Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 aug 2008 14:55

Sjonge jonge, wat een gedoe hier zeg. Ik lees altijd mee in dit gedeelte, maar waarom worden er mensen zo aangevallen? Er is toch niets mooiers dan dat mensen een kindje adopteren en het liefde en alles wat hij/zij nodig heeft geeft? De moeder kan/wil/doet (er zijn veel redenen) het niet.
Ik begrijp het niet. Oke, je kunt tegen adoptie zijn, maar respecteer dan in iedergeval de mensen die (juist) in een adoptiekindje al hun liefde en hun vader/moedergevoelend kwijt kunnen!! Denk je eens zo'n kindje in, die heeft toch geen toekomst? Juist hierdoor krijgt het toekomst.

*zucht, dit moest even*

Alle adoptieouders en adoptieouders in worden, GEWELDIG!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 aug 2008 15:00

Daatje123 schreef:Sjonge jonge, wat een gedoe hier zeg. Ik lees altijd mee in dit gedeelte, maar waarom worden er mensen zo aangevallen? Er is toch niets mooiers dan dat mensen een kindje adopteren en het liefde en alles wat hij/zij nodig heeft geeft? De moeder kan/wil/doet (er zijn veel redenen) het niet.
Ik begrijp het niet. Oke, je kunt tegen adoptie zijn, maar respecteer dan in iedergeval de mensen die (juist) in een adoptiekindje al hun liefde en hun vader/moedergevoelend kwijt kunnen!! Denk je eens zo'n kindje in, die heeft toch geen toekomst? Juist hierdoor krijgt het toekomst.

*zucht, dit moest even*

Alle adoptieouders en adoptieouders in worden, GEWELDIG!

Dat is precies wat ik dus bedoel, iemand heeft een andere mening en gelijk heeft die persoon dus geen respect voor de andere partij. Wordt de ander aangevallen enz.
Gewoon KOLDER.
Ieder is vrij om de mening te hebben die die heeft.
En mag dat ook gewoon zeggen.
We hoeven toch niet allemaal met onze neus dezelfde kant op te kijken?
En we hoeven het toch niet altijd maar met elkaar eens te zijn om elkaar te respecteren?
Alleen al door deze reactie respecteer je dus mijn mening niet. Dus doe je hetzelfde wat je mij verwijt.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2008 15:05

tante-tortel schreef:Kijk aan zulke reacties heb je helemaal niets. Dat geeft geen stof tot nadenken. Terwijl als ik een reactie lees als van Galateia dan denk ik:
he, daar kan ik wat mee, daar ga ik me toch eens nog meer in verdiepen.
Dan pas heb je een gesprek die mogelijkheden tot het nader tot elkaar komen geeft.
Als je alleen maar kun afgeven op iemand met een andere mening, dan zal die ander ook nooit een andere mening toegedaan worden dan die heeft. Dan heb je ook geen discussie maar een afzeiken want die anders denkt niet als jij dus heeft al bij voorbaat afgedaan.

Ik geef niet alleen af op jou reactie´s. Ik heb je ook een vraag gesteld maar daar ga je zelf niet op in.
Want daar zou ik zelf graag met je over door praten.

Ik vind alleen je post, soms zo ontzettend liefdeloos en eenzijdig.
Ik weet niet ofdat je beseft dat je hier anderen erg veel verdriet mee aandoet, of aan kan doen.

Als je een andere mening hebt, is dat niet erg als je respect voor elkaar toont dan kan je daar best over discuseren. Alleen mis ik dat soms bij je.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 aug 2008 15:09

christien schreef:
tante-tortel schreef:Kijk aan zulke reacties heb je helemaal niets. Dat geeft geen stof tot nadenken. Terwijl als ik een reactie lees als van Galateia dan denk ik:
he, daar kan ik wat mee, daar ga ik me toch eens nog meer in verdiepen.
Dan pas heb je een gesprek die mogelijkheden tot het nader tot elkaar komen geeft.
Als je alleen maar kun afgeven op iemand met een andere mening, dan zal die ander ook nooit een andere mening toegedaan worden dan die heeft. Dan heb je ook geen discussie maar een afzeiken want die anders denkt niet als jij dus heeft al bij voorbaat afgedaan.

Ik geef niet alleen af op jou reactie´s. Ik heb je ook een vraag gesteld maar daar ga je zelf niet op in.
Want daar zou ik zelf graag met je over door praten.

Ik vind alleen je post, soms zo ontzettend liefdeloos en eenzijdig.
Ik weet niet ofdat je beseft dat je hier anderen erg veel verdriet mee aandoet, of aan kan doen.

Als je een andere mening hebt, is dat niet erg als je respect voor elkaar toont dan kan je daar best over discuseren. Alleen mis ik dat soms bij je.

Precies! =D>
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 aug 2008 15:14

Moet is dan achter elke zin zetten: sorry als ik je kwets maar ja zo is mijn mening? Zoals ik hier vaak tegen kom?
Dat is toch gewoon duidelijk als je iets schrijft dat het : ten eerste jou mening is, en ten tweede dat je die hier gewoon kwijt wil , niet om anderen te kwetsen maar omdat het een mening is die je hebt.

Ik spreek gewoon duidelijk en direct.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 aug 2008 15:17

Uiteraard mag je je mening geven, maar dan zou ik wel graag zien, dat je het niet zo kwetsend en beledigend opschrijft... En ik neem aan, dat je je heus wel in andere bewoordingen kunt uiten...
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 15:18

Kunnen we dan nu weer met alle geweldige lieve ouders die een adoptiekindje hebben of gaan krijgen ??
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 25 aug 2008 15:20

Daphne schreef:Uiteraard mag je je mening geven, maar dan zou ik wel graag zien, dat je het niet zo kwetsend en beledigend opschrijft... En ik neem aan, dat je je heus wel in andere bewoordingen kunt uiten...

Nee, zo ben ik. Direct en duidelijk. En dat anderen dat als kwetsend opvatten is toch echt aan die anderen.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 25 aug 2008 15:23

tante-tortel schreef:
Daphne schreef:Uiteraard mag je je mening geven, maar dan zou ik wel graag zien, dat je het niet zo kwetsend en beledigend opschrijft... En ik neem aan, dat je je heus wel in andere bewoordingen kunt uiten...

Nee, zo ben ik. Direct en duidelijk. En dat anderen dat als kwetsend opvatten is toch echt aan die anderen.

Fijn dat je zelf aan geeft direct en duidelijk te zijn, je krijgt nu toch genoeg signalen dat dat als beledigend en pijnlijk word ervaren!

Is het dan niet een idee, als je je niet minder kwetsend kan of wil uitdrukken, om dan niet meer in dit topic te posten.
Dan doe je er anderen geen pijn meer mee,
en word dit topic niet vergald!!!!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 25 aug 2008 15:24

Direct en duidelijk is prima! Maar je komt zo kwetsend over, dat is wat ik jammer vind. Oke, jij vind adoptie niets, prima. Dan ga ik dat niet aan je opdringen en vertellen dat je niet goed bezig bent. Ik respecteer het van je! En dat is wat ik mis in jouw reacties. Wellicht kun je daar rekening mee houden. Wij proberen ook rekening te houden met jouw meningen en opvattingen.

Zullen we nu weer verder gaan en elkaar niet alleen maar verwijten maken, kwetsen en aanvallen?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 15:25

Daatje123 schreef:Direct en duidelijk is prima! Maar je komt zo kwetsend over, dat is wat ik jammer vind. Oke, jij vind adoptie niets, prima. Dan ga ik dat niet aan je opdringen en vertellen dat je niet goed bezig bent. Ik respecteer het van je! En dat is wat ik mis in jouw reacties. Wellicht kun je daar rekening mee houden. Wij proberen ook rekening te houden met jouw meningen en opvattingen.

Zullen we nu weer verder gaan en elkaar niet alleen maar verwijten maken, kwetsen en aanvallen?
Dat had ik enkele minuten geleden ook voorgesteld :wink: Let's go on, en laat dit a.u.b. even varen.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 aug 2008 15:34

Mocht blijken dat wij geen/moeilijk kinderen kunnen krijgen, dan sta ik wel open voor adoptie. Mijn man heeft daar nog twijfels over. Gelukkig is het nu nog niet zover, dat we hierover een besluit moeten nemen...
Afbeelding

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 aug 2008 18:27

De opmerking 'alle kinderen zijn van God' wordt hier even afgedaan als een opmerking die geen stof tot nadenken geeft.
Erg jammer, het is namelijk zo waar...
pobody's nerfect

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 aug 2008 19:10

Mensen, mensen, ik kan ook geen poos minder on-line zijn. :wink:
Vanaf nu vliegen we elkaar niet meer in de haren en denken onder het lezen: Dat is de mening van de poster. En we denken onder het schrijven: dit is mijn menig en niet de absolute waarheid.

Zo en nu weer over adoptie.
LauraC, wanneer is Michael officieël jullie zoon, nu al tijdens het tekenen van zijn bio-moeder of duurt dat nog een tijdje?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 25 aug 2008 19:12

Jo'tje schreef:De opmerking 'alle kinderen zijn van God' wordt hier even afgedaan als een opmerking die geen stof tot nadenken geeft.
Erg jammer, het is namelijk zo waar...

Dat is helemaal waar.

Terug naar “Archief”