Machiavelli schreef:Van welk geloof doe je dan belijdenis? Een geloof in Sinterklaas, Allah, Gretta Duisenberg, de Rooms-Katholieke leer of van een geloof in jezelf?kwebbel schreef:Mijn ex zijn oma (vrij behoudend) vroeg zich af of ik het niet erg vond of ik binnen PKN gedoopt werd.. ehh.... nee ?? Ik leg belijdenis af van het GELOOF en niet van de Kerkleerze stond te kijken van t antwoordt
Belijdenis van geloof is GEEN belijdenis van leer! God heeft de leer misschien wel gebruikt om je tot geloof te brengen, maar je belijdt voor God en Zijn gemeente dat je niet buiten Christus kunt en wilt leven en sterven. Je belijdt dat je Hem lief hebt gekregen. Als je in een kerk zit waar men belijdenis doet van de waarheid, dan gaat jouw stelling wel op. Al vind ik belijdenis van de waarheid altijd weer wat halfslachtig. Want als je dan belijdenis gedaan hebt kun je in ieder geval wel je kinderen laten dopen. En bij de doop antwoord je bevestigend op de vraag of je je kinderen godzalig zult opvoeden. (Belooft u en neemt u voor uw rekening deze kinderen van wie u vader en moeder (of getuige) bent, bij het opgroeien in deze leer naar uw vermogen te onderwijzen en te laten onderwijzen?) Hoe kun je je kinderen Godzalig opvoeden als je er vanuit gaat dat je niet bekeerd bent? Dan kun je toch je kinderen niet laten dopen? Maar goed, dit is wel erg