Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 12:07

Ik heb zelf totaal geen schema. Wel doe ik elke week alles 1 keer. En dat kan de ene week op dinsdag zijn, de andere week op vrijdag. Maar alles gebeurt wel elke week.
De was doe ik tussendoor. Soms doe ik meerdere dagen over het hele huis.
Mijn man doet bijna niets, hij kookt 's zondags, en als we allebei gewerkt hebben en ik heb gekookt dan ruimt hij de boel op.
Hij is wel van de plantjes bijhouden (daar heb ik niks mee), en van alle klusjes. Maar verder niets. Ik ben al blij alstie eens thuis is. Daar genieten we dan van, wat een troep het ook is. Dat ruim ik wel weer een keer op. Op zaterdag doen we meestal niks tegenwoordig. Dat is onze enige vrije dag (als ik weer niet hoef te werken). Dan doen we gewoon waar we zin in hebben, uit eten gaan, rondje winkels doen, sociaal doen met vrienden enzo.

Als mijn man, als ons kindje er is, 1 doordeweekse dag thuis is, zal hij denk ik ook eerder iets meer doen. Dan werkt hij waarschijnlijk 32 uur (hoop ik), en ik 24. Dan vind ik nog dat ik meer moet doen, maar kunnen we het eerlijker verdelen. Nu werk ik 28 uur en hij 50 tot 60. Dan zou ik het raar vinden als hij iets in het huishouden moest doen.

(oja, hij stofzuigt vaak in het weekend een keertje, omdat ik dat geen twee keer in de week wil doen, dat vertik ik, dus doet hij het ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2008 12:31

Ik werk wel aan de hand van een schema (de laatste tijd wijk ik door verschillende omstandigheden weleens af, maar goed). Voor mij werkt het gewoon goed. Daarnaast heb je natuurlijk de dagelijkse dingen die altijd moeten, zoals stofzuigen, wassen, strijken, eten koken, afwassen, puin ruimen. Ik moet hier echt wel dagelijks stofzuigen, soms wel twee maal. Met twee kruimelende kindjes, of als de oudste buiten is geweest, dan zit het zand meestal niet alleen onder de schoenen, maar net zo goed in de kleertjes.
Alles krijgt iig 1 keer in de week een goede beurt en de ramen en de auto als ik zin heb. De woonkamer 2 keer.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 aug 2008 12:43

Ik wil geen schema. Dan word ik elke keer geconfronteerd met wat ik niet heb gedaan. :)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 aug 2008 13:08

Acire schreef:Ik wil geen schema. Dan word ik elke keer geconfronteerd met wat ik niet heb gedaan. :)

Same here :mrgreen:

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 aug 2008 13:10

ppfff dagelijks stofzuigen rosekapje... gelukkig doen wij dat maar 2 keer per week...
Laat je leiden door Hem!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2008 13:11

Heb net de tweede was buiten gehangen...maar het begint erg bewolkt te worden. Ik vrees met grote vrezen... :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 aug 2008 13:11

Zullen we een beetje ruilen Laura? Wij smachten naar een paar druppels water!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 aug 2008 13:12

Tijn schreef:ppfff dagelijks stofzuigen rosekapje... gelukkig doen wij dat maar 2 keer per week...

ppfff 2 keer per week stofzuigen tijn... gelukkig doen wij dat maar 2 keer per kwartaal. :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2008 13:12

Tijn schreef:ppfff dagelijks stofzuigen rosekapje... gelukkig doen wij dat maar 2 keer per week...

wacht maar tot je kindje geboren is en wat ouder is :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 26 aug 2008 13:13

Hier soms 2x per dag stofzuigen. Een hond en kinderen: het blijft nooit schoon!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 aug 2008 13:14

Ah daarom ben ik dus zo blij dat ik geen huisdieren heb
Laat je leiden door Hem!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2008 13:15

Tijn schreef:Ah daarom ben ik dus zo blij dat ik geen huisdieren heb

ik ook, dat scheelt iig 1 keer stofzuigen op een dag :wink:

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 aug 2008 13:19

maar gelukkig hoef ik me niet echt druk te maken over dit soort zaken, mijn vrouw is een geweldige huisvrouw... :mrgreen: :mrgreen:

En Erica.... wacht maar tot je getrouwd bent... :lol: :wink:
Laat je leiden door Hem!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2008 13:22

hier zeker 2 keer per dag stofzuigen...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2008 13:36

Grmbl, ik kom ook even huisdierenfrustratie spuien.
Wij hebben thuis nooit iets anders gehad dan een goudvis. Lekker handig. En zelfs die beestjes gingen regelmatig sneller dood dan nodig was...;)

Afgelopen week hebben we regelmatig avonden (en weekend) doorgebracht in het huis van Marnix' ouders. Die zijn op vakantie, dus we geven meteen de kat eten, plantjes water en we zorgen dat de voordeur nog open kan als ze terugkomen. (Post dus)
Erg relax, want 's avonds duik ik dan lekker even in bad voor ik ga slapen. Bovendien hebben ze net twee nieuwe relaxstoelen gekocht, wat erg lekker is tijdens een filmpje of het journaal :)

Maargoed, die beste mensen komen bijna terug dus een beetje opruimen kan geen kwaad. Ook zo sneu anders he.
Maar die kat, pfffft wat laat dat beest ellendig veel haar achter zeg!
Ze ligt altijd op een keukenstoel, maar heeft het gepresteerd om 3 verschillende stoelen uit te zoeken deze week. Het donkerrode vloerkleed in de kamer ligt ook echt he-le-maal onder het haar.
Per stoel ben ik wel 5 minuten bezig geweest om alles eruit te krijgen.
En het vloerkleed, daar heb ik nu 20 minuten lopen stofzuigen en nóg ligt er ontzettend veel haar op!
Ik geef het op. Maar voor mij is wel weer bevestigd: geen dieren in mijn huis later!

Zo 8)
pobody's nerfect

Terug naar “Archief”