Abortus of baby houden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 sep 2008 12:15

Sabra, mijn man verdient niet echt veel. Werkt gewoon op MBO-niveau.
Alles kost wel wat, maar het valt ons tot nu toe allemaal mee.
We sparen nu gewoon iets minder.

Haring, Als je vriendin 1 week overtijd is, klopt het hartje al.
En dan nog eens 3 weken later heeft je kindje al oortjes, teentjes, vingertjes.
Het is gewoon een kindje, júllie kindje.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 sep 2008 12:25

Sabra schreef:Misschien denken ze juist wel aan het kind door het niet geboren te laten worden. Wat moet een kind met ouders die totaal geen interesse tonen en duidelijk laten blijken dat het niet gewenst is.

Zou het kind daar zelf dan later zijn/haar mening over mogen geven? Mijn mening is dat deze posting zeer tegenstrijdig is: in een topic over zwanger zijn wordt gesproken over een kind wat nog niet geboren is en waar dan over beslist gaat worden inzake weghalen ja of nee?

Van Dale zegt over het woord kind: kind het; mens in onvolwassen staat

Zo'n kind zou beschermt moeten worden :wink:
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 sep 2008 12:30

Ik krijg een beetje kippevel van je manier van praten Haring.
Vind dat je helemaal gelijk heb door te zeggen dat jij nog niet echt ' volwassen ' bent, want hoe je praat, het lijkt wel of een puber praat.
IK wil pas een kind als ik veel geld heb.
IK heb geen zin in een kind want dat kost energie en tijd.
IK wil liever nog vrij zijn.
IK enz enz.
Het is niet mijn bedoeling om jou te zeggen waar je voor moet kiezen, maar persoonlijk vind ik de redenen die jij steeds noemt om dit kindje niet te willen erg onvolwassen en egoistisch.
Voor mijn gevoel heb JIJ al besloten wat JIJ wilt, dus ik denk dat je dan maar beter niet dit topic zwanger moet gebruiken, voor slappe praatjes, kun je beter een ander topic openen over abortus.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 sep 2008 13:08

Lalage schreef:Het gaat niet alleen om de kosten van het kind, maar ook om het feit dat je minder kunt werken als je een kind hebt. Wij zouden het waarschijnlijk wel kunnen redden op 1 inkomen, maar dan zouden we wel erg op de centen moeten gaan letten. Het maakt denk ik veel uit of je in Friesland of in de randstad woont, omdat de huizenprijzen heel erg verschillen (zowel koop als huur).

wij kunnen het ook redden van 1 salaris. Wonen in een gewoon huis en in amersfoort. We blijven wel allebei werken als er kinderen mogen komen. Want dat kan.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 13 sep 2008 14:50

Wij zouden het niet kunnen redden op 1 salaris maar dat hoeft ook niet. Ook niet als er kinderen komen. Maar als ik naar ons inkomen kijk, mijn man werkt fulltime (LBO-niveau) en ik werk partime op MBO-niveau en daar kunnen we van rondkomen en als alle extra's gedaan en afbetaald zijn, ook wat sparen en een kind onderhouden.
Komt 't nu al, dan zal 't ook allemaal wel lukken maar wordt het wel wat lastiger maar niet onmogelijk.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 15:19

Volgens mij hoeft een kind helemaal niet zoveel te kosten hoor.
Als je alles van tevoren al nieuw koop, tja, dan ben je zo duizenden euro's kwijt. Wij zouden het best kunnen doen, maar willen dat ook niet. Dus voor veel minder ben je ook zo klaar met zo'n uitzet.
En als je het echt goedkoop wilt doen, kun je altijd nog van die hydorfiel luiers gebruiken, borstvoeding geven, dan kost een kind het eerste jaar amper iets. Dus die reden vindt ik amper tellen eigenlijk.
En een huis hoeft ook niet zo duur te zijn.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 13 sep 2008 16:34

*denkt er de hele dag aan :roll:*
Wat de toekomst brengen moge........

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 13 sep 2008 17:18

http://www.zwangerschapspagina.nl/week10.php

kijk hier eens om te zien hoe een kindje er al uit ziet. en hoe wonderlijk dat allemaal in elkaar zit. dan is het toch echt wel een leven vanaf het allereerste begin
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 sep 2008 18:15

Ik las hier ergens dat iemand zei dat het hartje al met een week klopt, dat is dus niet zo (volgens site van mirjan en mijn geheugen), maar met 5 weken. Maar goed dat is ook al snel. Misschien ligt op dat moment voor sommigen wel de grens dat er van 'leven' gesproken wordt.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 13 sep 2008 18:16

Haring, hoe veel weken is je vriendin eigenlijk zwanger, of heb je dat al ergens gemeld en heb ik dat over het hoofd gezien? :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 sep 2008 18:24

Volgens mij bij het posten van zijn eerste bericht 2 weken, dus nog erg kort.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 sep 2008 18:35

hij weet het sinds twee weken... dus kan ook zijn dat ze langer zwanger is. Als je nog niet bij een vk ofzo bent geweest, dan weet je soweiso niet definitief hoe lnag je zwanger bent.

Yrrfur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Abortus

Berichtdoor Yrrfur » 13 sep 2008 18:38

Ik zou abortus laten doen. Als je het kind eenmaal hebt kan je het niet terugdraaien, als je hem laat weghalen kan je tijdje later als je er klaar voor bent een kind nemen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 13 sep 2008 18:41

In principe zou ze dan 6 weken zwanger zijn bij een normale cyclus.

Ja of het zo werkt... en stel dat ze dan geen kinderen kunnen krijgen of het gaat mis? Zou je jezelf dan geen verwijten maken?
Ik las pas een verhaal van een meisje dat een abortus heeft laten doen en haar '2e' kindje is overleden.
En wie zijn wij om over leven te beslissen?

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 13 sep 2008 18:48

citaat: "Dus het komt echt als een donderslag bij heldere hemel". Als dat de eerste gedachte is die opkomt als je voor het eerst ouder (vader) wordt dan moet er ergens in het hoofd van Bas Haring toch een flinke kabel loszitten.

Zijn opmerking aan het adres van iemand die abortus met moord vergelijk is ook hoogst hypocriet. Hij geeft zelf toe dat hij atheïst is en gaat op een Christelijk forum voor 'seculiere zendeling' zittens spelen. Dan kan je een dergelijke opmerking toch verwachten beste Haring?

Ik wens je vrouw/vriendin veel sterkte toe. :(br
Laatst gewijzigd door goshen op 13 sep 2008 18:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”