-Vaarwel-

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 aug 2008 16:16

Zijlstra heeft in Stolwijk ook een rokende puinhoop achtergelaten in de Hervormde Gemeente. Met zijn lawaai heeft hij daar een scheuring veroorzaakt.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 17:22

@Harm-J
Ik begrijp het hoor, geeft niets :wink:

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Berichtdoor esli » 15 aug 2008 17:49

Cicero schreef:Die klopt. Want mensen die een groot vertrouwen hebben in de genezer/God, worden vaak genezen van psychosomatische klachten. Hun geloof heeft hen dan gered, zogezegd.


Ik vraag me af of dat klopt eigenlijk. Mensen met psychosomatische klachten kunnen idd wel vaak genezen zonder een medicus, maar of dat nou vaak puur door een groot vertrouwen in een genezer/God komt vraag ik me af. Het gebeurt idd wel veel vaker (of alleen maar?) bij psychosomatische klachten en niet bij iets dat puur medisch is.

Ik ben een keer bij een 'gewone' dienst geweest van de levensstroom, daar voelde ik me al niet op mijn gemak er werd naar mijn gevoel op een erg 'psychologische' manier een dienst gevierd. Ik heb het nog wel op de planning staan om een keer naar een genezingsdienst te gaan.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Re: Bedrieger of Genezer.......

Berichtdoor The Engineer » 16 aug 2008 12:04

Prince Caspian schreef:Jan Zijlstra hoe denken we er hier over? Sommige dingen komen zo afgrijselijk ongeloofwaardig over. Het lijkt altijd net van dat mensen worden genezen, en als kado'tje nog een nieuw hart erbij krijgen.

http://www.levensstroom.nl/index.php?section=media_video&language=nl

Vooral vindt ik in bovenstaande video'tje de laatste tien minuten enorm ongeloofwaardig.

Heeft éen van jullie wel eens een dienst van hem meegemaakt?
Wat vinden jullie ervan?
Kennen jullie iemand die genezen is?


Ik zou zeggen: doe wat research.

Daar komt onder andere het volgende naar voren:

Jan Zijlstra heeft nog nooit een 100% aantoonbare ziekte blijvend genezen. Zijn claims ten aanzien van het genezen van kanker houden geen stand, behalve op zijn eigen website.

De door hem blijvend genezen ziektes zijn van dien aard dat zij onaantoonbaar zijn. Tevens is er vaak geen consensus onder de geleerden over het algehele ziektebeeld.

Leden van de Levensstroom worden bij het verlaten van de kerk verplicht een geheimhoudingsverklaring te ondertekenen.

Ik ken iemand die "genezen" was, maar na twee dagen niet meer. Vervolgens zeggen ze:"Dat pikken we niet van God."

En om internet is nog veel meer te vinden.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Chris1

Berichtdoor Chris1 » 16 aug 2008 15:33

Ik geloof zeker dat God iemand kan genezen van een ziekte.

Alleen wat mij bij Zijlstra tegenstaat is het hoge 'showgehalte' tijdens zijn genezingen.

Ook schijnt het vaak zo te zijn dat veel ziektes als het ware ook tussen de oren zitten en dat er dan in zijn dienst een knop in hun hoofd wordt omgedraaid. Hiermee wil ik zeker geen enkele ziekte kleineren, want ziektes zijn vreselijk. Maar er zit toch ook een psychisch gedeelte in.
Dit heb ik gehoord, dus als het niet waar is zeggen jullie het maar.
Laatst gewijzigd door Chris1 op 16 aug 2008 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Layna
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:41

Re: Bedrieger of Genezer.......

Berichtdoor Layna » 16 aug 2008 16:10

The Engineer schreef:Jan Zijlstra heeft nog nooit een 100% aantoonbare ziekte blijvend genezen. Zijn claims ten aanzien van het genezen van kanker houden geen stand, behalve op zijn eigen website.


Ik ken mensen die daar genezen zijn. Een vrouw die halfzijdig verlamd was na een beroerte. Een man die reuma had. Dit zijn 100% aantoonbare ziekten, of niet? En zij zijn nog steeds gezond.

Waar mensen zijn, worden fouten gemaakt. Er zullen allicht ook dingen gebeuren die niet goed zijn, of waar op een verkeerde manier mee omgegaan wordt. Dit gebeurt overal waar christenen zijn. Wij mogen een instrument zijn in Gods hand. Dat betekent niet dat we dat altijd foutloos doen.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 17 aug 2008 12:39

Ik ken mensen die daar genezen zijn. Een vrouw die halfzijdig verlamd was na een beroerte. Een man die reuma had. Dit zijn 100% aantoonbare ziekten, of niet? En zij zijn nog steeds gezond.


Kom maar met de bewijzen.

Waar mensen zijn, worden fouten gemaakt. Er zullen allicht ook dingen gebeuren die niet goed zijn, of waar op een verkeerde manier mee omgegaan wordt. Dit gebeurt overal waar christenen zijn. Wij mogen een instrument zijn in Gods hand. Dat betekent niet dat we dat altijd foutloos doen.


Als God door ons werkt, wie doet het dan? God toch? Dus eigenlijk zeg je dat God dan fouten maakt. Zware uitspraak.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Layna
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:41

Berichtdoor Layna » 17 aug 2008 13:16

Kom maar met de bewijzen.


Tja... wat wil je voor bewijzen? Een filmpje? Wil je de vrouw spreken? Zou je het dan geloven? Ik ken haar dus voor mij is het een bewijs. Ik kan het jou inderdaad niet bewijzen.

Als God door ons werkt, wie doet het dan? God toch? Dus eigenlijk zeg je dat God dan fouten maakt. Zware uitspraak.


Leg me geen woorden in de mond maar lees eerst even goed. Ik schreef dat wij een instrument in Gods hand mogen zijn, en dat betekent niet dat wij dat altijd foutloos doen. We zijn onvolkomen dus waar God spreekt verstaan wij het niet altijd volkomen.

Gebruikersavatar
The Engineer
Luitenant
Luitenant
Berichten: 545
Lid geworden op: 28 mei 2007 09:34

Berichtdoor The Engineer » 17 aug 2008 17:11

Tja... wat wil je voor bewijzen? Een filmpje? Wil je de vrouw spreken? Zou je het dan geloven? Ik ken haar dus voor mij is het een bewijs. Ik kan het jou inderdaad niet bewijzen.


Dan is ze één van de héél weinigen.

leg me geen woorden in de mond maar lees eerst even goed. Ik schreef dat wij een instrument in Gods hand mogen zijn, en dat betekent niet dat wij dat altijd foutloos doen. We zijn onvolkomen dus waar God spreekt verstaan wij het niet altijd volkomen.


Ik lees goed. Ik concludeer vervolgens wat daaruit. Dat dat fout is kan ik niets aan doen, jij wel en dat heb je nu ook gedaan door meer uitleg waar ik me deels in kan vinden.

Echter, het feit dat er zo weinig blijvende genezingen plaatsvinden en tevens van zulke vage ziekten doet toch de vraag rijzen of Jan Zijlstra wel zo met goed met God overweg kan. Hij maakt namelijk dan wel erg veel fouten.

Overigens zou ik graag horen wat je te zeggen hebt op mijn andere aantijgingen uit mijn eerdere posts.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Layna
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2008 13:41

Berichtdoor Layna » 17 aug 2008 18:29

Dan is ze één van de héél weinigen.


Als dat zo is dan is het bijzonder dat er 4 mensen uit mijn kerk genezen zijn tijdens een dienst van Zijlstra.

En om voor de rest op jouw post in te gaan... eerlijk gezegd vind ik alleen research op internet een zwak argument. Daarmee wil ik niet zeggen dat het allemaal onzin is wat jij zegt, maar ik vind je conclusies wat voorbarig, zeker als je deze hebt gebaseerd op internet en één iemand die genezen is en daarna niet meer.

Ik ben zelf nog niet naar Zijlstra geweest, goede vrienden van mij wel, maar ik wil er zelf graag heen om te kijken wat ik ervan vind. Ik heb zeker ook vraagtekens bij sommige dingen, maar wil niet zomaar gaan roepen dat het niet van God is. Dan zeg je nogal wat... snap je?
Laatst gewijzigd door Layna op 17 aug 2008 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Harm-J
Majoor
Majoor
Berichten: 1689
Lid geworden op: 27 dec 2006 14:43
Locatie: Lugdunum

Berichtdoor Harm-J » 17 aug 2008 19:18

Chris1 schreef:Ik geloof zeker dat God iemand kan genezen van een ziekte.


Dat geloof ik ook voor de volle 100%, men mag ook bidden om genezing, maar een uitkomst op dat gebed, gebeurt wel op God zijn tijd, niet op moment dat J.Z het wenst. (Denk ter overweging, maar eens aan de woorden van Paulus over een doorn in zijn vlees.)


Daarmee blijft mijn probleem dus bestaan wat ik heb met J.Z
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 aug 2008 10:11

Volgens mij zijn er op dit forum al meerder topic's die hierover zijn gegaan. Misschien is het handig als daar ook naar verwezen wordt.

Maar als JZ werkelijk zou genezen dan vraag ik me toch af waarom hij zelf naar het ziekenhuis ging toen hij ziek was.
Genezer genees uzelf zou ik dan zeggen.

Gebruikersavatar
Invincible
Luitenant
Luitenant
Berichten: 611
Lid geworden op: 07 nov 2002 12:34
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Invincible » 18 aug 2008 14:12

tante-tortel schreef:Maar als JZ werkelijk zou genezen dan vraag ik me toch af waarom hij zelf naar het ziekenhuis ging toen hij ziek was.
Genezer genees uzelf zou ik dan zeggen.

zeiden ze ook tegen Jezus aan het kruis.. :?

ik ben een dienst met hem meegemaakt, in zijn inleidend 'praatje' zegt hij zelf ook dat mensen eerst met hun ziekte naar de dokter moeten voor ze naar een genezingsdienst gaan. niet meer dan logisch dat Jan dat zelf ook doet dan..

en PS: JZ geneest niemand, God geneest
..

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 18 aug 2008 14:38

Invincible schreef:
tante-tortel schreef:Maar als JZ werkelijk zou genezen dan vraag ik me toch af waarom hij zelf naar het ziekenhuis ging toen hij ziek was.
Genezer genees uzelf zou ik dan zeggen.

zeiden ze ook tegen Jezus aan het kruis.. :?

ik ben een dienst met hem meegemaakt, in zijn inleidend 'praatje' zegt hij zelf ook dat mensen eerst met hun ziekte naar de dokter moeten voor ze naar een genezingsdienst gaan. niet meer dan logisch dat Jan dat zelf ook doet dan..

en PS: JZ geneest niemand, God geneest


Eerst maak je zelf dus de vergelijking met Jezus aan het kruis, om vervolgens te zeggen dat JZ niet geneest maar God.

Math. 24: 24 Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden. 25 Zie, Ik heb het u voorzegd.

Daar schaar ik mensen als JZ onder.
Houd u verre van hem.

Bren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 aug 2008 14:33

Berichtdoor Bren » 18 aug 2008 15:16

Harm-J schreef:
Tuinfluiter schreef:Nu wordt er gezegd, als je echt gelooft dat het kan, dan word je genezen


Lijkt mij een gevaarlijke uitspraak! Als je dit door zou trekken zou je dus kunnen schrijven, dat iedereen die waar gelooft nooit meer ziek zal zijn.

Waarom moet ik nu toch ineens aan Job denken.... 8)


Owwwww ik geniet van dit soort uitspraken
dit zijn de uitspraken die mensen van God afhouden!

Vriendin van mij heeft een ziekte en haar broertje is meervoudig gehandicapt. Kreeg mooi van de dominee te horen dat dat kwam omdat haar ouders niet genoeg geloofde. Vraag ik me toch af waarom er zoveel gezonde niet christen zijn! (zijn vrouw is later op jonge leeftijd overleden aan kanker. Waarom deze man nog preekt is mij een raadsel, hij gelooft nu immers zelf dat hij niet gelooft?!)

Ik werk in een verpleeghuis. Tijdens de weeksluiting steek een bejaarde vrouw haar hand op en verteld de dominee dat ze niet kan lopen. Meneer vertelde haar even dat dat kwam door haar zonden!

Kunnen we genezing en ziekte wat meer met zijden handschoenen aanpakken! Als je iets niet GEHEEL bijbels kan onderbouwen mag je ook best zeggen dat je het niet weet!
Want ik houd het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons geopenbaard zal worden


Terug naar “[Religie] - Open forum”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 19 gasten