Christen zijn op je openbare werkplek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mph
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:37
Locatie: Houten
Contacteer:

Christen zijn op je openbare werkplek

Berichtdoor mph » 02 mar 2008 23:11

Even helemaal terug naar het onderwerp dunkt me...

TIP voor iedereen die iets heeft of wil krijgen met Geloven op de werkvloer:

Geloven op Maandag organiseert in samenwerking met Evangelische Alliantie, Christennetwerk GMV en Navigators Lifenet

Een CONGRESDAG CHRISTEN ZIJN OP JE WERK op ZATERDAG 15 MAART 2008 in DRIEBERGEN

met MARK GREENE (zie hier zijn video-uitnodiging http://www.gelovenopmaandag.nl/page1/page15/page15.html)

PROGRAMMA
Er zullen vier onderwerpen aan de orde komen. Het format is dat Mark op elk van die onderwerpen inleidingen zal geven en dat er ook gelegenheid is om daar met elkaar over in gesprek te komen.
1. Waarom is jouw werk de moeite waard in Gods ogen?
Niet 'werk' in het algemeen, maar jouw werk in het bijzonder, wat voor baan je ook hebt. Welk doel heeft dat in het grote plan van het Koninkrijk van God?
2. De waarde van relaties
Hoe gaan we met mensen om? Hoe dragen we zorg, hoe dienen we hen, hoe verhouden we ons tot elkaar? Hoe geven we ons christen-zijn gestalte in relatie tot anderen?
3. Op welke manier maken we het verschil in de organisatie/ afdeling waar we werken?
Hoe gaan we om met het gevoel dat we zo weinig invloed (lijken te) hebben?
4. Het belang van ondersteuning (van de kerk en van elkaar)
Hoe kunnen we de ondersteuning krijgen die we nodig hebben? Hoe kunnen we als christen met plezier werken en vrucht dragen op een plek die ver weg is van de kerk.
Het DOEL is dat aan het eind van de dag IEDERE DEELNEMER weggaat met een PLANNETJE VOOR EEN CONCRETE ACTIE; iets om te gaan doen in de praktijk.

DATUM EN LOCATIE
De congresdag wordt gehouden op zaterdag 15 maart 2008. Het programma start om 10.00 uur en eindigt om 16.30 uur.
De locatie is het gebouw Nieuw Salem in Driebergen.

INVESTERING
De kosten voor deze dag bedragen €45,00. Hierbij is koffie/thee en lunch inbegrepen.

AANMELDING
Aanmelding via een formulier op de website www.gelovenopmaandag.nl
Na aanmelding krijgt u het verzoek het bedrag van € 45,00 over te maken.

ANNULERING
Bij annulering voor 1 maart wordt € 15,00 administratiekosten in rekening gebracht. Vanaf 1 maart wordt er geen bedrag meer teruggestort. Wel mag iemand anders de gereserveerde plaats innemen.

NB: Op vrijdagmiddag 14 maart 2008 organiseert de Stichting Geloven op Maandag in DRIEBERGEN een speciale bijeenkomst VOOR DE LEIDING VAN EEN KERK OF GEMEENTE met Mark Greene over de vraag:
Hoe kan de KERK zijn leden ONDERSTEUNEN met hun christen-zijn in werksituaties?
Een heel belangrijk thema: VEEL LEDEN VAN DE KERK HEBBEN EEN BAAN en er is weinig tot geen TOERUSTING op dit terrein. Mark wil graag kerkleiders INSPIREREN om het onderwerp CHRISTEN-ZIJN EN WERKEN in hun blikveld te krijgen.
--christen ben je 7x24--

mph
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:37
Locatie: Houten
Contacteer:

ontmoetingsavonden 'Christen zijn op je werk'

Berichtdoor mph » 23 okt 2008 11:19

Alpha op de werkplek (Thiemo de Lange en Jan Bakker), Bedrijfsgebed (Maarten Pijnacker Hordijk) en Geloven op Maandag (Eddy de Pender) organiseren dit najaar gezamenlijk drie ontmoetingsavonden 'Christen zijn op je werk'.

De eerste, do. 25 sept. j.l. in Den Haag, was zeer geslaagd. Dat vonden de deelnemers tenminste, zij gaven in een eerlijke evaluatie een overall gemiddelde van 7,9 aan deze avond. Uiteraard proberen we de twee resterende twee avonden nog beter te maken... Om 18 u wordt er gestart met een gezamenlijke maaltijd, en het eindtijdstip ligt rond 21.30 uur. De toegang is vrij, maar er is wel een collecte voor de onkosten. In verband met de maaltijd moet men zich van tevoren opgeven via een mailtje aan info@bedrijfsgebed.nl, want vol = vol. Na aanmelding ontvangt men de gegevens over de desbetreffende locatie.
Ø Dinsdagavond 28 oktober ZWOLLE
Ø Maandagavond 10 november UTRECHT
--christen ben je 7x24--

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 23 okt 2008 17:11

Verdere aankondigingen graag in de agenda plaatsen. >> http://forum.refoweb.nl/viewforum.php?f=7
Als het erg veel met een topic te maken heeft kun je in het betreffende topic even een link plaatsen.


B.V.D.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Pauline

Berichtdoor Pauline » 25 nov 2008 17:39

Gerdien B. schreef:Volgens mij wordt er hier behoorlijk afgedwaald.

Een collega zag vrijdag dat ik op mijn telefoon de tekst heb staan: God is trouw. Ze zei toen verder niets en we gingen weer verder.
Gisterenochtend kwam ik haar weer tegen.
Ik heb nog wat voor jou, zei ze. Ze haalde 2 kettinkjes uit haar zak. Aan beide zat een kruisje. Ééntje met de naam Jezus er op en één met Jezus persoon er op.

Dat vond ik echt super. Zij geloofd niet en moet er voor zichzelf niets van weten. Kan expres wel is heftig discuseren er over en vloeken is niet vreemd. Ze zei: ik zag deze kettinkjes en moest aan de tekst op jou telefoon denken, daarom zijn ze voor jou.


Das wel vet stoer zeg, en weet je wat het leuke is, misschien komt ze over alsof ze er niets over wil weten en houdt ze dus wel van heftig discussieren enzo, stiekum diep van binnen kijkt ze waarschijnlijk wel juist naar jou en hoe jij de dingen aanpakt en is het ook heel goed mogelijk dat ze daar ook wel iets van wil:)

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Berichtdoor maboc » 26 nov 2008 07:50

Zodra het op werk (Technische ICT) over geloof gaat wordt ik (als enige Christen)erbij geroepen om alle grappen in ontvangst te nemen. Nu heb ik een vrij gladde rug en een plaat voor mijn kop, dus het deert me niet.
Maar het komt altijd aan op:"waarom is er in afrika dan zo'n honger?", dat soort vragen. Dat krijg je (ik dan) nooit uitgelegd als men niet wil begrijpen. En al helemaal niet op de werkvloer.

Overigens is mij opgevallen dat men een aversie heeft tegen religie in het algemeen, niet tegen christenen in het bijzonder.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 dec 2008 10:22

ik heb van de RMU een boekje gehad: "Christen zijn op de werkvloer", ik ga het zeker nog eens lezen!! Misschien valt het wel ergens te bestellen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 27 dec 2008 15:44

Wat dacht je van de boekhandel.

Het is trouwens een hele serie over het Christen zijn op de werkvloer.
Uitgegeven door uitgeverij groen.
http://www.postorderboekhandel.nl/auteur/PSchalk/

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 dec 2008 21:55

het was niet vraagstellend bedoeld :wink: maar wist niet dat er een serie van was!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
*J*
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 aug 2010 16:37
Contacteer:

Re: Christen zijn op je openbare werkplek

Berichtdoor *J* » 10 aug 2010 16:32

Ik werk bij een kabelmaatschappij op de technische helpdesk, en deze is ook op zondag geopend. Meteen bij mijn sollicitatie heb ik al gezegd dat ik er niet voor open sta om dit op zondag te doen. Er werd verder niet over doorgevraagd, het was meteen in orde, omdat er genoeg mensen waren die wel op zondag willen werken. Je krijgt dan dubbel betaald, dus ze hebben op zondag eigenlijk nooit mensen te kort.
Buiten dat heb ik wel eens het idee dat ik te weinig "christen ben" op de werkvloer. Niet dat ik mee vloek met anderen ofzo, maar ik heb het er ook niet over ofzo, en ik geloof ook niet dat ik het echt uitstraal ofzo. Vind ik wel eens moeilijk, hoe je christen bent op de werkplek. Het komt ook eigenlijk nooit ter sprake op mijn werk.

mph
Verkenner
Verkenner
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 nov 2007 21:37
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Christen zijn op je openbare werkplek

Berichtdoor mph » 10 aug 2010 19:12

Heel herkenbaar, deze reacties. Ruim 400.000 christenen in een werksituatie (zo’n 60 tot 80% van alle volwassen kerkgangers) hebben er op de een of andere manier mee te maken: 'Christen- zijn op je werk'.

In november gaat er DV iets unieks gebeuren: in veel kerken en gemeenten zal er op zondag 7 november (of een andere datum als die beter uitkomt) voor het eerst (…) expliciete aandacht zijn voor de relatie tussen ‘geloof’ en ‘werk’. Door de preekvoorbeelden op de speciale website http://www.christenzijnopjewerk.nl is het relatief gemakkelijk om hierover te preken.
Daarnaast komen er vier inspirerende, interactieve ontmoetingsavonden. Zie de agenda
http://forum.refoweb.nl/viewforum.php?f=7
--christen ben je 7x24--


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten

cron