Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 03 okt 2008 21:50

Ik ben tegen abortus. Als je sex wilt hebben, dan WEET je dat er kinderen van kunnen komen! En als je geen kinderen wilt hebben, dan moet je nog voorzichtinger zijn! Maar ondanks alles: Van gemeenschap kunnen kinderen komen, en dat "moet je op de koop toe nemen"!
Er is 1 uitzondering: Als je als vrouw in verwachting bent en er komen complicaties, waardoor óf moeder óf kind komt te overlijden, dan denk ik dat abortus geoorloofd is, daar het leven van de moeder dan vóór dat van het kind gaat. Een moeder heeft een verantwoordelijkheid voor haar gezin. Maar dit is mijn persoonlijke mening.. :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 okt 2008 16:42

AikonGirl schreef:We zullen nu dan wel verder wachten of er ooit nog een reactie komt van de heer "Haring". :/

Vind het trouwens wel jammer dat hij onder een naam van iemand anders post.
Denk niet dat de echte Bas Haring het leuk vindt,
dat iemand anders onder zíjn naam zegt een abortus te willen plegen. :|
:? :(
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 05 okt 2008 17:33

jamillah schreef: Abortus is moord, hoe dan ook.

Als je dit soort boute uitspraken doet, is enige kennis van terminologie handig. Abortus betekent zoiets als: een onderbroken zwangerschap. Dus meestal is het geen moord. Abortus provocatus is een opzettelijk onderbroken zwangerschap en staat nu ter discussie.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 okt 2008 18:22

MarinusCopy schreef:

Als je dit soort boute uitspraken doet, is enige kennis van terminologie handig. Abortus betekent zoiets als: een onderbroken zwangerschap. Dus meestal is het geen moord. Abortus provocatus is een opzettelijk onderbroken zwangerschap en staat nu ter discussie.
Huh?
Dat is toch gewoon een visieverschil? Als je op deze manier gaat blaten geef je weinig blijk van respect en sta je nog kilomters lager op de ladder dan mensen die dit beweren.
Dit hele topic gaat over het afbreken van een zwangerschap van ongeveer 9 of 10 weken. Het is een verschil van visie of je het kindje dan al als mens beschouwt (waarna je over moord spreekt, als je het dood laat gaan), of dan je het dan als ding beschouwt (waarna je niet spreekt van moord als je het laat verwijderen).
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 05 okt 2008 18:32

MissF schreef:
MarinusCopy schreef:

Als je dit soort boute uitspraken doet, is enige kennis van terminologie handig. Abortus betekent zoiets als: een onderbroken zwangerschap. Dus meestal is het geen moord. Abortus provocatus is een opzettelijk onderbroken zwangerschap en staat nu ter discussie, maar one-liner brallende gansjes als jij hebben wss weinig boodschap aan definities en zo. Nadenken is niet jullie ding over het algemeen.
Huh?
Dat is toch gewoon een visieverschil? Als je op deze manier gaat blaten geef je weinig blijk van respect en sta je nog kilomters lager op de ladder dan mensen die dit beweren.
Dit hele topic gaat over het afbreken van een zwangerschap van ongeveer 9 of 10 weken. Het is een verschil van visie of je het kindje dan al als mens beschouwt (waarna je over moord spreekt, als je het dood laat gaan), of dan je het dan als ding beschouwt (waarna je niet spreekt van moord als je het laat verwijderen).

Ik vind abortus een harde noot. Ik weet niet wanneer het moord is en wanneer niet. Maar mensen die ongenuanceerd abortus moord noemen hebben nooit over het onderwerp nagedacht en zouden er beter aan doen om hun snaveltjes te houden. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 okt 2008 18:35

ze hebben er vast wel over nagedacht maar voor deze mensen is het moord, in welk stadium abortus ook wordt toegepast.

Ongenuanceerd is zomaar een topic binnen vallen en mensen dingen verwijten zonder dat je weet hoed ze tot die conclusie zijn gekomen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 05 okt 2008 18:45

Gerdien B. schreef:ze hebben er vast wel over nagedacht maar voor deze mensen is het moord, in welk stadium abortus ook wordt toegepast.

Ongenuanceerd is zomaar een topic binnen vallen en mensen dingen verwijten zonder dat je weet hoed ze tot die conclusie zijn gekomen.

Als iemand iets absoluuts stelt (bijv. abortus=moord) dan kun je een wat harder antwoord verwachten. Als een vrouw bijvoorbeeld zou sterven aan de zwangerschap is abortus geen moord maar een noodzaak. Let wel: deze persoon had er ook nog de toevoeging "hoe dan ook" bijgezet. Ergo, ze heeft er niet meer dan 5 minuten in haar hele leven over nagedacht. (uitgaande van iemand met een gemiddelde intelligentie)

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 05 okt 2008 18:46

MarinusCopy schreef:
MissF schreef:
MarinusCopy schreef:

Als je dit soort boute uitspraken doet, is enige kennis van terminologie handig. Abortus betekent zoiets als: een onderbroken zwangerschap. Dus meestal is het geen moord. Abortus provocatus is een opzettelijk onderbroken zwangerschap en staat nu ter discussie, maar one-liner brallende gansjes als jij hebben wss weinig boodschap aan definities en zo. Nadenken is niet jullie ding over het algemeen.
Huh?

Ik vind abortus een harde noot. Ik weet niet wanneer het moord is en wanneer niet. Maar mensen die ongenuanceerd abortus moord noemen hebben nooit over het onderwerp nagedacht en zouden er beter aan doen om hun snaveltjes te houden. Maar goed dat is mijn bescheiden mening.

Je verwijt de mensen wie zegt dat abortus moord dat ze er niet goed over nagedacht hebben, maar hoe denk jij er over dan?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 okt 2008 19:06

MarinusCopy schreef:
Gerdien B. schreef:ze hebben er vast wel over nagedacht maar voor deze mensen is het moord, in welk stadium abortus ook wordt toegepast.

Als iemand iets absoluuts stelt (bijv. abortus=moord) dan kun je een wat harder antwoord verwachten. Als een vrouw bijvoorbeeld zou sterven aan de zwangerschap is abortus geen moord maar een noodzaak. Let wel: deze persoon had er ook nog de toevoeging "hoe dan ook" bijgezet. Ergo, ze heeft er niet meer dan 5 minuten in haar hele leven over nagedacht. (uitgaande van iemand met een gemiddelde intelligentie)

Ze had al veel eerder in dit topic hier ook al over gediscuseerd. Als jij is wat langer dan 5 minuten een topic door leest, had je wat genuanceerder kunnen reageren.

Ook al laat je abortus uitvoeren om de moeder te redden, daarom blijft het nog wel moord in mijn ogen. En ja, daar heb ik langer dan 5 minuten over nagedacht.
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 05 okt 2008 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 okt 2008 19:26

Je brengt een kind om. Dit doe je zodat niet 2 levens, maar 1 leven verloren gaan. MIj inziens is het terecht dat je minimaal 1 van beide probeerd te redden.
Dat doet alleen niet af aan het geen wat het werkelijk is in mijn ogen. Je ontneemt een kind het leven. Of het kind nu in de buik zit of 1, 4 of 20 jaar oud is. Het is en blijft je kind die je weg laat halen.

Je kan het voor jezelf verzachten door het anders te benoemen, maar in mijn ogen probeer je dan enkel de pijn te verlichten door niet de waarheid onder ogen te zien.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 okt 2008 19:31

Ten tijde van een abortus is het al lang geen achtcellig embryo meer...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 okt 2008 15:56

In principe heeft MC gelijk, maar wil hij alleen maar lopen stoken en zeuren.
Maar volgens de medici is abortus dus: Abortus (Arte) Provocatus , of ook wel Abortus Provocatus Lege Artis of opzettelijke vruchtafdrijving is de medische term voor het voortijdig afbreken van een zwangerschap door (medisch) ingrijpen. In het Nederlands wordt meestal de term abortus gebruikt voor deze handeling.

Het woord abortus betekent echter alleen voortijdige geboorte of miskraam. Een miskraam wordt door medici dan ook wel aangeduid als een "spontane abortus".

Maar als deze meneer even het topic had doorgelezen dan had hij kunnen weten dat hier de bovenstaande nederlandse term aan de orde was.

Voor mij is het altijd moord. Ongeacht of men nu denkt de moeder te moeten sparen of wat dan ook.
Je gaat dan toch af op de kennis van wat Artsen aangeven en moet nog maar afwachten of ze ook werkelijk gelijk hebben dat het om een keuze van leven of dood van de moeder gaat.
Want je breekt de zwangerschap bewust af en weet dus nooit wat werkelijk gebeurd zou zijn als je het niet gedaan zou hebben.
Ik ken diverse verhalen van vrouwen die niet het advies hebben opgevolgd en nog leven en een gezond kind hebben gekregen.
Ik zou ten alle tijden God meer vertrouwen dan de artsen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 okt 2008 16:23

..maar artsen kunnen een middel zijn in Gods hand. Als je een dergelijke operatie laat doen kun je alsnog op God vertrouwen. En wat als je thuis nog een stel koters hebt rondlopen die hun moeder vreselijk hard nodig hebben?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 okt 2008 16:28

Ik ga ervan uit dat God zorgt. Ten alle tijden!
Artsen kunnen niet verder kijken dan hun menselijke verstand rijkt.
En voor mij zijn ze voor het leven en niet om mensen te doden, ongeacht of ze in de moederschoot zijn en er volgens hun de ouders zouden moeten kiezen.
Als God leven geeft dan is Hij het die zorgt, niet wij. Ook de artsen niet.
Wij kunnen niet in de toekomst kijken, wij en ook artsen niet.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 okt 2008 16:34

Als de kans maar een paar % is dat moeder het redt bij het behouden van het leven van het kind. Dat wordt dan heel hard bidden voor een héél groot wonder. De medische wetenschap is tegenwoordig zover dat ze echt wel kunnen bepalen hoe groot de overlevenskans van het kind of de moeder ongeveer is. Dus als je gaat voor het kind met de grote kans dat de moeder overlijdt, is dat evengoed moord en moet je kiezen tussen twee kwaden.
Ik vind het zo makkelijk om te zeggen: Geef het maar aan God over. Er is ook nog een stukje eigen verantwoording.

Terug naar “Archief”