Moderator: Moderafo's
MissF schreef:Maar ik vind het wel erg jammer dat er, als er uitleg gegeven wordt, weer fel gereageerd wordt. het gaat nu om de naam. Al wordt de naam tante tortel al gezien, dan wordt de reactie bij voorbaad ook al fout gevonden.
Zo komt het nu echt over, en dat vind ik kinderachtig.
Ik ben het ook lang niet altijd eens met haar, maar een beetje meer volwassen kijk erop kan ook geen kwaad denk ik.
(nu zijn we met zn drieeen fout?)
LauraC schreef:MissF schreef:Maar ik vind het wel erg jammer dat er, als er uitleg gegeven wordt, weer fel gereageerd wordt. het gaat nu om de naam. Al wordt de naam tante tortel al gezien, dan wordt de reactie bij voorbaad ook al fout gevonden.
Zo komt het nu echt over, en dat vind ik kinderachtig.
Ik ben het ook lang niet altijd eens met haar, maar een beetje meer volwassen kijk erop kan ook geen kwaad denk ik.
(nu zijn we met zn drieeen fout?)
Het gaat mij niet om het feit dat ze iets zei over donkere kindjes, het gaat mij om het feit dat wij nu allemaal wel weten dat zij tegen adoptie is en dat ze toch iedere keer hier even komt om dat duidelijk te maken. Jij zou het ook niet leuk vinden als je met je pasgeboren kindje op schoot zit en iemand zei tegen jou: ik ben het echt niet eens met mensen die zwanger zijn en dan kinderen baren...
paprikameisje2 schreef:zelf persoonlijk denk ik dat tt wat anders bedoelt... is het niet dat veel mensen alleen de romantische kant van adopteren zien, dus alleen die lieve schattige kindertjes met kroeshaartjes, ipv de realiteit... hechtingsstoornis, trauma's... verborgen ziektes etc.... en later als ze groter zijn, verwijten?
Lalage schreef:paprikameisje2 schreef:zelf persoonlijk denk ik dat tt wat anders bedoelt... is het niet dat veel mensen alleen de romantische kant van adopteren zien, dus alleen die lieve schattige kindertjes met kroeshaartjes, ipv de realiteit... hechtingsstoornis, trauma's... verborgen ziektes etc.... en later als ze groter zijn, verwijten?
Denk je nou echt dat adoptie-ouders dat na die jarenlange procedure nog niet weten? Ze worden niet voor niets zo doorgezaagd...
paprikameisje2 schreef:zelf persoonlijk denk ik dat tt wat anders bedoelt... is het niet dat veel mensen alleen de romantische kant van adopteren zien, dus alleen die lieve schattige kindertjes met kroeshaartjes, ipv de realiteit... hechtingsstoornis, trauma's... verborgen ziektes etc.... en later als ze groter zijn, verwijten?
er zijn ook situaties waar dit niet is hoor! maar ook sitauties waar wel!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten