De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 okt 2008 10:47

Het is echt een fabeltje dat je van de pilzoveel aankomt. Dat was misschien vroeger zo toen de pil nog veel zwaarder was, maar de hoeveelheid hormonen in de pil is echt veel minder geworden.

Ik ben opmn 16e begonnen aan de pil. Natuurlijk ben ik in de loop van de jaren wat zwaarder geworden, maar dat kwam niet door de pil. De eerste jaren kwam ik helemaal niet aan.Ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Je weet precies wanneer je ongesteld wordt....heerlijk. Nadat ik gestopt was met de pil ( nma 13 jaar slikken),was ik met een maand zwanger....dus de boel was niet helemaal lamgelegd.

Wij zitten nu nog te dubben welke anticonceptie we moeten gebruiken na de bevalling. De gewone pil kan niet ivm borstvoeding, maar ik wil nu ook nog niet zwanger worden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2008 10:53

Het schijnt wel echt te kunnen dat je cyclus na (langdurig) pilgebruik in de war is, en het even duurt voor je zwanger wordt. Lijkt me ook best logisch, want alles heeft een tijdje stilgestaan zeg maar. Bij mij was alles ook meteen weer in orde, en nog heel regelmatig ook. Maar dat hoeft lang niet altijd zo te zijn. Dus een beetje rekening ermee houden kan geen kwaad, dat zwanger worden best wel eens langer kan duren na pilgebruik.

Ik heb nog een ritsje pillen liggen, dus zodra ons kindje er is, zal ik denk ik wel weer aan de pil beginnen. Het ging prima. Ik denk toch niet dat ik meteen na de geboorte van ons wondertje weer zwanger wil worden ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2008 11:06

ajl schreef:
Ik ben opmn 16e begonnen aan de pil. Natuurlijk ben ik in de loop van de jaren wat zwaarder geworden, maar dat kwam niet door de pil. De eerste jaren kwam ik helemaal niet aan.Ik vond het eigenlijk wel heerlijk. Je weet precies wanneer je ongesteld wordt....heerlijk. Nadat ik gestopt was met de pil ( nma 13 jaar slikken),was ik met een maand zwanger....dus de boel was niet helemaal lamgelegd.

kan het af hangen hoe zwaar of licht de pil is?

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 20 okt 2008 12:37

Evelien: Waarom NFP christelijk is. NFP is geen christelijke methode wordt ook veel gebruikt door niet christenen! Maar wat onze christelijke visie daarin is, is dat je leert luisteren naar je lichaam( Dus Gods schepping).Je gebruikt geen middelen om je cyclus te veranderen. Maar je hebt gemeenschap op de onvruchtbare dagen. En als je kinderwens hebt gebruik je het precies andersom.Je cyclus is en blijft zoals ie is.

NFP en de Pil liggen dus op een lijn wat betreft het `plannen` van je kinderen. Je moet samen met God je verantwoording in acht nemen!
Welk middel je dan ook gebruikt.

En wat 1 kor. 7 betreft je doet niet aan algehele onthouding, dus dat gaat hier niet op!

Doet alles ter ere van God!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 okt 2008 12:43

deleana schreef:Evelien: Waarom NFP christelijk is. NFP is geen christelijke methode wordt ook veel gebruikt door niet christenen! Maar wat onze christelijke visie daarin is, is dat je leert luisteren naar je lichaam( Dus Gods schepping).Je gebruikt geen middelen om je cyclus te veranderen. Maar je hebt gemeenschap op de onvruchtbare dagen. En als je kinderwens hebt gebruik je het precies andersom.Je cyclus is en blijft zoals ie is.

NFP en de Pil liggen dus op een lijn wat betreft het `plannen` van je kinderen. Je moet samen met God je verantwoording in acht nemen!
Welk middel je dan ook gebruikt.

En wat 1 kor. 7 betreft je doet niet aan algehele onthouding, dus dat gaat hier niet op!

Doet alles ter ere van God!

Sjonge je hebt gemeenschap op onvruchtbare dagen.

Stel ik heb zin om gemeenschap te hebben in vruchtbare dagen dan moet ik me mega in houden om geen sex te hebben met mijn partner. Ik denk dat ik dan op ontploffen sta. Dus dan zie ik 1 kor. 7 toch echt wel zo.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 20 okt 2008 12:59

Tja het is dan het één of het ander.
Dan zou je in die vruchtbare dagen een condoom kunnen gebruiken bijv. Of hoort dat niet bij de NFP-methode? Is volgens sommigen ook onbijbels. :roll: Maarja, zelf ben ik toevallig ook niet meer zo'n voorstander van pilgebruik.
Het is wel onnatuurlijk om op momenten dat je zin hebt (dus meestal vruchtbare periode) je compleet te moeten onthouden. En als het dan wel 'mag', dan heb je geen zin. Op die manier is het spontane er ook wel af, zoiets als seks kun je niet echt gaan plannen. Dan is het niet echt ongedwongen/spannend/romantisch meer. (geldt voor mij dan)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 okt 2008 13:06

Waarom is dat onnatuurlijk? Een beetje inhoudingsvermogen vind ik wel goed om jezelf aan te leren. Waarom moeten altijd meteen alle behoeften bevredigd worden?
Als je wel kinderen wilt, zul je toch ook echt wel op bepaalde dagen gemeenschap moeten hebben. Is toch ook niet erg? Al heb je dan amper zin, als je het neit doet, komen er ook geen kindjes (beetje grof gezegd).

Ik vind het juist heel goed dat wij mensen leren om onze behoeften niet meteen te bevredigen eigenlijk... En daar helpt deze methode wel bij.
Maar dan nog vind ik het onbetrouwbaar klinken. Maargoed, zwanger zijn is ook een goed 'voorbehoedmiddel', nu zwanger worden kan toch niet meer :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 20 okt 2008 13:07

Je kan in de vruchtbare dagen toch ook op een andere manier van elkaar genieten? Wij in ieder geval wel!!

De zin in sex neemt de dagen voor je menstruatie ook weer toe. (is gebleken uit recente onderzoeken)

De condoom wordt inder daad wel is gebruikt. Je mixt NFP dan natuurlijk wel, en neemt de betrouwbaarheid wel af. Aangezien bij het condoom de pearl-index erg hoog ligt.

deleana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor deleana » 20 okt 2008 13:12

Helemaal met je eens MissF!

En ja zwanger zijn is zeker een goed voorbehoedsmiddel. maar ja dat kan je niet altijd blijven.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 20 okt 2008 13:13

Het is ook niet erg en zelfs wel goed om je in te kunnen houden.
Maar in principe is het onnatuurlijk omdat je lichaam je wat anders vertelt. En daar moet je heus weleens tegenin gaan. Niet alles kan en moet waar je zin in hebt.
Maar langdurig is dat niet fijn als je een relatie hebt. Als je voor een hele tijd niet zwanger mag of wil worden, dan is dat dus geen optie.

En aan de andere kant inderdaad..zin kan ook weleens gemaakt worden :lol:
Verder denk ik dat de NFP-methode best betrouwbaar is. Niet voor 100%, ook niet voor 99% zoals bij de pil, maar wel voldoende. (tenzij medisch gezien zwanger worden albsoluut NIET mag)
Zelf gebruik ik een heel nauwkeurige temperatuurmethode en die werkt perfect tot nog toe ;)
Maar met deze methoden hangt het ook wel een beetje af van hoe regelmatig je cyclus is. Anders is het heel moeilijk en neemt de betrouwbaarheid dus ook af.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 okt 2008 09:14

ik slik nu sinds zaterdag de pil... maar ik heb nu zo;n verschrikkelijke hoofdpijn ... kan dat door de pil komen?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 21 okt 2008 09:57

Alles kan bij de pil. Ik kreeg er na een week verschrikkelijke buikpijn van.
Ben je toevallig verkouden?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2008 15:17

net bij de huisarts geweest. Wel erg grappig want ik werd geholpen door een arts in opleiding die had even het boekje erbij gepakt. :mrgreen:

Even een fabeltje uit de weg helpen, ik vroeg of het echt 3 maanden van te voren moet gaan slikken ivm veiligheid van sex zeg maar (om toch nog zwanger te raken) en zijn antwoord was: als je op de dag van je menstruatie begint dan is het veilig (om het zo maar te noemn).

Heb nog even gevraagd over of je nog aankomt. Het schijnt dat je echt niet meer dan 1 kg kan aankomen. Wel dat je borsten wat steviger gaan worden (hehe, eindelijk krijg ik dan wat meer volume) :mrgreen:

Het het is toch vreemd, althans ik vindt het best wel vreemd, om het doosjes in m'n handen te hebben en om het te gaan slikken.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 okt 2008 15:25

Klopt dan is het vanaf dag 1 veilig vertelde mijn HA toen ook. Ook zeggen veel mensen dat je niet gelijk zwanger kan worden als je met de pil stopt dat je eerst moet ontpillen is ook echt onzin! Anders zou je niet zwanger kunnen raken als je 1 pil vergeet.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 21 okt 2008 15:29

liefie schreef:Klopt dan is het vanaf dag 1 veilig vertelde mijn HA toen ook. Ook zeggen veel mensen dat je niet gelijk zwanger kan worden als je met de pil stopt dat je eerst moet ontpillen is ook echt onzin! Anders zou je niet zwanger kunnen raken als je 1 pil vergeet.

Maar aan de andere kant, zijn er ook weer vrouwen die wel maanden moeten 'ontpillen'. Verschilt echt per persoon hoor! En d ie zullen dan wel niet zwanger worden als ze 1 pil vergeten...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”