Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 okt 2008 22:12

Als je alleen simpele dingen wilt doen en niet al te gekke/stugge/dikke stoffen gebruikt, voldoet zoiets dan ook niet? Mijn moeder heeft een vrij dure Husqvarna, dus ervaring met zo'n goedkope heb ik zelf ook niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je als 'beginmachine' er wel mee toe kan?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 20 okt 2008 22:20

ik heb pas een Singer gekocht was ook niet zo duur,
en tis een leuk machientje.
Ik had ook nog nooit genaaid maar t gaat best :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 11:27

LeChat schreef:Als je alleen simpele dingen wilt doen en niet al te gekke/stugge/dikke stoffen gebruikt, voldoet zoiets dan ook niet? Mijn moeder heeft een vrij dure Husqvarna, dus ervaring met zo'n goedkope heb ik zelf ook niet, maar ik kan me zo voorstellen dat je als 'beginmachine' er wel mee toe kan?

misschien dat die dan wel voldoet, maar je moet hem niet ergens mee naar toe nemen. Ik heb hem telkens vervoerd in de auto (en nee niet omgevallen ofzo) maar daar schijnen lichtgewicht dingen niet zo goed tegen te kunnen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 11:55

Terwijl ik ook een lichtgewicht ding heb, een Elna, en meesleep naar naailes (oke, das nog maar 3 x geweest), maar die is volgens mijn naailerares prima. Elke week roept ze weer:' Wat heb jij een fijne machine!' Haha, tja, gekregen he, van manlief :D (en uitgezocht door mijn schoonzus met wie ik ook op naailes zit, dus die krijgt continu alle eer ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 12:11

misschien heb ik gewoon pech gehad, maar ben erg blij met de machien die ik nu heb, iemand ervaring met lockmachines is dat een must?

ppm heb jij een patroon voor een badjasje?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 okt 2008 12:18

had....

k heb em verknipt en verknalt...

de eerste die ik gemaakt heb, heb ik gewoon zelf uitgetekend, of je neemt een model van een eenvoudig vestje, met capuchon, alleen maak je di ewat langer!

ik heb eeeen... ehm.. geen idee.. hugsevana ofzo...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 12:38

Volgens mij is zo'n lockmachine niet pers‚ nodig. Op naailes heeft ze er 1 staan en die gebruik ik gewoon, maar mijn moeder zigzagde gewoon altijd de randen. Wordt ook mooi, hoor.
Waar halen jullie trouwens patronen?
In de stoffenwinkel had ik vorige keer een patroon gekocht, maar dat was best prijzig. Want op de markt zie ik ook allemaal leuke stofjes, maar dan moet ik wel eerst weten wat ik wil maken. OF zijn er van die Burda tijdschriften ofzo?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 12:39

hier een plaatje van Simon onder zijn nieuwe dekbedhoesje

Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 12:41

Superleuk!

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 21 okt 2008 12:47

Leuk Rosekapje!
Ik heb voor Imke ook wel eens een dekbedovertrek gemaakt, maar dan voor een groot bed.
'k kan het voor Juliëtte eigenlijk ook wel eens doen. Je brengt me op een idee!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2008 12:58

Ik wil ook heel erg graag een naaimachine. Heerlijk lijkt het me dat. Op school heb ik wel naailes gehad en thuis zat ik vroeger al achter de m'n kindernaaimachine. Maakte voor de pop altijd kleertjes, zag er wel niet uit. Maar goed.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 okt 2008 13:01

eerst PPM: bedankt voor het patroon.

Patronen kun je halen uit heel veel tijdschriften die speciaal voor naaien zijn: knip mode, knippie baby en dan heb je ook nog een knip voor grotere kinderen. Bizz Kids kun je meestal bij stoffenzaken kopen. Je kunt losse patronen van Roos kopen (bij stoffenzaken) maar je kunt ook veel via MP kopen. Andere naaibladen: Burda, Sabrientje en Ottobre. Ga gewoon es kijken bij een tijdschriftenzaak of bij de bibliotheek.

Lockmachine is perfect. Ik ben zo blij dat ik er 1 heb! Je kunt je naaiwerk er heel mooi mee afwerken. Heb er ook een rolzoom op zitten. Als je bijv. een rok maakt van dunne stof kun je hem ff rolzomen en je bent klaar. Je hoeft niet perse al van die grote klossen in allerlei kleuren te kopen. Ik koop ook wel paar klosjes garen van bijv. Goldmann op de markt en lock daar mee af. Koop geen goedkoop geval, dat heb ik ook gedaan en daar later erg van gebaald en als nog een dure gekocht. Let er bij aanschaf op dat ie makkelijk inrijgt en probeer hem ff uit met zowel dunne als dikke stof.

Genoeg reclame gemaakt? :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 13:02

Hahah ja hoor.

Hee, de bibliotheek! Da's een goed idee, daar hebben ze ook knippie's enzo. Daar ga ik eens een keertje kijken binnenkort. En dan lekker naar de markt :D

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 21 okt 2008 13:03

in rhenen op de markt, staat daar een stoffenkraam?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 okt 2008 13:18

rosekapje schreef:in rhenen op de markt, staat daar een stoffenkraam?

Nee, volgens mij niet. Dat is amper een markt te noemen ;)
Maar op dinsdag in Veenendaal, en woensdag in Wageningen wel.

Terug naar “Archief”