Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 28 jul 2008 11:31

sjonge kwebbel kan me voorstellen dat je nie meer met plezier naar je werk gaat!

Heb vorige week mn laatste dag gehad bij mn 'huidige' baas, nu een weekje vrij nog en dan begin ik in n ander ziekenhuis...ik ben benieuwd! heb er wel heel veel zin in 8)
PaSaP Hoogh!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 11:58

Succes, Linde!

Zaterdagochtend had een collega en bewoner bij ons gedouched. Was hij op de bank gaan zitten. Even later riep mijn collega hem om aan tafel te komen zitten om te ontbijten. Hij wilde gaan staan, maar zakte gelijk door zijn benen... Hem samen overeind geholpen en aan tafel gezet. In de loop van de dag ging het lopen steeds beter, zelfs nog een stukje gewandeld.
Gisterochtend haalde ik hem uit bed om hem te gaan douchen, zakte hij weer door zijn benen. Ik wilde hem in mijn eentje overeind helpen, maar kreeg dat met geen mogelijkheid voor elkaar. (Heb nu verschrikkelijke spierpijn in mijn bovenarmen...) Collega erbij gehaald, hem samen overeind geholpen en in een rolstoel gezet. Ik heb hem toen in zijn rolstoel gewassen, kon hem niet op de douchestoel krijgen.
Mijn collega dacht aan spit, hem een paracetamol gegeven. Toen ouders uit de kerk kwamen (wonen dichtbij), hen verteld van wat er aan de hand was. Omdat ze verwachtten dat ze van de HAP toch niet zouden komen, niet gebeld. Rond 2 uur kwamen ouders de bewoner halen om bij hen koffie te drinken. Binnen 2 minuten waren ze alweer terug: hij had een ontzettend dikke enkel. Ik de HAP gebeld, ze konden een half uur later al terecht. Was de enkel gebroken! :shock: Moest gelijk geopereerd worden, want hij was heel raar gebroken...
Hoe het komt, is een raadsel. Hij is niet gevallen oid, gebruikt echter al wel jaren medicijnen tegen epilepsie die als bijwerking botontkalking hebben... Niet te hopen dat het daardoor komt. Zijn ene lichaamshelft werkt prima, de andere niet/nauwelijks. En nu is net zijn 'goede' enkel gebroken... :(
't Is wat op m'n werk; een echte ziekenboeg...
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 12:47

Daphne schreef:
*Annette* schreef:Sterkte kwebbel 8>)! Moeilijke situatie!

En vind het wel belachelijk dat je geen vrij krijgt voor het trouwen van je zus!

Dat zijn ze verplicht om je te geven, dus als Kwebbel daar achteraan gaat, bij RMU of zo, dan kan de instelling niets anders dan haar vrij geven. Zoiets staat gewoon in iedere CAO.
ik heb al een briefje geschreven of ze het wil herzien op het rooster, ik wil me niet ziekmelden want ze weet nu al dat mijn zus op die dag gaat trouwen en als ik "plots" ziek ben heb ik een probleem. Ze moet mij gewoon vrij geven, klaar! Het is een bijzonder verlof dag en die mag ik inplannen wanneer ik wil! Ik krijg wel vrij, het duurt gewoon even. Ze gaan gewoon kijken of ik het wel in de gaten heb en hoe ver ik daarvoor ga.
RMU ben ik lid van, momenteel hard mee bezig.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 28 jul 2008 15:31

Ik had vandaag mn eerste werkdag na twee weken vakantie.
Wat een zooitje was het zeg, en dat ben ik eigenlijk niet zo gewend de laatste tijd. Collega die niet op komt dagen, eentje die zich verslaapt.
Zieke bewoners enz. Heb totaal een kwartier pauze gehad, echt balen die vakantie tijd. Hopenlijk is het morgen beter :wink:

Succes mw en kwebbel *Hug*
En alle anderen natuurlijk vooral met dit warme weer 8)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 jul 2008 15:37

Kwebbel, zijn ze helemaal geschift geworden in die instelling? Dat is toch niet normaal joh! Volgens mij ben jij gewoon hartstikke lief mens, en een hele goeie werkkracht en dan doen ze zo! :x Je zou ze!!!
Als ik jou was zou ik alles wat je op papier hebt ed aan onredelijkheid goed bewaren! Als je iets met de bond gaat doen moet je alles kunnen onderbouwen namelijk.

Veel sterkte! Als ik jou was zou ik hard gaan solliciteren. Dit is toch geen werken meer joh?!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 15:38

christien schreef:Ik had vandaag mn eerste werkdag na twee weken vakantie.
Wat een zooitje was het zeg, en dat ben ik eigenlijk niet zo gewend de laatste tijd. Collega die niet op komt dagen, eentje die zich verslaapt.
Zieke bewoners enz. Heb totaal een kwartier pauze gehad, echt balen die vakantie tijd. Hopenlijk is het morgen beter :wink:

Succes mw en kwebbel *Hug*
En alle anderen natuurlijk vooral met dit warme weer 8)
ik geloof dat de oudere mens het nog moeilijker heeft met dit weer... tenminste mijn schoonouders wel, die zitten nu echt niet buiten anders krijgen ze opgezette voeten en hartklachten :?

Gisteren wel eventjes naar buiten geweest, lekker in de zon/schaduw gezeten met 2 bewoners. Heerlijk eventjes! Lekker kleppen over hun kinderen, vroeger, het werk, mensen die voorbij komen enz.. Dat was dan wel weer leuk! En daarna een leuke dvd van Andre Rieu in Berlijn gekeken. Vonden ze heel leuk!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 jul 2008 21:03

Het is niet te harden op de groep!!!
Alle deuren en ramen staan nu open. dekbedden uit de hoezen gehaald en opgeruimd zover ze niet te gestructureerd hier in zijn. :wink:
Overal ventilators aan. het zweet loopt over mijn rug. Echt vies plakkerig word alles dan en ik trouwens ook.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 jul 2008 00:16

Zijn druk bezig met zoeken naar nieuwe collega. Misschien gaat iemand het doen van de groep naast ons, maar ze is nog bezig met diploma halen. Als ze komt ben ik de enige (!!!) vaste medewerker met diploma. Echt super schandelig. 2 flexwerkers die ook bij ons invallen hebben ook een diploma.

ik moet nog elf diensten draaien en dan mag ik ook met vakantie!! Ga nu echt aftellen. Heb er zo'n zin in. Lekker even de boel de boel laten. Al houd ik mijn hart vast voor de puinhoop die we daarna anatreffen. Aangezien de andere eerstverantwoordelijke gelijk met mij vertrekt en terug komt!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 09:53

Tjongejonge, Kwebbel! Kom voor jezelf op meid! En er zijn echt instellingen waar het wel beter gaat. Mijn moeder is teamleidster bij een erg leuk zorgbedrijf, en mijn moeder is echt leuk. Ik kan wel even polsen.... ;-)

Ik heb nog anderhalve week vrij. Al vind ik het nu helemaal niet erg om weer aan de slag te gaan eigenlijk. Ik ben weer helemaal opgeknapt na de vakantie.
Ze hebben tijdens mijn afwezigheid wel een gesprek gehad, met het team en de teamleidster. Daarin zouden ze al de overuren en de werkdruk gaan bespreken. Al denk ik dat het geen zier helpt. De teamleidster zegt alleen: tja, als jullie een oplossing weten, dan wil ik het graag horen.
Ik stond voor de vakantie op 7 overuren. De verwachting tot 1 oktober zou zijn, als ik al de ingeplande diensten werk, dat ik op 60 overuren kom. Hoe willen ze dat ooit weer op gaan lossen? Ik kan toch niet een periode 60 uur minder werken? Dat wil ik niet eens!
En ze zijn bezig met een nieuwe collega zoeken, omdat 1 erg ervaren collega weggaat door alle agressie enzo. En dat is ook een ramp, want ze betalen blijkbaar te weinig in mijn instelling, vergeleken bij de rest van NL. Dus er is helemaal niemand te krijgen. Ja, 1 supertoffe meid, die er al werkt alleen als invaller, maar die zullen ze allemaal wel te onervaren vinden.

Ik wacht het allemaal maar af. Ik vind 60 uur extra werken niet zo erg, dan pik ik die uren lekker in als ons kindje er, als alles goed gaat, is. Zijn weer 2,5 weken extra verlof :D

Ik zag trouwens wat je allemaal niet meer mag als je zwanger bent, in de zorg o.a. Dat is echt niks! Niet tillen, niet veel bukken, geen agressie, geen onregelmatige diensten, geen nachtdiensten. Pfff, ik wíl juist die diensten blijven draaien :) Ik zeg dus maar niks tegen mijn teamleidster ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Ger(nl)
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ger(nl) » 29 jul 2008 10:09

MissF schreef:Tjongejonge, Kwebbel! Kom voor jezelf op meid! En er zijn echt instellingen waar het wel beter gaat. Mijn moeder is teamleidster bij een erg leuk zorgbedrijf, en mijn moeder is echt leuk. Ik kan wel even polsen.... ;-)

Je moeder is zeker leuk! :) Alleen zou ik nu niet zo graag bij dat "leuke zorgbedrijf" willen werken.... overname's enzo brengt ook niet echt rust met zich mee ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 10:13

Ger(nl) schreef:
MissF schreef:Tjongejonge, Kwebbel! Kom voor jezelf op meid! En er zijn echt instellingen waar het wel beter gaat. Mijn moeder is teamleidster bij een erg leuk zorgbedrijf, en mijn moeder is echt leuk. Ik kan wel even polsen.... ;-)

Je moeder is zeker leuk! :) Alleen zou ik nu niet zo graag bij dat "leuke zorgbedrijf" willen werken.... overname's enzo brengt ook niet echt rust met zich mee ;)
Achjoh, het was ook maar een geintje, al kan solliciteren bij een ander bedrijf toch ook de moeite waard zijn. En volgens mij werken de werknemers bij 'mijn moeders bedrijf' er allemaal best naar hun zin,, en dat telt :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 29 jul 2008 18:27

Vandaag echt gelachen met een client op het werk.
Client is manisch en ik vroeg vanochtend of dat ik haar mocht wassen.
Ze was hevig verontwaardigd dat (volgens haar dan) ik 3 maanden haar in de steek heb gelaten en niet ben geweest. Ben maar twee weken op vakantie geweest. Verteld dat ik naar duitsland ben geweest, en ze begint gelijk in het duits tegen met te ratelen. Er was echt geen woord tussen te krijgen en ik heb maar dankbaar gebruik van de mogelijkheid gemaakt om ze gelijk te wassen. Wat anders nog wel een een strijd opleverd. Nu begreep ik er uit dat ze vroeger als dienstmeisje een half jaar in duisland heeft gewerkt, zodoende kan ze de taal nog. Ich wass eine freule, echt geweldig. Ze heeft echt de hele dag duits gepraat.

Helaas is er ook een client overleden, was echt heftig.
We waren de client aan het helpen met het eten, en begint daarna over te geven en zei niet lekker te zijn, op bed gelegd en was toen al niet meer aanspreekbaar, arts gebeld die liep toevallig op de gang, en nog geen tien minuten later overlijd de bewoner. Echt even heftig.
Ook voor de familie die we in moesten lichten client was wel 96 maar niet ziek verder dus echt schrikken voor de familie.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 30 jul 2008 18:23

Ik heb nu ruim 2 weken vakantie, en ik mis m'n werk nou écht! Nog een klein weekje dan mag ik weer! :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 01 aug 2008 07:51

:shock: Sjonge! Heb je zulke saaie hobby's?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 aug 2008 07:54

Ik ben al weer van mijn weekend aan het genieten gisteravond nog even gewerkt. Ik zweet niet snel maar gisteren liep het water over mijn rug :lol:.
Gezellig bij elke client even een glas water gedronken. Wij hebben precies over een maand vakantie! ik zie er echt naar uit en die 3 weken vliegen echt om tijd te kort!
meissie88 verveel jij je zo in de vakantie?

Terug naar “Archief”