Hippieblijhoofd schreef:Ik snap niet zo goed dat NFP 'natuurlijk' wordt genoemd. Het lijkt mij tegennatuurlijk om géén seks te mogen hebben in de periode dat je er het meest zin in hebt. (Het schijnt zo te zijn dat vrouwen in hun vruchtbare dagen het meest zin hebben in seks).
Waarmee ik niet zeg dat de pil/condoom wel natuurlijk zijn, maar NFP lijkt me ook niet natuurlijk.
Het is idd. zo dat als je rond de eisprong zit, dat een vrouw dan het meest zin in sex heeft.
Je ziet er dan ook om je mooist uit (huid/haar/etc.) en voelt je het lekkerst.
Het zal met NFP niet altijd even leuk zijn om geen sex te hebben rond die dagen, maar ja het is niet zo dat je er andere dagen geen zin in hebt.
Het is toch niet tegennatuurlijk om geen sex te hebben als je daar meer zin in zou hebben dan op andere dagen? Ik bedoel, als je niet aan sex voor het huwelijk doet, moet je je toch ook inhouden?
Ik vind het mooie van NFP juist dat je er als man en vrouw verantwoordelijk voor bent en zo ook 'getraind' wordt om niet altijd maar aan je lusten gehoor te geven. Dat is in het dagelijks leven om tig andere redenen dan de vruchtbaarheid ook niet altijd mogelijk.