glad te maken. Verder zijn we al aan het schuren en is de boel verder kaal! :D A.s. zaterdag krijgen we flink wat hulp van broers zodat we behoorlijk wat harder opschieten, met z'n tweetjes schiet het niet zo op.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 30 okt 2008 10:33

misschien met St. Marc, reinigingsmiddel? Daar heb ik de spachelputzmuren bij ons ook meegedaan!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 okt 2008 13:43

dat ga ik ook proberen, wij hebben het in de trapgaten ook, maar daar zie je ook van alles op komt door er met iets tegen aan stoten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 30 okt 2008 16:20

rosekapje schreef:dat ga ik ook proberen, wij hebben het in de trapgaten ook, maar daar zie je ook van alles op komt door er met iets tegen aan stoten.

Je moet ook rustig de trap op en af lopen, toch? :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 okt 2008 16:20

Hier 2 plaatjes van onze vloer.

Afbeelding

Afbeelding
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 30 okt 2008 16:22

mooie vloer! lijkt wel steigerhout gaaf!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 30 okt 2008 16:31

Race406 schreef:
rosekapje schreef:dat ga ik ook proberen, wij hebben het in de trapgaten ook, maar daar zie je ook van alles op komt door er met iets tegen aan stoten.

Je moet ook rustig de trap op en af lopen, toch? :mrgreen:

kom jij dat rustig eens voordoen? :wink:

Terug naar “Archief”