Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 jul 2008 22:03

LeChat schreef:Jij lijkt me op de één of andere manier ook geen echt romantisch type :wink: .

dat heb je errug goed... :lol: totaal.. niet.. alwin heeft mij dus ook echt niet ten huwelijk gevraagd.. vink ook zooo giga onzin! ach jah... maar goed dat hij ook jniet zo romaticus is! dus prima op elkaar afgestemd!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jul 2008 22:04

Haha, dan past dat idd goed bij elkaar. :lol:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 jul 2008 22:54

keessie schreef:En:D?

Ze zijn prachtig, ze passen echt precies bij ons. Het was wel even spannend, omdat deze ring aangepast was speciaal voor ons, dus we wisten niet hoe het er precies uit kwam te zien. Gelukkig zijn ze heel mooi. Helaas een smak geld, maar dat hebben we er wel voor over. :D

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2008 07:03

LeChat schreef:Je kunt er ook een feestje-voor-twee rond bouwen, gebeurt volgens mij vaak zat... lekker een dagje weg enzo.

wij doen het op vrijdagmiddag (kan alleen s'middags) en gaan dan gelijk een weekendje naar zee. Wat eigenlijk al gepland stond/staat.

En het idee dat de datum nu echt vast staat vindt ik gewoon lekker. Vandaar dat ik er zo blij mee ben :D

woeihhh hier wel twee romanticusjes bij elkaar :D Maar ook gewoon lekker nuchtere mensen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 jul 2008 09:52

Hoe romantischer je bent, hoe meer dat in ondertrouw gaan zal tegenvallen ;p Je moet wat papieren inleveren en je handtekening zetten, interessant hoor *not* Maar het is wel een mooie smoes om ergens een taartje te gaan eten ofzo ;)

Ik vraag me nog steeds af waarom je in het gemeentehuis moet aangeven welke namen je gaat gebruiken, want de gemeente is juist een van de weinige instanties die nooit die namen zal gebruiken, maar je altijd met je meisjesnaam blijft aanspreken.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 25 jul 2008 10:01

We gaan vanavond de ringen ophalen. Ben benieuwd of ze passen :mrgreen: Als dat het geval is dan nog de tekst erin laten graveren. "Goshinnetje + trouwdatum" in mijn geval 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 jul 2008 10:36

Over ondertrouw... ik weet niets meer over die namen. Ik zou het liefst m'n eigen naam er ook achter doen. Maar ik weet echt niet of we het daarover gehad hebben en wat ik besloten heb.... :roll:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2008 12:14

wat ik al zei: ondertrouw kan mij gestolen worden. Maar op dat moment staat het defenitief vast (de trouwdag). En dat maakt het juist speciaal.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 28 jul 2008 09:07

paprikameisje2 schreef:wij ebben et gewoon voro ons werken uit gedaan! ff tekenen en weer weg..

En je krijgt er nog wel een dag vrij voor! :P
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 jul 2008 09:40

Lalage schreef:Hoe romantischer je bent, hoe meer dat in ondertrouw gaan zal tegenvallen ;p Je moet wat papieren inleveren en je handtekening zetten, interessant hoor *not* Maar het is wel een mooie smoes om ergens een taartje te gaan eten ofzo ;)

Ik vraag me nog steeds af waarom je in het gemeentehuis moet aangeven welke namen je gaat gebruiken, want de gemeente is juist een van de weinige instanties die nooit die namen zal gebruiken, maar je altijd met je meisjesnaam blijft aanspreken.

Is idd echt onzin volgens mij. Ik heb über lang getwijfeld wat ik wilde met de achternaam. Met ondertrouw heb ik toen aangegeven dat ik achternaam van man wilde en daarachter mn eigen naam. Nou ik ben bijna anderhalf jaar getrouwd maar vind het gewoon veel te raar om naam van man te gebruiken. Dus heb ik lekker mn eigen naam, verder nergens wat veranderd (bij banken enzo). Dus het maakt echt niet uit wat je op het gemeentehuis aangeeft.

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 28 jul 2008 18:07

Afgelopen zaterdag heb ik met mijn vriendje vriendschapsringen besteld! Deze week zijn ze klaar, we zijn benieuwd!

En als ik ooit trouw, dan houd ik gewoon mijn eigen naam.
Dus, dat.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 18:16

Die mevrouw van het gemeentehuis zei tegen mij:' Wat je ook kiest voor naam, je blijft altijd (meisjesnaam) heten. De naam die je kiest is alleen de naam waarmee je aangesproken wenst te worden.
In ons trouwboekje staat ook: geslachtsnaam na huwelijk: en dan mijn meisjesnaam.
Er staat nergens dat ik de naam van mijn man en daarachter de mijne heb 'aangenomen'. Dat is alleen doorgegeven aan alle overheidsinstanties, en die schrijven nu op brieven idd de naam van mijn man-mijn meisjesnaam
Dus het boeit allemaal eigenlijk weinig ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jul 2008 18:25

Ik neem wel zijn naam over als wij trouwen. Je wilt samen een gezin zijn en dan vind ik dit een mooi symbool van. Al heb ik pas begrepen dat er bij mij komt te staan in officiele papieren: Gerdien B. vrouw van 'familienaam vriend'.
Komt door dat hij van adel is, maar het fijne weet ik er ook nog niet helemaal van. Dat boeit mij ook niet echt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jul 2008 20:43

Wij vinden het mooi/leuk/tof om hetzelfde te heten :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2008 20:50

MissF schreef:Die mevrouw van het gemeentehuis zei tegen mij:' Wat je ook kiest voor naam, je blijft altijd (meisjesnaam) heten. De naam die je kiest is alleen de naam waarmee je aangesproken wenst te worden.
In ons trouwboekje staat ook: geslachtsnaam na huwelijk: en dan mijn meisjesnaam.
Er staat nergens dat ik de naam van mijn man en daarachter de mijne heb 'aangenomen'. Dat is alleen doorgegeven aan alle overheidsinstanties, en die schrijven nu op brieven idd de naam van mijn man-mijn meisjesnaam
Dus het boeit allemaal eigenlijk weinig ;)

ook niet als jij jouw meisjes naam houdt, en je kinderen wel de achternaam van je man draagt?

Terug naar “Archief”