[quote="meschianza]
ik zou het gaaf vinden als mensen echt iets durven te posten hoewel het best persoonlijk is.....
Misschien durft Direstreats, zijn brief lijkt me heel fascinerend, al is het maat een paar citaten?
Misschien post ik er ook 1ntje van mij als ik lef heb.[/quote]
OK, hierbij wat citaten:
Beste God,
geen idee of u er bent, en als u er bent, of u deze brief te lezen krijgt.
Ik zou best in u willen geloven. Dan zou het leven ergens over gaan. Maar
waarom laat u zich niet zien? Althans, niet aan mij. Waarom is het zo'n puinhoop op aarde? De helft lijdt honger, heeft het koud (of te warm), heeft te weinig geld, heeft het niet naar zijn of haar zin. Het kwaad lijkt de baas. Niet alleen bij de slechte mensen, maar ook bij de goede mensen. Soms schijnt het juist de goede mensen te treffen. Samengevat: alles op aarde gaat in mijn ogen volkomen willekeurig.
En waarom zou u uberhaupt mensen hebben gemaakt? Dat heeft u toch helemaal niet nodig? Ik zie geen doorslaggevende reden waarom wij er in essentie zijn. Het lijkt wel een of andere uit de hand gelopen kosmische grap.
(...)
Om het even specifiek over het christelijke geloof te hebben:
Hoe is het mogelijk dat u 99 procent van de mensen straks in de hel laat branden? Hoe kan het ooit feest zijn in de hemel in de wetenschap dat voor elke 'geredde' er 99 in de hel zijn?
Hoe heeft u het ooit kunnen toestaan dat in uw naam honderdduizenden zijn vervolgd gemarteld en vermoord?
U wordt verondersteld een goede en liefdevolle God te zijn, maar, het spijt me, u lijkt vaak een liefdeloze God.
U bent toch almachtig? Waarom doet u dan niet meer goede dingen? Als u wil dat mensen bekeerd worden, dan zorgt u toch dat ze bekeerd worden?
----