Ik post hem maar in deze rubriek, lijkt me hier het beste te passen.
Jaja. Interessant onderwerp? Ik heb hier geen vragen over gezien en het 'debat' in reformatorisch nederland lijkt ook niet echt te leven. Is dat zo? In de Verenigde Staten iniedergeval wel, na elk tragisch schietincident onder de jeugd word ook steevast de computerspelletjesindustrie aangewezen als de schuldige.
Veel geweld, veel bloed, dit brengt onze tere zieltjes toch wel van slag! En dan is er nog de vraag, zijn sommige spellen uberhaubt wel verantwoord om te spelen? In Doom of Quake waad je tot kniehoogte tussen de lijken van allerhande demonen die je met een indrukwekkend arsenaal aan wapens terug mag schieten naar de hel. Kan dit?
Een bedrijf in Canada zou graag een lichtend licht en een zoutend zout in de games industrie zijn. Staan we aan de vooravond van Gospel Games of is het initiatief flauwekul? In Eternal War: Shadows of Light word je gezonden door God om de demonen uit het hoofd van de suicidale John te verbannen. Er komt geen bloed in voor volgens de ontwikkelaars; want dat is slecht. De demonen gaan dus niet 'dood', maar worden 'verbannen'. Geweld a la Buffy dus. (Voor niet ingewijden, je steekt wel een zwaard in iemand maar ze doen poef in plaats van splat)
With eight high powered weapons with alternative firing modes it is your turn to turn the tide. If that isn't enough, hook up with your friends and work together in two frantic cooperative multiplayer modes. Failure is not an option. It's time to kick some demon scales.
Evangeliserend, of een typisch geval van de plank compleet misslaan?
En, op welke manier beoordelen we dan spelletjes? Is dit nog moeilijker dan muziek, of valt het allemaal wel mee?