Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 19 sep 2008 20:31

LeChat schreef:Oh ja, je moeder maakt jullie trouwjurken hè, las ik in een ander topic. Gaaf hoor! Dat zag mijn moeder niet zo zitten en ik vind het wel prima op deze manier, anders zou ik toch 'n beetje gestresst zijn of het wel goed zou gaan allemaal denk ik. Ze maakt trouwens wel mijn toga, da's ook gaaf! :)

Heee dan kan je ook een hippe toga creeren, eentje met bloemetjes ofzo :) Waar studeer je btw??

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 sep 2008 20:35

Haha, helaas mag dat niet. Er is een Koninklijk Besluit waarin zelfs geregeld is hoe groot de boorden moeten zijn en hoeveel cm. boven de grond de toga moet hangen...
(Ik heb in Utrecht m'n bachelor gedaan en m'n master in Tilburg.)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 sep 2008 10:41

LeChat schreef:YES!!! Ik heb een trouwjurk uitgezocht! Het wordt echt helemaal míjn jurk, door Anastasi speciaal voor mij gemaakt. :)

Vét! Ik ben raaaaazend benieuwd!!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 sep 2008 18:17

Ik ook, maar ik heb absoluut een goed gevoel bij Anastasia! (En jouw jurk komt toch ook bij haar vandaan, zag er prima uit!!!) Hij 's 26 november al klaar... 8 maanden van tevoren 8). Ze gaat in maart ofzo verhuizen hè en wil daarom zoveel mogelijk jurken ruim daarvoor af hebben en ook meegeven aan de a.s. bruid, dan kan er met de verhuizing weinig mis gaan. 2 weken voor de datum neem ik 'm dan weer mee naar Nieuwegein om door te passen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2008 14:40

Gaat er hier trouwens nog iemand naar de Love and marriage beurs?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 okt 2008 18:37

Mijn vriend vond 't in eerste instantie wel leuk (cool hè :P), maar ik zie er nu niet meer 't nut van in, aangezien we alles zowat al geregeld/bedacht hebben...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2008 18:42

LeChat schreef:Mijn vriend vond 't in eerste instantie wel leuk (cool hè :P), maar ik zie er nu niet meer 't nut van in, aangezien we alles zowat al geregeld/bedacht hebben...

Nee dan kan ik het begrijpen. Ik ga als het goed is begin volgend jaar met mijn vriendinnen. We zouden eerst in oktober gaan, maar dat kwam niet zo heel goed uit. Wel respect voor je vriend hoor! :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2008 18:44

Wij hebben vanmiddag gesprek gehad met de dominee. Erg leuk. We hebben veel inbreng (heel veel) voor in de trouwdienst.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2008 18:47

Evelien schreef:Wij hebben vanmiddag gesprek gehad met de dominee. Erg leuk. We hebben veel inbreng (heel veel) voor in de trouwdienst.

Gaaf zeg. Wij hebben ook wel wat wensen voor de trouwdienst, maar ik weet niet of we die allemaal kunnen realiseren (eerst kijken of de dominee meewerkt) . Ik vind zelf de trouwdienst in de kerk het mooiste van een trouwerij, lijkt me zo gaaf dat je dan zelf veel inbreng hebt. Heb je al ideeen die je in de kerk zou willen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2008 18:52

Heel veel ideen. Mogen zelf bepalen welke liederen we willen zingen, welke Bijbel we mogen (wat wel binnen het budget past), en wie de Bijbel gaat overhandigen (dus niet specifiek iemand van de kerkenraad)...

We hebben het Bijbelgedeelte/tekst aan de dominee overgelaten. Want daar kwamen wij niet uit. En aan de ene kant is dat ook wel erg leuk. Wij zeiden van: we houden van verrassingen.

Maar wanneer gaan jullie trouwen, Kirsten?

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2008 19:02

Dat is inderdaad veel. Gaaf hoor.

Wij gaan als het goed is najaar volgend jaar trouwen. Dit was eerst niet de planning. We zouden eerst pas halverwege 2010 kunnen trouwen ivm geld. Maar nu is die planning omgegooid. Het hangt nu een beetje af van het huisje enzo. Wanneer dat rond is, gaan we een definitieve datum prikken. Ik heb er zin in. :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 okt 2008 19:24

Hé, da's goed nieuws, kirsten!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 okt 2008 20:42

Evelien schreef:welke Bijbel we mogen (wat wel binnen het budget past)

Wij moesten extra betalen omdat we de Naardense bijbel wilden :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 07 okt 2008 20:53

LeChat schreef:Hé, da's goed nieuws, kirsten!!

Jeps, maar eerst nog huis afwachten en dan gaan we definitief blij zijn. :wink: (en hij moet nog eerst mijn ouders om mijn hand vragen).

@ Lalage: Ik zou altijd nog wel eens de Naardense bijbel willen hebben. Hoor er altijd positieve verhalen over.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2008 06:52

Lalage schreef:
Evelien schreef:welke Bijbel we mogen (wat wel binnen het budget past)

Wij moesten extra betalen omdat we de Naardense bijbel wilden :mrgreen:

haha.... tsja. ik zou heel graag de rembrandt bijbel willen hebben. Maar dan zouden we denk ik ook bij moeten betalen (weet ik wel zeker).

:mrgreen:

Terug naar “Archief”