Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 13:16

dat is wel balen joh christien. Waar ik de vorige opleiding gedaan heb kon ik gewoon weg na die 3 jaar dus dat is wel lekker.
Maar nu heb je toch al 3 jaar ervaring als verzorgende lijkt mij genoeg want je kan toch ook gelijk de verpleegkundige opleiding beginnen na de middelbare school zonder ervaring.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 13:31

christien schreef:@ kwebben en leChat.

Ik heb idd een leerlingencontract. Dit houd in dat ik als ik in febr diplomeer en ik wil vertrekken de studie kosten volledig terug moet betalen. Of ik moet twee jaar blijven.

Nu heb ik gesolliciteerd om vp te gaan doen verkort, maar de organisatie waar ik werk vraagt een jaar ervaring als gediplomeerd.
Terwijl andere ziekenhuizen dat niet vragen. Ik moet nog op gesprek komen, maar daar komt waarschijnlijk niks uit dat dat je toch een jaar ervaring nodig hebt.

Ik werk nu op psychiatrie, maar het is onduidelijk of dat ik hier na diplomering kan blijven ivm met het budget :?
Als ik dus niet kan blijven heeft de instelling de mogelijkheid om me overal te plaatsen, dat kan op andere plaatsen zijn, in verzorging en of verpleeghuis en daar zie ik best wel tegen op.
Het is nu afwachten tot mijn leidingevende begin sept terug komt, dan vraag ik een gesprek aan en wil echt duidelijkheid.
ik hoef "gelukkig" maar 1 jaar na dato diplomering te blijven.... maar wel vervelend zo !!!! Het lijkt mij echt irritant die onzekerheid....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 26 aug 2008 19:48

Het is ook ontzettend balen, ik vind het ook vreemd, want je draait al volledig mee.
Dat ze eisen van een bol ll een jaar ervaring dat vind ik ook anders.

Vooral die onzekerheid, teamleidster wil me graag houden zei ze in juni, maar wist nog niet of dit kon ivm met het budget, en in augustus heb ik gehoord via de wandelgangen dat ze gezegd heb dat ik niet kan blijven??
Echt vaag om dat zo te horen, zodra ze 2 september terug is van vakantie, ben ik de eerste, ik wil nu zekerheid.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 aug 2008 21:00

ik heb vandaag lekker gewinkeld met een bewoner. Eindelijk genoeg personeel..... ik heb een half uurtje gewandeld, een kopje koffie met een gebakje gedronken en weer een half uurtje teruggewandeld. Tegen de middag wist ze van niets meer, maar goed, op dat moment heeft ze genoten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Berichtdoor christien » 29 aug 2008 21:05

Leuk kwebbel, echt lekker als er voldoende personeel is om er dan even tussen uit te gaan met een bewoner, en idd ze heeft op dat moment vast genoten. Ik ben pas met een twee bewoners naar de kinderboederij geweest, ze vonden het ook helemaal geweldig. Ik kan dan zo genieten van ze.

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 aug 2008 21:15

ik vond het ook gewoon leuk om te doen! We hadden vlak bij haar vorige huis (voordat ze bij ons kwam) gewandeld, ze herkende nog heel veel en dat vond ik het leukste. Ze was wel erg in de war toen ze weer thuis kwam bij ons, want ze wist nu niet meer waar ze woonde. Dat had nog wel ff z'n nasleep. Maar ze vond het reuze gezellig en daar gaat het mij om!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gebruikersavatar
kipje18
Sergeant
Sergeant
Berichten: 271
Lid geworden op: 05 okt 2003 13:38
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 31 aug 2008 12:15

gisteravond rare avond gehad.

We kregen 2 spoedopname's. 1 man die werd aangekondigd als alleen een snijwond in de onderarm. Wat gehecht zou moeten worden op ok.
Toen belde ze dat ze een strykerframe bed wilde hebben, waar mensen op komen te liggen die met hun hoofd in de "stijgers"liggen.
Deze man bleek nog een breuk te hebben in zijn 2e nekwervel.

deze man is een automutulant en had daarbij heel vakkundig zijn slagaders en aders mooi bloot gelegt aan zijn onderarm, en waarschijnlijk, ook nog een poging tot ophanging gedaan wat dus niet gelukt is, maar wel die breuk door ontstaan is.

2e patiënt is een vrouw van 28, die een dosis van 250mg oxazepam heeft ingenomen. Om ook een einde aan haar leven te maken. Echt heel bizar als je dit in 1 avond mee maakt.

Je vraagt je toch wel eens af, hoe het dan komt dat deze mensen zover afdwalen om zoiets in hun hoofd te halen.

Ben benieuwd wat me straks gaat brengen
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2008 12:21

dit doen mensen ook niet met het volle verstand.. (maar goed, over dit soort onderwerpen heb ik vaak zat m'n mening gegeven).

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 01 sep 2008 09:31

Hoe dan ook, heftig om mee te maken, 2x in 1 dienst!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 01 sep 2008 09:53

Tjonge, wat heftig zeg! Op mijn werk gebeurt het ook wel eens, suicidepogingen, op de crisisgroep zijn ze het bijna 'gewend', maar er wordt eigenlijk nooit bij nagedacht dat het voor de mensen in het ziekenhuis ook ontzettend heftig kan zijn! Sterkte!

Op mijn groepje is het heerlijk rustig. Ik moet deze week wel 6 diensten werken, en dat vind ik teveel, dus ik hoop dat een invaller donderdag over kan nemen. Maar wel lekker dat het zo rustig is, af en toe een puberruzietje is het enige. En waarschijnlijk blijft het zo tot mijn verlof in december, dus da's mooi. Twee jongeren gaan deze of volgende week weg, de rest staat op wachtlijsten. Laat het voor mij nog maar ff zo doorgaan, ik vind het wel lekker even :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

tulp
Sergeant
Sergeant
Berichten: 380
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:42

Berichtdoor tulp » 01 sep 2008 09:58

kipje18 schreef:
Je vraagt je toch wel eens af, hoe het dan komt dat deze mensen zover afdwalen om zoiets in hun hoofd te halen.



Zo vraag ik me ook wel eens af hoe het komt dat mensen zover afdwalen en koorts krijgen. Of het in hun hoofd halen om kanker te krijgen.

Het lichaam kan ziek worden en de geest kan ziek worden.
Mensen die lichamelijk ziek zijn, hebben niet de controle over hun lichaam om koorts/ontsteking/tumor/enz. te laten verdwijnen. Ze kunnen alleen zoveel mogelijk doen wat artsen aanraden.
Mensen die psychisch ziek zijn, hebben niet de controle over hun geest om bepaalde gedachten te laten verdwijnen. Ze kunnen alleen zoveel mogelijk doen wat de psychiater ze aanraadt.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 01 sep 2008 10:02

tulp schreef:
kipje18 schreef:
Je vraagt je toch wel eens af, hoe het dan komt dat deze mensen zover afdwalen om zoiets in hun hoofd te halen.



Zo vraag ik me ook wel eens af hoe het komt dat mensen zover afdwalen en koorts krijgen. Of het in hun hoofd halen om kanker te krijgen.

Het lichaam kan ziek worden en de geest kan ziek worden.
Mensen die lichamelijk ziek zijn, hebben niet de controle over hun lichaam om koorts/ontsteking/tumor/enz. te laten verdwijnen. Ze kunnen alleen zoveel mogelijk doen wat artsen aanraden.
Mensen die psychisch ziek zijn, hebben niet de controle over hun geest om bepaalde gedachten te laten verdwijnen. Ze kunnen alleen zoveel mogelijk doen wat de psychiater ze aanraadt.

Daar ben ik het niet mee eens. Een meerderheid van de jongeren die bij ons suicidepogingen doen, hebben wel het vermogen om die gedachten om te zetten, maar er zijn toch echt teveel mensen die dit moedwillig in stand willen houden. (daarentegen zijn er ook zeker wel mensen bij wie het zo ver is, dat ze niets anders meer kunnen dan een poging doen)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 sep 2008 11:46

Gisteravond heb ik m'n eerste inwerkdienst gehad. Tjonge, toch wel weer even wennen hoor, dat instellingsleven! Maar ik ga het daar best naar mijn zin krijgen denk ik :)

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 sep 2008 11:48

Fijn Haai !! :) Gisteren stond ik dus lekker helemaal weer in m'n eentje :( op een groep van 12 mensen... ik heb geen ochtendpauze gehad, maar een kwartiertje etenspauze en 's middags geen pauze. Pffff zeg.... :shock: ik had het dus ook wel helemaal gehad en heb 's avonds gewoon even op de bank gelegen omdat ik zo moe was :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 03 sep 2008 20:55

MissF schreef:
tulp schreef:
kipje18 schreef:
Je vraagt je toch wel eens af, hoe het dan komt dat deze mensen zover afdwalen om zoiets in hun hoofd te halen.



Zo vraag ik me ook wel eens af hoe het komt dat mensen zover afdwalen en koorts krijgen. Of het in hun hoofd halen om kanker te krijgen.

Het lichaam kan ziek worden en de geest kan ziek worden.
Mensen die lichamelijk ziek zijn, hebben niet de controle over hun lichaam om koorts/ontsteking/tumor/enz. te laten verdwijnen. Ze kunnen alleen zoveel mogelijk doen wat artsen aanraden.
Mensen die psychisch ziek zijn, hebben niet de controle over hun geest om bepaalde gedachten te laten verdwijnen. Ze kunnen alleen zoveel mogelijk doen wat de psychiater ze aanraadt.

Daar ben ik het niet mee eens. Een meerderheid van de jongeren die bij ons suicidepogingen doen, hebben wel het vermogen om die gedachten om te zetten, maar er zijn toch echt teveel mensen die dit moedwillig in stand willen houden. (daarentegen zijn er ook zeker wel mensen bij wie het zo ver is, dat ze niets anders meer kunnen dan een poging doen)

In mijn werk heb ik 2 oudere klanten gehad die suicidaal werden nadat hun echtgenoot was overleden en door de eenzaamheid wilden ze maar wat graag naar hun man toe..... Ik kon mij ook niet verplaatsen in het waarom ze het wilden en de "moed" die je er voor moet hebben denk ik want de 1 deed de gaskraan open van het gasfornuis en de ander wilde het met te veel insuline inspuiten proberen... Van de thuiszorgmanager mocht ik tegen de laatste zeggen dat het een ontzettend pijnlijke dood is. Ik voelde me uiterst ongemakkelijk om dat te moeten zeggen tegen haar maar toch gedaan want je zal maar denken nee zoiets durf ik niet te zeggen en ze zal het maar eens toch proberen brrrrr. Ze zijn beiden niet meer in hun eigen huis: de 1 is naar een bejaardentehuis verhuist en de ander is opgnomen in een psychriatisch ziekenhuis. Ik vind het dan ook knap dat je zulke mensen moet opvangen die het echt geprobeerd hebben en die je dan moet verplegen... Knap hoor!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten