Moderator: Moderafo's
Ansje schreef:Memmem schreef:paprikameisje2 schreef:kwebbel schreef:dat is wel balen![]()
![]()
en gaat ze straks al naar school dan of is ze een van de velen die net te jong is voor groep 1 dus als ze bijna 5 is naar groep 1 gaat ?
tegenwoordig wordt er naar het kind gekeken, niet meer na de grnes van october! die is sowieso verlegt naar 1 januari, dus ze zit direct al in groep 1! en zou dus na de zomervakantie door gaan na groep 2.
Dat is niet op alle scholen, hier wordt de 1 oktobergrens nog netjes aangehouden.
Hier ook!
*Annet* schreef:Klinkt wel vriendelijk: ouders die lopen te emmeren.
Ouders krijgen daar toch wel een officieel gesprek over als ze dat willen? Kinderen worden daar toch op getest, of ze er aan toe zijn om door te stromen of niet? Een groep 1 juf die net van de pabo afkomt heeft ook niet alle wijsheid in pacht ook al denkt ze dat wel eens. Het lijkt mij dat de ouder toch de eindzeggenschap heeft over het kind.
MissF schreef:Prachtig meisje, die Ilona!
Toen de oktobergrens wel gold, stuurden juffen kids ook snel door hoor. Mijn zusje is van september, en moest dus op haar 3e naar school, en met haar 5e dan zeker naar groep 3. Mijn moeder was het er zo onwijs mee oneens, maar ze moest van de juf, want ze was van september.
Gelukkig kreeg ze in groep 3 de allerliefste juf die er was, die tegen de herfstvakantie al zei:' Dit is nog een kleuter, laat haar toch lekker nog een jaartje groep 2 doen.'
Mijn moeder was dolblij, en voor mijn zusje was het heerlijk. Ik denk dat veel ouders ook echt w‚l doorhebben hoe het kind in elkaar steekt, en ook juffen het wel eens mis kunnen hebben. Ik denk dat mijn zusje er aan onderdoor was gegaan als ze toch door hadden gezet. En qua intelligentie kon ze het prima, maar emotioneel gewoon niet.
Toch hoop ik dat ik niet zo'n 'emmer' moeder ga wordenIk heb geen pabo gestudeerd, dus ik hoop dat ik op de juffen kan vertrouwen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten