Refoweb kids deel6

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 sep 2008 13:16

Wees eens wat foto's van mijn grote meid. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 sep 2008 13:17

Leuk!! Ilona heeft zo'n lief lachje... :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 22 sep 2008 13:19

wat lief!!!!! :8>
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 sep 2008 13:22

Hier ook net zo!!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 sep 2008 13:25

Mooi meisje die Ilona :D

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 22 sep 2008 13:54

Wat kan Ilona leuk lachen! Leuke foto's AG.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 22 sep 2008 14:05

ahh lieve foto's
dat staartje :D

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 22 sep 2008 14:07

Idd, dat staartje, prachtig :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 15:32

Wat een schatje, als je nog iemand nodig hebt om op dr te passen en je woont bij mij in de buurt, dan geef je maar een gil :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 sep 2008 17:49

Ansje schreef:
Memmem schreef:
paprikameisje2 schreef:
kwebbel schreef:dat is wel balen :? :(
en gaat ze straks al naar school dan of is ze een van de velen die net te jong is voor groep 1 dus als ze bijna 5 is naar groep 1 gaat ?

tegenwoordig wordt er naar het kind gekeken, niet meer na de grnes van october! die is sowieso verlegt naar 1 januari, dus ze zit direct al in groep 1! en zou dus na de zomervakantie door gaan na groep 2.

Dat is niet op alle scholen, hier wordt de 1 oktobergrens nog netjes aangehouden.

Hier ook!

Dat mag dus officieel niet. Maar ik vind het ergens wel goed dat ze het nog doen.
Kinderen moeten een kans krijgen om zich waar te maken.
Dat is ook wel weer een enorm nadeel, want ouders kunnen ontzettend gaan emmeren als hun kind van november is en de juf wil hem voor zijn eigen bestwil nog een jaar in groep 1 stoppen. Das heel irritant. Omdat de 1 oktober grens dus niet meer gehanteerd mag worden officieel, moet je als juf je zo gaan verdedigen over waarom je het vind...!
Maar het is voor kinders die het 'goed' doen wel weer leuk dat ze sneller door kunnen stromen.
Ach ja, alles heeft z'n voor en z'n nadelen.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 22 sep 2008 18:00

Ik moest ook een jaar langer in groep 1 blijven zitten door die regel. Ik schijn er enorm boos om zijn geworden. :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 sep 2008 18:00

Klinkt wel vriendelijk: ouders die lopen te emmeren.

Ouders krijgen daar toch wel een officieel gesprek over als ze dat willen? Kinderen worden daar toch op getest, of ze er aan toe zijn om door te stromen of niet? Een groep 1 juf die net van de pabo afkomt heeft ook niet alle wijsheid in pacht ook al denkt ze dat wel eens. Het lijkt mij dat de ouder toch de eindzeggenschap heeft over het kind.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 sep 2008 18:07

*Annet* schreef:Klinkt wel vriendelijk: ouders die lopen te emmeren.

Ouders krijgen daar toch wel een officieel gesprek over als ze dat willen? Kinderen worden daar toch op getest, of ze er aan toe zijn om door te stromen of niet? Een groep 1 juf die net van de pabo afkomt heeft ook niet alle wijsheid in pacht ook al denkt ze dat wel eens. Het lijkt mij dat de ouder toch de eindzeggenschap heeft over het kind.

Hahah sorry, maar meestal zijn het ouders die onterecht willen dat hun kind door gaat en dat is best wel 'emmeren'
Ik had het uberhaupt niet over mezelf als juf, want ik heb er nog niet mee te maken gehad. En ik denk dat je als juf wel meer wijsheid in pacht hebt over de schoolloopbaan van het kind als een ouder die vanuit de zijlijn meekijkt. Hoelang je ook voor de klas staat. Moet je daar een oude rot int vak voor zijn? Je hebt dan misschien meer vergelijkingsmateriaal. Maar kben blij dat niet alle ouders zo tegen een juf die net komt kijken aankijken. Ook al voelen die juffen dat vaak zelf ook wel zo. Ik voel me echt wel eens jong tegen over die ouders. Maar je bent gewoon proffesioneel, daar ben je tenslotte voor opgeleid.
Idd word een kind getoets, maar dan nog juist doen veel ouders moeilijk en proberen ze hun kind door te laten stromen, en dat vind ik behoorlijk emmeren. Je wilt als ouder toch ook het beste voor je kind?
Gelukkig stemmen er ook ouders wel in. Maar die 1 oktobergrens en overgaan van kinderen blijft elk jaar een moeilijk bespreken punt!

@AikonGirl, gaaf die foto van Ilona!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 sep 2008 18:43

Prachtig meisje, die Ilona! :D

Toen de oktobergrens wel gold, stuurden juffen kids ook snel door hoor. Mijn zusje is van september, en moest dus op haar 3e naar school, en met haar 5e dan zeker naar groep 3. Mijn moeder was het er zo onwijs mee oneens, maar ze moest van de juf, want ze was van september.
Gelukkig kreeg ze in groep 3 de allerliefste juf die er was, die tegen de herfstvakantie al zei:' Dit is nog een kleuter, laat haar toch lekker nog een jaartje groep 2 doen.'
Mijn moeder was dolblij, en voor mijn zusje was het heerlijk. Ik denk dat veel ouders ook echt w‚l doorhebben hoe het kind in elkaar steekt, en ook juffen het wel eens mis kunnen hebben. Ik denk dat mijn zusje er aan onderdoor was gegaan als ze toch door hadden gezet. En qua intelligentie kon ze het prima, maar emotioneel gewoon niet.

Toch hoop ik dat ik niet zo'n 'emmer' moeder ga worden ;) Ik heb geen pabo gestudeerd, dus ik hoop dat ik op de juffen kan vertrouwen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 22 sep 2008 18:54

MissF schreef:Prachtig meisje, die Ilona! :D

Toen de oktobergrens wel gold, stuurden juffen kids ook snel door hoor. Mijn zusje is van september, en moest dus op haar 3e naar school, en met haar 5e dan zeker naar groep 3. Mijn moeder was het er zo onwijs mee oneens, maar ze moest van de juf, want ze was van september.
Gelukkig kreeg ze in groep 3 de allerliefste juf die er was, die tegen de herfstvakantie al zei:' Dit is nog een kleuter, laat haar toch lekker nog een jaartje groep 2 doen.'
Mijn moeder was dolblij, en voor mijn zusje was het heerlijk. Ik denk dat veel ouders ook echt w‚l doorhebben hoe het kind in elkaar steekt, en ook juffen het wel eens mis kunnen hebben. Ik denk dat mijn zusje er aan onderdoor was gegaan als ze toch door hadden gezet. En qua intelligentie kon ze het prima, maar emotioneel gewoon niet.

Toch hoop ik dat ik niet zo'n 'emmer' moeder ga worden ;) Ik heb geen pabo gestudeerd, dus ik hoop dat ik op de juffen kan vertrouwen :D

Haha ik hoop het ook.
Er worden inderdaad aan de kant van de leerkrachten ook fouten gemaakt. Te snel doorsturen, toch te lang blijven zitten.
Het is ook een moeilijke keuze, en leerkrachten (Weet ik uit ervaring van collegas's) hebben het er ook moeilijk mee. Waar doe je goed aan? Moet je het kind nou wel doorsturen of niet. Een heel jaar lang overdoen is soms net weer teveel, maar al door is ook niet goed.
Er wordt tegenwoordig op allerlei ontwikkelingen gelet, sociaal emotioneel, cognitief etc.
Vaak kom je samen met de ouders er wel uit, door middel van een gesprek vergelijking van de thuissituatie de observeer en toets uitslagen etc.
Daarom is een goede communciatie met thuis en school erg belangrijk en waardevol.

Maar goed excuus voor dat 'ge-emmer'
Ik weet het alleen van ervaringen van collega's. Het kan een strijd zijn, en juist die verhalen hoor je vaak van collega's, omdat je die onderling gewoon even kwijt moet omdat dat de moeilijke oudercontacten in het onderwijs zijn. De strijd om het overgaan of nog een jaar overdoen. En eigenlijk is het ook wel weer goed dat er zo'n strijd is, het bewijst van de liefde voor het beste voor het kind van beide kanten.

Terug naar “Archief”