Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 12 sep 2008 16:03

Een trouwboekje is tegenwoordig helemaal niet meer rechtsgeldig en daarom eigenlijk overbodig geworden. Die vrouw in het gemeentehuis heeft toen aan ons ook gevraagd of we het wel of niet wilden, de meesten doen het nog wel, maar dat is dan echt voor de leuk. Wel vreemd dat je het dan nog ergens moet laten zien, al snap ik wel dat het voor een bank nog wel als bewijs gezien kan worden.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 sep 2008 17:00

Je trouwboekje moet je in de meeste kerken ook laten zien als je je kind(eren) als je die mag krijgen wil laten dopen.
Afbeelding

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 12 sep 2008 17:03

Wij hadden ons trouwboekje niet bij ons in de kerk. Moest officieel wel maar ze geloofden ons wel :wink:
'k Weet wel dat als je je kind gaat aangeven na de geboorte dat je je trouwboekje mee moet nemen en je kind daar bij in wordt geschreven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 sep 2008 17:19

je hoeft niet je trouwboekje mee te nemen als je je kind gaat aangeven. Heeft ze vanmiddag verteld. Ze zegt het is leuk maar het heeft geen functie. Want je hebt daar in het gemeentehuis een geboorte akte die je krijgt bij je geboorte.

En bij ons hoef je je trouwboekje niet te laten zien als je in de kerk trouwt en als we onze kinderen laten dopen/opdragen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 sep 2008 23:44

Bij ons was ook verteld dat het trouwboekje verder geen enkele rechtsgeldigheid heeft, het is alleen maar 'voor de sier'. Kom ik kort daarna bij de bank om mijn achternaam te laten wijzigen, 'maar mevrouw, dan moet u wel uw trouwboekje meenemen.' Ze wilden daar niet geloven dat dat verder geen enkele officiele waarde heeft, voor hun wel dus :roll:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 sep 2008 09:28

Idd, trouwboekjes dienen nergens meer toe.
En toch zei de dominee tegen ons toen we naar de kerk gingen om de kerkelijke inzegening te krijgen: ik moet wel dat boekje hebben.
Ik heb hem even uitgelegd dat dat dus echt niet meer pers‚ hoeft, hij had er nog nooit van gehoord.
Wij hebben het wel gedaan, gewoon, omdat we dat leuk vonden. Maar eigenlijk mag een dominee met dopen dus ook niet meer vragen om een trouwboekje. OMdat niet iedereen die meer heeft.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2008 15:12

ik ben op zoek naar een kapper in Amersfoort die ook aan huis komt. Iemand een adresje voor mij?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 sep 2008 17:46

Ik weet een hele goede kapper, maar weet niet of ze ook aan huis komt en het is geen goedkope...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 15 sep 2008 18:51

MissF schreef:Idd, trouwboekjes dienen nergens meer toe.
En toch zei de dominee tegen ons toen we naar de kerk gingen om de kerkelijke inzegening te krijgen: ik moet wel dat boekje hebben.
Ik heb hem even uitgelegd dat dat dus echt niet meer pers‚ hoeft, hij had er nog nooit van gehoord.
Wij hebben het wel gedaan, gewoon, omdat we dat leuk vonden. Maar eigenlijk mag een dominee met dopen dus ook niet meer vragen om een trouwboekje. OMdat niet iedereen die meer heeft.
En dan mogen ze zeker wel vragen om 'n uittreksel uit het huwelijksregister? Kost het je alsnog geld om dat aan te vragen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 sep 2008 19:04

en je paspoort?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 sep 2008 19:10

Als je een nieuw paspoort koopt dan kan je de naam van je partner erin laten zetten. Borkdude heeft mijn achternaam bij e/v laten zetten, terwijl hij die naam verder nooit gebruikt, maar hij vond het gewoon leuk. Ik heb nog geen nieuw paspoort hoeven kopen sinds ons trouwen.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 15 sep 2008 19:55

Lalage schreef:Als je een nieuw paspoort koopt dan kan je de naam van je partner erin laten zetten. Borkdude heeft mijn achternaam bij e/v laten zetten, terwijl hij die naam verder nooit gebruikt, maar hij vond het gewoon leuk. Ik heb nog geen nieuw paspoort hoeven kopen sinds ons trouwen.

Dat heb ik ook laten doen! En ik zeg tegen iedereen: E/V staat voor Eigendom Van!! :mrgreen: :mrgreen:

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 15 sep 2008 20:15

MIjn man heeft mijn achternaam ook in zijn paspoort, ik wist toen ik een nieuw paspoort ging halen niet dat je dat erbij moest zeggen, dacht dat het automatisch ging dus bij mij staat het er niet in.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 sep 2008 21:09

Mijn man zijn zusje was hier net en ze vroeg of ik 14oktober mee ga om een trouwjurk uittezoeken voor haar! Echt heel erg leuk ze gaan volgend jaar mei trouwen.
Wij hebben wel een trouwboekje een mooi bruin leren boekje. Vind het wel iets hebben het ligt nu netjes opgeborgen in de brandveilige kluis

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 sep 2008 22:30

Wij hebben ook wel een boekje, maar ik zal het niet missen als het er niet meer is eigenlijk. Ik vind het achteraf een beetje overbodig. Maar het ligt nu ergens tussen mijn administratie zooi, en het klinkt wel leuk, als ons kindje erbij geschreven wordt. Een heus familieboekje ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”