Jo'tje schreef:liefie schreef:Ik zat vandaag te denken. Veel mensen gebruiken voorbehoedsmiddelen enz maar eigenlijk slaat het nergens op want je krijgt een kindje op Gods tijd(of je blijft kinderloos hoe moeilijk dat vaak ook is). Of je dan de pil slikt condoom gebruikt of alleen maar gemeenschap hebt op onvruchtbare dagen maakt volgens mij echt niet uit. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
En als je in de auto geen gordels draagt en je komt er half gehandicapt uit na een ongeluk is dat ook Gods wil?
Op een schone manier eten klaarmaken, waarom zou je? Als God wil dat je er ziek van wordt, dan word je het toch wel?
Waarom zou je wat spaargeld achter de hand houden? Als je op dat moment geld nodig hebt, zorgt God daar wel voor toch...
Liefie, je kan ook de andere kant oppraten. Je kan ook aan de pil gaan, en als dat Gods wil niet is, wordt je toch wel zwanger! (ondanks de pil)
Wij hebben ook zitten denken om NFP te gaan gebruiken als we getrouwd zijn, maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik op mn trouwdag ongesteld ben. En stel je voor dat je wel aan NFP doet, en je bent vruchtbaar op je trouwdag, dan ben je net getrouwd, maar mag je niet met elkaar naar bed. Dat lijkt me erg moeilijk!