Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 05 aug 2008 22:38

Sterkte Daph!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2008 09:35

sterkte allemaal!!! en dank je wel voor jullie bemoedigingen want pffffff...... collega's zeiden al: pas maar op dat je niet ontslagen wordt... en dan krijg ik de kriebels :?

Op m'n werk heb ik er een compleet A4tje bijgeschreven van wat zij mij ooit geflikt hebben.... woorden die er gezegd zijn e.d.

Ik zal hier even wat neerzetten van wat er in mijn brief stond:
===============================================
het ontnemen van e-mailcontact met kantoor Bilthoven na een onschuldige vraag over het salaris. Collega attendeerde dat ik best mocht mailen. Contact loopt “tegenwoordig” via *naam leidinggevende*

het tegen mij zeggen dat ik aan WERKWEIGERING doe vanwege een miscommunicatie over ruiling met *collega*

het duidelijk maken dat observeren niet gewenst is, het aankaarten waarvan ik denk dat het belangrijke situaties zijn maar het te horen krijgen dat het mijn taak niet is.

kwartiertje eerder weggegaan tijdens avonddienst in overleg met collega somatiek. Diezelfde collega heeft bij *naam leidinggevende* aangekaart dat ik eerder was weggegaan en vervolgens krijg ik (weer eens een keer) de wind van voren. Hoe bedoel je overleg ?

===============================================
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 aug 2008 11:36

als ze jouw ontslaan zijn ze niet echt heel handig bezig. Ik zal het in iedergeval (als het zo ver komt) wel samen met je vakbond regelen (ook gezien de financieen en sollicitatie procedure). En ga niet alleen ploeteren.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 aug 2008 12:21

Zet 'em op Kwebben, you go girl!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 06 aug 2008 12:22

ik heb m'n bond er al achteraan gezet, het is mogelijk om van baan te wisselen incl. leerlingcontract. Ik zorg gewoon dat ik een aanbieding op zak heb, ik leg het op tafel en dan kunnen ze kiezen of delen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 06 aug 2008 20:25

Heel veel succes Kwebbel morgen,laat je niet kisten je kan het

Sterkte morgen Daphne, bij de begravenis.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 06 aug 2008 21:39

Bedankt allemaal!
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2008 13:08

Ben net thuis van de begrafenis, was erg heftig maar ook een 'mooie' (voorzover je dat zeggen kunt) dienst. Nu 2 uurtjes thuis en dan weer naar mijn werk, tot morgenvroeg 9 uur... Dat wordt waarschijnlijk een zware dienst...
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 aug 2008 14:08

Ik kan me voorstellen dat dat allemaal erg heftig is. Hoe reageren de andere bewoners totnogtoe?

Nou, ik ga per 1 sept. ook weer aan de slag. Heb een contract voor 12-16 uur pw. Ik kom op een groep met jongeren met laag niveau en veel autisme/gedragsproblemen etc. Ik heb er zin in, maar ben ook wel benieuwd of het roosteren enzo een beetje naar m'n zin gaat...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 aug 2008 14:15

Leuk, Haai! Succes!

De meeste bewoners zijn aardig rustig, alleen vanmorgen tijdens de rouwdienst raakten er twee nogal overstuur. Vanavond zal er wel veel los komen tijdens avondsluiting en gesprekjes.
Het klinkt raar, maar het scheelt wel, dat ze al bijna 7 weken in het ziekenhuis lag. De bewoners misten haar dus al langer en waren/zijn dus al met verwerken bezig. Als ze zomaar ineens was overleden was het nog heftiger geweest denk ik.
Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 aug 2008 18:12

Gefeliciteerd Haai heel veel succes.

Succes Daphne als je nog tot morge moet werken, heftig na zo'n begrafenis.

Hoe is je gesprek gegaan Kwebbel?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 aug 2008 08:41

De dienst zit er weer op, is aardig goed gegaan gelukkig.
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 aug 2008 09:11

Dat is fijn Daphne!

Hoe is het gegaan Kwebbel?

Ik ga straks naar het werk van 1 van de bewoners. Hij is enorm trots dat hij van werkplek gaat verhuizen en vroeg gisteren avond of ik vandaag wilde komen. Scheelt dat ik een kantoordienst heb vandaag, dus vind ik het wel leuk om daar even te gaan koffiedrinken.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 aug 2008 09:29

Ha Gerdien, leuk dat je er naar vraagt!! Het is supergoed gegaan!! Lekker een heerlijk gesprek gehad met een van m'n collega's, zij weet nu ook wat mij dwarszit met de leidinggevende. Ze heeft mij aangeraden om met de leidinggevende persoonlijk te praten en te vragen of er een "kink in de kabel zit", dan kunnen we er volgens haar wel rustig over praten.

Ik krijg a.s. jaar begeleiding op de afdeling waar ik nu op zit, er zijn 2 verpleegkundigen aangenomen waar ik waarschijnlijk onder kom te vallen. Het moet alleen nog even kortgesloten worden. Want mijn werk is gewoon een erkend leerbedrijf dus ze zullen wel moeten :wink:

Ik voel mij iig wel heel erg opgelucht dat ik er met iemand over kan praten. Gelukkig begreep ze mij !! Nu moet ik het alleen even kortsluiten met mijn leidinggevende want ik wil het niet achter haar rug met mijn praktijkopleider doen want dan wordt het alleen erger vrees ik. Maar de eerste stap is gezet!

@daphne: wat fijn!

Nog even een algemene opmerking: degene die mij op hyves hebben: alsjeblieft niet over deze kwestie reageren want de helft van de collega's die ik op hyves heb, weten niet wat er aan de hand is, dan krijg je weer geroddel onderling...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 aug 2008 15:15

Hey Kwebbel wat fijn dat je gesprek goed ging, opgelucht zeker?
Eindelijk heb je alles er eens uit kunnen gooien.
In ieder geval positief dat je begeleiding krijgt van twee vp hopelijk klikt het tussen jullie.
Het gaat je echt vast wel lukken.
Succes verder om het je leidinggevende te vertellen.

Hopelijk weten je collega's niet dat je op refoweb actief bent, want anders? :wink:

Terug naar “Archief”