Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 10 sep 2008 10:08

kirsten schreef:
LeChat schreef:
kirsten schreef:Vaak hoor je ook nog dat je geld bespaart als je in wat minder populaire maanden trouwt. Is dat nu echt waar? Ik heb werkelijk geen idee *kirsten en vriend zijn aan het nadenken over datum :wink: *
Ik zou het ook niet weten... wel dat je in ieder geval geld bespaart door op een niet-gebruikelijke dag v/d week te gaan trouwen (maandag of dinsdag ofzo).
Leuk dat jullie (verdere) plannen maken!

Jaja vriendlief krijgt nu ook kriebels. Ik vond het eigenlijk ook een beetje raar klinken dat andere maanden goedkoper zijn.

Dat is volgens mij niet zo. Maar als je niet op vrijdag trouwt, en je trouwt in de winter kan je volgens mij best wel korting afdingen. Wij hebben het voor elkaar gekregen om nog de oude prijzen te mogen hanteren voor de diner/feestlocatie. Toen we pas op de site keken waren de prijzen al verhoogd! Dus wat dat betreft hadden we wel 'korting'.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 10 sep 2008 11:52

Altijd proberen korting te krijgen! Werkt bijna altijd wel. En inderdaad kani k me voorstellen dat in minder populaire maanden het minder geld kost.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 sep 2008 12:05

wij gaan vrijdag in ondertrouw.

En dan is het nog wel wat aardig wat zaakjes regelen. Maar locatie etc. is geregeld. En dat geeft zo'n heerlijk gevoel.

MissA

Berichtdoor MissA » 10 sep 2008 19:19

Wat leuk om alle tips en ervaringen te lezen! Wij hebben nog geen concrete trouwplannen maar ik vind het wel leuk om er vast een beetje over na te denken.
Als wij naar een bruiloft gaan van anderen kijken we ook altijd wat we leuk en goed vinden gaan, of juist helemaal niet. Is leuk om te doen! Kun je ook kijken of je er een beetje hetzelfde over denkt.. :D

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 sep 2008 12:07

Wij hebben ook nog niet alles geregeld hoor! Hebben alleen gemeentehuis/kerk en feestlocatie vastgezet. Verder ben ik bezig met een trouwjurk zoeken, en het lijkt erop dat ik deze gisteraaf gevonden heb. :D Ga begin oktober weer terug, maar dan ook met mn schoonmoeder en dan ga ik 'm kopen! (aanrader: Agnes Hulshof in Otterlo!)
We zijn bezig met een fotograaf en mn vriend is bezig om een auto te regelen, maar dat mag ik nog niet weten. Pas als hij definitief 'ja' moet zeggen mag ik het ook weten.

Phoe..en verder moeten we nog een heleboel andere dingen regelen!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 11 sep 2008 12:36

Leuk hoor, vrienden van mij hebben ook hun datum vast gezet en zijn ook met de voorbereidingen begonnen. Echt leuk!
Laat je leiden door Hem!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 11 sep 2008 13:48

88alries88 schreef:Wij hebben ook nog niet alles geregeld hoor! Hebben alleen gemeentehuis/kerk en feestlocatie vastgezet. Verder ben ik bezig met een trouwjurk zoeken, en het lijkt erop dat ik deze gisteraaf gevonden heb. :D Ga begin oktober weer terug, maar dan ook met mn schoonmoeder en dan ga ik 'm kopen! (aanrader: Agnes Hulshof in Otterlo!)
We zijn bezig met een fotograaf en mn vriend is bezig om een auto te regelen, maar dat mag ik nog niet weten. Pas als hij definitief 'ja' moet zeggen mag ik het ook weten.

HEy wat gaaf dat je wat gevonden hebt wat je mooi vind! gefeliciteerd! (zal wel opluchten zeker?:))

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 11 sep 2008 13:51

esli schreef:
88alries88 schreef:Wij hebben ook nog niet alles geregeld hoor! Hebben alleen gemeentehuis/kerk en feestlocatie vastgezet. Verder ben ik bezig met een trouwjurk zoeken, en het lijkt erop dat ik deze gisteraaf gevonden heb. :D Ga begin oktober weer terug, maar dan ook met mn schoonmoeder en dan ga ik 'm kopen! (aanrader: Agnes Hulshof in Otterlo!)

HEy wat gaaf dat je wat gevonden hebt wat je mooi vind! gefeliciteerd! (zal wel opluchten zeker?:))

Dank je! Ben idd erg opgelucht! Had echt het idee dat als ik hier niets zou vinden ik nergens zou kunnen slagen, en kheb meerdere mooie jurken gezien. Ben helemaal blij! :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 15:56

Leuk, leuk! Ik ga donderdag naar Anastasi, ben echt benieuwd.

'k Ga binnenkort toch maar 'ns zo'n checklist bekijken, want ik heb het gevoel dat we het meeste al wel geregeld hebben voor dit moment, en als ik dan hoor dat 't 'zo veel' is dat je moet regelen, geloof ik toch dat we dingen over 't hoofd zien. :mrgreen:

We hebben al een
-trouwlocatie
-trouwauto en bloemen
-dominee en kerk
-diner- en receptielocatie (incl. buffet en consumpties)
-fotograaf
-alternatief voor receptieboek
-ceremoniemeesters
-iedereen ingepeperd dat we niet teveel stukjes willen :wink:

In de planning
-trouwjurk + pak
-ringen
-kaarten
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 sep 2008 16:31

LeChat schreef:Leuk, leuk! Ik ga donderdag naar Anastasi, ben echt benieuwd.

'k Ga binnenkort toch maar 'ns zo'n checklist bekijken, want ik heb het gevoel dat we het meeste al wel geregeld hebben voor dit moment, en als ik dan hoor dat 't 'zo veel' is dat je moet regelen, geloof ik toch dat we dingen over 't hoofd zien. :mrgreen:

We hebben al een
-trouwlocatie
-trouwauto en bloemen
-dominee en kerk
-diner- en receptielocatie (incl. buffet en consumpties)
-fotograaf
-alternatief voor receptieboek
-ceremoniemeesters
-iedereen ingepeperd dat we niet teveel stukjes willen :wink:
In de planning
-trouwjurk + pak
-ringen
-kaarten

hehe... wij hebben de regel: tijdens de receptie geen stukjes.. s'avond tijdens het eten wel (en dan hebben we alleen onze beide familie's (broers/zussen/ouders/opa en oma) uit genodigd dus kunnen er zeg maar 2 stukjes gedaan worden).

Wij moeten opzich nog wel wat regelen rondom de locatie.

Locatie (kerk + zalen) staat vast
dominee ook
trouwjurk
ringen

Alleen moet m'n vriend nog een pak en de kaarten (maak ik zelf ben ik mee bezig) en het boeket moet ik nog even contact met m'n oudklasgenoot.

Ik heb een klein mapje aangemaakt met de zaken rondom de bruiloft.

Pas kregen we van de dominee de trouwbelofte door en een blanco concept voor de dienst. Daar willen we dan ook ff mee gaan puzzelen.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 sep 2008 17:50

LaChat: Jullie hebben best veel geregeld al zeg. Sorry maar ik ben even vergeten wanneer jullie gingen trouwen.

Wij hebben zo'n hekel aan die stukjes. 1 of 2 kunnen best leuk zijn, maar niet van die suffe liedjes, wat verschrikkelijk. De ceremoniemeester gaat dat maar regelen voor ons.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 sep 2008 18:03

Wij weten nu al dat als we trouwen er misschien wel te veel stukjes gedaan zullen worden voor 1 avond. Menig 1 heeft het daar namelijk al over. We zien wel. Als het maar op ons slaat, dan vind ik het wel leuk.

Wij weten al heel veel wat wij willen. Zelfs al een adres liggen van iemand die ons dan wel wilt rijden. Grootste punt is nu baan, huis en datum. Daarna kunnen we lekker ana de slag. In ieder geval is zo goed als alles al bedacht aangaande wat we willen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 sep 2008 18:10

Wij hebben aan de ceremoniemeesters doorgegeven dat we niet teveel stukjes wilden. En ik wilde absoluut geen levenslopen tijdens de feestavond. Helaas moest dat wel, omdat niet alles tijdens de koffie kon. Maar dat hoeft niet iedereen te weten/zien.
Daarnaast deden mijn twee vriendinnengroepen een stukje, en verder niemand. Terwijl heel veel mensen zeiden wel iets te doen. Nouja, ik was er blij mee. Mijn mans vrienden zijn nou niet de netste personen en stukjes zijn soms nogal grof. En zo hadden we tijd genoeg om met iedereen te kletsen, tussen de muziek door. Dat vonden wij veel fijner, dan al die stukjes.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 11 sep 2008 18:11

kirsten schreef:LaChat: Jullie hebben best veel geregeld al zeg. Sorry maar ik ben even vergeten wanneer jullie gingen trouwen.

Wij hebben zo'n hekel aan die stukjes. 1 of 2 kunnen best leuk zijn, maar niet van die suffe liedjes, wat verschrikkelijk. De ceremoniemeester gaat dat maar regelen voor ons.

Haha, we hebben inderdaad best al veel geregeld. We zijn allebei behoorlijk doortastende regelaars, en binnen een paar minuten hadden we bijvoorbeeld een dagindeling gemaakt... De locatie e.d. vroeg van te voren vastleggen vinden wij gewoon prettig en de fotograaf kwam eigenlijk op ons pad: een vrijblijvend mailtje gestuurd, prettig mailcontact daarna, een afspraak gemaakt om 'ns te oriënteren en toen klikte het echt (en dat vinden wij wel belangrijk bij een fotograaf), dus dat was eigenlijk het eerste dat we vastgelegd hebben. :lol:

We gaan trouwen op 26 juni, trouwens.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 11 sep 2008 21:35

Ik begrijp het heel goed hoor. Zodra het precies een jaar is voor ons trouwen, dan mag ik van mezelf beginnen met regelen. Overigens weet ik nu al bijna precies hoe ik alles wil, maar goed.

@ Gerdien B: Handig toch, zo'n adresje al vast hebben liggen?

Terug naar “Archief”