Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef: Zo is dat met de Bijbel ook. Gesprek er over: hoe kom jij en ik aan onze standpunten, is goed. Maar het opeisen van de absolute waarheid kan uiteindelijk niemand omdat God niet op 1 en dezelfde manier werk naar alle mensen in deze wereld.
Layna schreef:Yes, jullie hebben gelijk wat betreft wel of niet gaan, daar mag ik net zo goed niet over oordelen. Het spijt me.
Meboy schreef:Een aantal bijdragen
Henkie schreef:Een hoeveelheid links
Harm-J schreef:
Vaak zie je na verloop van tijd dat als iemand kiest voor een relatie met iemand van het zelfde geslacht of de mening heeft dat hij toch een relatie aan mag gaan, dat de liefde voor die perso(nen)on, tussen de kerkdeuren door naar buiten wegsijpelt. Men blijft wel de mond vol houden van liefde voor de homofiele broeder of zuster, maar die woorden komen vaak niet meer uit het hart. Sterker nog, men heeft het er vaak eerder over dat hij of zij van het rechte pad is afgeweken, of misschien al wel de kerk verlaten heeft en hoe jammerlijk "zij" dat vinden.
Je ziet helaas te vaak dat de liefde maar één kant op werkt, dat is de kant waarop mensen denken zoals "hun" waarheid van de bijbel is. wijkt iemand daarvan af...dan ......
Harm-J schreef:In reactie op wat Meboy schreef, wie de schoen past trekke hem aan!
Mij laat het onderwerp ook niet los. Waarom niet? Om de groep van mensen die niet door de wol geverfd is, maar de groep van mensen die aan het begin staan van de ontdekking van hun homoseksualiteit*. Wat als die dit soort topic's lezen? Wat als je als christen(refo)ouder met een homoseksuele zoon of dochter te maken krijgt?
Wat doe je dan, gelijk roepen van homo zijn mag wel de praxis mag niet want de schrift/de kerk leert ons? Het is juist vaak die groep *van mensen "die de kerk (vroeger of later) verlaat"! Wat zeg je dan, wij hebben ons best gedaan hem/haar te wijzen wat de schrift ons leert, wij hebben hem naar different/refo anders etc. verwezen en daar mee is de kous af? Of wijs je hem of haar eerst op grootte gebod van heb u naaste lief, en welke keus je ook maakt in het leven, je blijft onze zoon/dochter/naaste/broeder/zuster?
tante-tortel schreef:Die relatie kan alleen maar goed zijn als jij je verre houd van de verboden vruchten.
tante-tortel schreef:Of je nu steeld omdat je kinderen honger hebben en ze nu fijn kunnen slapen met eten in hun maag, is heel mooi, maar het blijft stelen.
tante-tortel schreef:Alleen blijven zonder relatie. Want om de dingen te doen zoals jij hierboven omschrijft heb je niet perse een relatie nodig.
Dat kun je ook zonder een relatie.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 42 gasten