huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 aug 2008 17:18

wow :O Gaaaaaaf JPC!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 aug 2008 18:01

Wat gezellig JPC!!!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 18 aug 2008 18:07

Erg cool JPC.
Leuke stijlll
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 aug 2008 18:28

Leuk JPC!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 18 aug 2008 20:51

zat ff te kwijlen bij het witte kastje! zag laatst ook ergens zo iets staan, voor de grijp zeg maar, maar waar moet ik het kwijt?? :roll: :lol:

die stoel, heb je die zelf bekleed en hoe did you do?

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 18 aug 2008 21:20

niet helemaal zelf, heb een handige pa 8)
heb wel helpen slopen :mrgreen:, en daarna verven :wink:
van stofferen heb ik ook niet zo veel kaas gegeten, heb het nu natuurlijk wel af kunnen kijken, dus misschien volgende project wel zelf doen.
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 aug 2008 13:44

JPC, wat leuk!! Wij willen ook voor witte meubels gaan, dus vind het leuk om te zien hoe gezellig het bij jullie is geworden!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 aug 2008 15:00

Da bekleden schijnt niet supermoeilijk te zijn Annet. tenminste, mijn man heeft het bij onze eetkamer stoelen gedaan (al is dat volgens mij simpeler dan die stoel van jeepeecee). Hij heeft de stof er strak overheen gedaan, met zo'n speciale niettang vastgeniet. En toen van die strippen met koperen kopjes eroverheen, en alle nietjes er weer uittrekken. Die van ons zijn iig erg mooi geworden.

gaaf jeepeecee, jullie huis! Wij hebben idd ook veel zelf gschilderd, het is dan echt iets eigens, vind ik.
Al zou ik wl bergen geld uit willen geven aan meubels, zou ik nog het liefst een deel zelf schilderen, gewoon om het echt eigen te maken. Helemaal leuk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 aug 2008 20:14

MissF schreef: Hij heeft de stof er strak overheen gedaan, met zo'n speciale niettang vastgeniet. En toen van die strippen met koperen kopjes eroverheen, en alle nietjes er weer uittrekken.

zo is ons stoeltje ook gedaan hoor, alleen bij ons is er geen strip over gegaan, maar losse spijkertjes over de nietjes heen, dus daar zie je niets meer van. alleen was het stoeltje eerst helemaal gaar, dus hebben we 'm helemaal opnieuw inelkaar moeten lijmen, en nieuwe singels maken (van die dingen aan de onderkant van de zitting) en daarna de vulling en het stofferen.
dus dat is wat meer werk dan 'even' stofferen :D
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 aug 2008 07:23

Dit is ons huis (nou ja dit huis heeft m'n vriend twee jaar geleden gekocht). De struiken rechts zijn weg en wat boompjes in de voortuin voor het raam.

Afbeelding

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 21 aug 2008 12:03

@JPC, mooi allemaal, leuke kleuren ook!

Ik las net iets over zwarte verf, wij hebben de kleur Lei van Flexa in huis en het is ontzettend mooi, maar zo kwetsbaar! We hebben zaterdag een housewarming gehad met 2 kleine kindjes die hun vette chipshandjes tegen de muur hebben gehouden, als je met iets er langs gaat zie je een witte streep, het is ontzettend kwetsbaar. Dus denk wel goed na voor je er aan begint, zeker als je kinderen wilt voor je het over wilt verven :mrgreen:

Ik zou best graag foto's willen plaatsen (ben stiekem best trots op het resultaat, vriendlief en ik hebben alles samen gedaan terwijl we nog nooit een verfkwast in onze handen hebben gehad) maar ik kan geen foto's op de pc zetten :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 aug 2008 18:30

Na een dag van grijs laminaat zoeken, hebben we in samenspraak besloten ervan af te zien. Snik. Ik vind het nog steeds het allermooiste, maar het is zo duur. En dat is niet zo erg, maar ik vind grijs laminaat wel erg 'mode' zeg maar, en voor een echte kinderkamer zou ik eerder voor vloerbedekking gaan. Dan vind ik de kosten voor laminaat voor die korte tijd toch wat teveel.
Maar toen liepen we bij carpet right, op zoek naar grijze vloerbedekking, maar zijn we tot de conclusie gekomen dat pikzwarte, hoogpolige vloerbedekking veel mooier is :) Er zit ook een zwart streepje in het behang. Dus dat gaat het nu worden. Hoogpolig is lekker warm, voor als het kind gaan kruipen of spelen op die kamer. Al is het wel onhandig met het badje enzo, wordt de vloer lekker nat :? Maarja, zeil vind ik niet zo mooi, en hoogpolige vloerbedekking toch mooier dan laagpolige.

En we gingen de kasten halen bij Ikea, die samen met een plank de commode gaan vormen, zijn ze uitverkocht. Nouja, we hebben gelukkig de tijd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 sep 2008 10:43

je kunt op de site van ikea altijd bekijken of het op voorraad is. Scheelt je weer rijden of je gaat evt. naar een andere vestiging.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 sep 2008 11:17

MissF: lekker hoor, vloerbedekking, zeker op een slaapkamer. Hebben wij uiteindelijk ook gedaan.
En over dat grijs laminaat: uiteindelijk zijn we bij Roobol geweest, daar hadden ze grijsbruinig laminaat (aan de donkere kant), ook heel mooi. Dus dat wordt het nu.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 sep 2008 11:19

Oja JPC: gaaf huis hebben jullie! Heel mooi gedaan!

Terug naar “Archief”