LeChat schreef:Jij lijkt me op de één of andere manier ook geen echt romantisch type.
dat heb je errug goed...

Moderator: Moderafo's
LeChat schreef:Je kunt er ook een feestje-voor-twee rond bouwen, gebeurt volgens mij vaak zat... lekker een dagje weg enzo.
Lalage schreef:Hoe romantischer je bent, hoe meer dat in ondertrouw gaan zal tegenvallen ;p Je moet wat papieren inleveren en je handtekening zetten, interessant hoor *not* Maar het is wel een mooie smoes om ergens een taartje te gaan eten ofzo![]()
Ik vraag me nog steeds af waarom je in het gemeentehuis moet aangeven welke namen je gaat gebruiken, want de gemeente is juist een van de weinige instanties die nooit die namen zal gebruiken, maar je altijd met je meisjesnaam blijft aanspreken.
MissF schreef:Die mevrouw van het gemeentehuis zei tegen mij:' Wat je ook kiest voor naam, je blijft altijd (meisjesnaam) heten. De naam die je kiest is alleen de naam waarmee je aangesproken wenst te worden.
In ons trouwboekje staat ook: geslachtsnaam na huwelijk: en dan mijn meisjesnaam.
Er staat nergens dat ik de naam van mijn man en daarachter de mijne heb 'aangenomen'. Dat is alleen doorgegeven aan alle overheidsinstanties, en die schrijven nu op brieven idd de naam van mijn man-mijn meisjesnaam
Dus het boeit allemaal eigenlijk weinig
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten