Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 sep 2008 12:36

Dat doorlopen, ik ben nu al wel eens bang, dat er iets gebeurd. Ik zou er niet aan moeten denken dat die hele bevalling begint, terwijl ik op mijn werk ben, of in een winkel ofzo.
Maar je kunt toch niet thuis blijven zitten? Wat dan wel?
Ik heb nog geen ervaring met draagdoeken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 30 sep 2008 13:04

Het maakt natuurlijk ook nog verschil of het kindje al ingedaald is of niet. Ik weet van ons eerste kind nog dat de vk. me vertelde dat als je vliezen breken je gelijk moet gaan liggen en de vk. bellen. Anders kan de navelstreng langs het hoofdje zakken en als eerste naar buiten komen, met alle gevolgen van dien. Vond het toen een behoorlijk onzeker gevoel. Loop je ergens en dan bedenk je ineens: stel dat het nu gebeurt, dan lig ik op straat, in de winkel, noem maar op... :oops:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 sep 2008 13:09

ik ben gewoon nog altijd weggegaan... het plan was zelfs toen ik bijna 42 weken zwanger was om naar een trouwerij te gaan in utrecht.. dat is hier dus een heel eind vandaan... dat is me helaas niet gelukt.. MAtteo besloot eerder te komen...

Bij een evt 3e kind zal ik wel meer in de buurt blijven... want Matteo is in 1 uur en 3 kwartier geboren!

Ik heb een tricot slen.. vindt dat ideaal!! kan vanaf direct naar de geboorte... en ik heb Matteo er nu nog wel in!

Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 sep 2008 13:19

alle keren liep ik gewoon door en ging waar ik wilde. Als we verderop gingen nam ik wel altijd de kaart van de huisarts mee met de gedachte: begint het hier, zoeken we gewoon een ziekenhuis oid op.

Ik gebruikte weinig een draagzak, vond een wagen veel fijner. Wel es als ze erg huilde dat ze in een premaxx draagzak ging en dan in no time stil was.

Ik vond het altijd heel spannend, net na de geboorte als de arts ze na gaat kijken of het gehemelte wel dicht zou zitten, of het ruggetje goed zou zijn. Daarna was ik pas gerustgesteld. De eerste ging niet huilen na de geboorte, bij die daarna wilde ik ze gelijk horen krijsen en als ze dan stopten vroeg ik of ze niet nog door moesten huilen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 30 sep 2008 19:58

Max schreef:Hoe lang lopen jullie door in je zwangerschap? Ik bedoel te vragen of jullie op het laatst gewoon nog weg gaan of juist dicht bij huis blijven? En met het laatst bedoel ik ook echt de laatste dagen voor de uitgerekende datum of er overheen.

En vraag twee: wie hebben hier ervaring met draagdoeken? Lijkt me onwijs gaaf maar er is een behoorlijk aanbod en ik zou graag eerst wat ervaringen horen!

Roept u maar. (niet allemaal tegelijk)

http://www.dragen-en-voeden.nl/ daar kun je alles vinden :mrgreen:
ik ben daar lid, vind het geweldig om mijn kids te dragen, ook nu draag ik mijn jongste nog (niet vaak meer,helaas)die is bijna 3 in een mei tai, erg gezellig
heb een ook tricot doek gehad, dat is wel erg fijn , verdeelt het gewicht, heel goed, maar je zou ook goed,een geweven doek kunnen nemen, die zijn langer bruikbaar kijk eens op www.slingomama.nl.
opzich lijkt het heel ingewikkeld die knoopdoeken, maar je krijgt eralsnel handigheid in, en ik heb gehad een babybjorn, kipling, premaxx,en dat was allemaal handiger aan te doen, maar lang niet zo prettig(zeg maar gerust helemaal niet lekker) niet voor de drager maar ook niet voor je baby

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 01 okt 2008 10:22

@gempa: ik kwam je er net al tegen ja! Bedankt voor je antw.

@TJ: trek je die niet snel te strak omdatie rekt? En gaatie nu niet doorhangen nu Matteo wat ouder (en zwaarder) wordt?

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 01 okt 2008 11:06

Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het beroep vrachtwagenchauffeur en zwangerschap? Nu kun je denken, dat is nog lang niet op mij van toepassing, maar ik maak me toch wel een soort 'zorgen'. Ik hoorde dat je, zodra je zwanger bent, geen meter meer mag rijden in een vrachtwagen. Weet iemand hier iets vanaf?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 okt 2008 12:29

Max schreef:@gempa: ik kwam je er net al tegen ja! Bedankt voor je antw.

@TJ: trek je die niet snel te strak omdatie rekt? En gaatie nu niet doorhangen nu Matteo wat ouder (en zwaarder) wordt?

nee hoor.... dat gaat allemaal prima!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 okt 2008 12:49

L'être extraterrestre schreef:Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het beroep vrachtwagenchauffeur en zwangerschap? Nu kun je denken, dat is nog lang niet op mij van toepassing, maar ik maak me toch wel een soort 'zorgen'. Ik hoorde dat je, zodra je zwanger bent, geen meter meer mag rijden in een vrachtwagen. Weet iemand hier iets vanaf?

waarom zou je niet mogen rijden? In een personenwagen mag toch ook gewoon gereden worden? Vliegen mag tot 7 maanden aan toe. Wil het wel eens aan mijn broer vragen, die heeft een transportbedrijf dus zal de regels wel weten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 okt 2008 14:17

Er zijn ook zoveel beroepen die je niet meer mag uitvoeren als je zwanger bent. Met allerlei stoffen enzo.
Maar ook vaak zware zorg beroepen. Op een gegeven moment moet je dan iets anders gaan doen.
Ik kan, als ik wil, ook op de administratie gaan zitten. Maar ik wil het niet. De groep is nu toch rustig. Als we de komende weken toch een onrustige groep krijgen, dan zal ik zeker stoppen, voor mijn veiligheid. Ik heb nu de eis dat ik niet meer alleen werk, en daar gehoorzamen ze goed aan :)
Dus als je niet meer zou mogen rijden met een zwangerschap, zijn ze verplicht je ander werk te geven (voor hetzelfde loon), en als dat er neit is, dan moeten ze je uitbetalen en thuis laten zitten.

Ik heb mijn schommelstoel! Helaas isitie alleen creme ipv wit, dus moet ik alsnog gaan schilderen. Nouja, tijd genoeg voorlopig, dus dat komt vast goed.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 01 okt 2008 18:26

Max schreef:Hoe lang lopen jullie door in je zwangerschap? Ik bedoel te vragen of jullie op het laatst gewoon nog weg gaan of juist dicht bij huis blijven? En met het laatst bedoel ik ook echt de laatste dagen voor de uitgerekende datum of er overheen.

En vraag twee: wie hebben hier ervaring met draagdoeken? Lijkt me onwijs gaaf maar er is een behoorlijk aanbod en ik zou graag eerst wat ervaringen horen!

Doorlopen: Ligt eraan hoe je je voelt. Wij hebben gerust nog afspraken staan rond die datum. Gaat het niet, dan gaan we niet. Maar afgelopen weekend wel het laatste weekend echt helemaal weg. Vanaf nu hooguit nachtje bij mijn ouders of zo maar niet langer. Maar ik zou nog gerust die week voor ik uitgerekend ben naar mijn zusje in Antwerpen gaan bv. Je bent zo weer thuis als er wat is. Hoorde zelfs gisteren dat als je weeen beginnen je gerust nog even een boodschap kunt doen. Is alleen maar goed.. blijven bewegen...

en draagdoek: Tricot Slen. Ideaal voor eerste periode en is ergonomisch ook heel goed. Als het goed is gaat hij niet doorhangen. Het is een van de weinige doeken waarin een pasgeboren baby het beste ligt qua rug, nek en hoofd. Zelf wil, zodra de baby echt goed kan zitten wel een draagzak hebben. Dat is wel steviger.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 01 okt 2008 18:34

het is echt heel stevig hoor!! ook als ze ouder zijn!!!

een draagzak vind ik echt niks! dan is het gewicht niet goed verdeeld....

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 01 okt 2008 21:02

Heb inmiddels knoop doorgekakt en een draagdoek gekocht, via MP!
Ben reuzebenieuwd hoe het bevalt...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 okt 2008 21:34

Sterretje schreef:

Doorlopen: Ligt eraan hoe je je voelt. Wij hebben gerust nog afspraken staan rond die datum. Gaat het niet, dan gaan we niet. Maar afgelopen weekend wel het laatste weekend echt helemaal weg. Vanaf nu hooguit nachtje bij mijn ouders of zo maar niet langer. Maar ik zou nog gerust die week voor ik uitgerekend ben naar mijn zusje in Antwerpen gaan bv. Je bent zo weer thuis als er wat is. Hoorde zelfs gisteren dat als je weeen beginnen je gerust nog even een boodschap kunt doen. Is alleen maar goed.. blijven bewegen...

en draagdoek: Tricot Slen. Ideaal voor eerste periode en is ergonomisch ook heel goed. Als het goed is gaat hij niet doorhangen. Het is een van de weinige doeken waarin een pasgeboren baby het beste ligt qua rug, nek en hoofd. Zelf wil, zodra de baby echt goed kan zitten wel een draagzak hebben. Dat is wel steviger.

dat is werkelijk een beetje onzin, want in een draagzak hangen ze met hun volle gewicht op hun kruis, dus zitten ze nog niet,dat is helemaal niet beter, en voor jezelf ook is het ook niet echt fijn,trekt snel en geeft snel spierpijn

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 okt 2008 21:36

Max schreef:Heb inmiddels knoop doorgekakt en een draagdoek gekocht, via MP!
Ben reuzebenieuwd hoe het bevalt...

leuk ik hoop dat het bevalt :D , ikvond persoonlijk echt heerlijk, en mijn kinderen ook

Terug naar “Archief”