is roken zonde ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 13 jan 2004 10:56

Als je een stofwisselings ziekte hebt met schildklier problemen?? Dan weet ik waar je stress vandaan komt. En daar helpt roken niet tegen en ook geen medicijnen tegen stress.
Misschien heb je iets aan deze site www.hypomaarniethappy.nl.

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 13 jan 2004 13:39

Bedankt joepie ik heb de site toegevoegd aan mijn favorieten, en ga hem uitgebreid bestuderen. Wie weet kan ik zo ook van het roken af komen.
Want dat wil ik heus wel hoor. Ik ben er helemaal geen voorstander van.
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Roken [u]tegen[/u] stress???

Berichtdoor *Annet* » 13 jan 2004 21:21

Hoezo roken tegen stress :?:

Wie is er ooit begonnen met roken omdat hij/zij stress had :?:

Niemand toch :?:

De eerste sigaret is toch niet lekker dus het is gewoon een zwak excuus :!: :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Roken [u]tegen[/u] stress???

Berichtdoor Maninne » 13 jan 2004 21:45

Annettje schreef:Hoezo roken tegen stress :?:

Wie is er ooit begonnen met roken omdat hij/zij stress had :?:

Niemand toch :?:

De eerste sigaret is toch niet lekker dus het is gewoon een zwak excuus :!: :mrgreen: :mrgreen:

Je kunt wel weer na 2,5 jaar beginnen met roken, door stress!!!
Afbeelding

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 14 jan 2004 00:34

Ik las vandaag in HP De Tijd een interessant artikel over dat meeroken totaal niet zo ongezond is als de media willen doen geloven. Het is een strijd tussen de tabaksindustrie en de farmaceuten, die respectievelijk tabak en medicijnen willen slijten. De 'feiten' die genoemd worden, werden in dat artikel allemaal afgekraakt of in een ander daglicht geplaatst. Gaf een interessant beeld op de situatie, waarin rokers de paria van de samenleving aan het worden zijn.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 14 jan 2004 01:07

In amerika is roken en drinken echt not done voor de meeste christenen, m'n vele vrienden daar zouden toch echt ff moeten slikken als ze de toren bierkratten in ons huisje (http://rsklokhuis.adsl.utwente.nl/) zouden ontwaren ;)

Maar op zich is roken gewoon ongezond en lekker is het ook al niet. Hoewel, een sigaartje is af en toe best aardig, vooral als het goed uitkomt in filmpjes. Maar met alles moet je wel de risico's afwegen. En als je zo erg rookt (of iets anders doet) dat je je lichaam in gevaar brengt en allerlei risico's dramatisch vergroot dan ben je volgens mij fout bezig...
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Melodious Tonk
Verkenner
Verkenner

Re: Roken [u]tegen[/u] stress???

Berichtdoor Melodious Tonk » 14 jan 2004 10:09

Annettje schreef:De eerste sigaret is toch niet lekker dus het is gewoon een zwak excuus :!: :mrgreen: :mrgreen:

De eerste SIGAAR daarentegen is ontzettend lekker! :D
Niet (lichamelijk) verslavend, wel erg aangenaam en 100% natuur (let alleen op je omgeving want de rook is wat heftiger dan van die stinksigaretten).

Vin

Berichtdoor Vin » 14 jan 2004 10:17

Eerste sigaret voor mij was ook lekker hoor. En ik nam hem ook niet om stoer te zijn. Maar ja niemand zal 't wel geloven. Demoniseer maar een eind weg :roll:

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 14 jan 2004 23:59

Niet-rokers demoniseren helaas al te vaak rokers. Rokers hebben daarentegen vaak niet door dat zij een enorme stank met zich meedragen, ook wanneer zij een paar uur niet gerookt hebben, alleen al door de stank in de kleding.

Laten we in harmonie naast elkaar leven en rekening houden met elkaar. De media is zwaar anti-roken, ten onrechte. De aangevoerde argumenten worden vaak enorm overdreven, zo blijkt uit een recentelijk bericht in HP De Tijd...

Als kun je er wel aan dood gaan natuurlijk.

joepie

Berichtdoor joepie » 16 jan 2004 13:38

PaLPiTaTioN schreef:Niet-rokers demoniseren helaas al te vaak rokers. Rokers hebben daarentegen vaak niet door dat zij een enorme stank met zich meedragen, ook wanneer zij een paar uur niet gerookt hebben, alleen al door de stank in de kleding.

Laten we in harmonie naast elkaar leven en rekening houden met elkaar. De media is zwaar anti-roken, ten onrechte. De aangevoerde argumenten worden vaak enorm overdreven, zo blijkt uit een recentelijk bericht in HP De Tijd...

Als kun je er wel aan dood gaan natuurlijk.

Nu als je der dood aan kunt gaan is dat alleen al een reden voor een Christen om het niet te doen!
En ik als niet roker wordt al mijn hele leven gedemoniseerd door de rokers. Ik wordt verplicht om de rook die anderen uitblazen in te ademen.
Of ik moet me afzonderen en niet meer naar vergaderingen gaan of naar de kerk. Want zelfs als je de kerk uit gaat kun je dat niet doen zonder de rook van anderen in te ademen.
Vind het wel goed dat er nu eindelijk ook eens voor de niet-rokers wordt opgekomen.

martinm81
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martinm81 » 17 jan 2004 00:57

tjonge, roken is dus zonde. Ja ik kom niet vaak, en zie dit zo allemaal staan. Ik weet het niet. Aan de ene kant geef ik de personen wel gelijk over niet roken, en dat het zonde is. absoluut! dat kan waarheid zijn. alleen dan stel ik mijzelf de vraag, waarom heb ik geprobeerd om te stoppen, zelfs samen met God, en het lukt niet. Dan heb ik door vele reacties hier, het idee dat je van God niet genoeg houdt. dat klinkt hard!

Ik ben zelf een flinke roker. 2 pakjes shag per week (+/- 100 sigarrette), en nu ik, zo als altijd, nu alleen sta, moet ik dan maar stoppen?! denkt het niet.

Niet rokers, blijf van die ziekte af, stoppers, succes met het stoppen, rokers, God houd van jou net zoveel als iemand anders.

Martin

joepie

Berichtdoor joepie » 17 jan 2004 02:30

God houd van jou? Ja inderdaad, maar Hij verafschuwt de zonde!
Nee, Hij vertoornt zich erover, zodat Hij; liever dan ze ongestrafd te laten, Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft.
En ziekte waar je niets aan kunt doen, wat je overkomt, vind ik iets anders dan het zelf opsteken van een sigaret. Daar heb je eens zelf voor gekozen.

Maar als ik in mijn ziekte vertrouwen moet op God, waarom zou ik dat dan niet mogen zeggen tegen iemand die rookt en wil stoppen?
Zeg ik daarmee dat het makkelijk wordt?

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

is roken zonde?

Berichtdoor tanteoranje » 17 jan 2004 12:55

Vin!!! Vind jij m'n uitspraak raar? Maar er is toch verschil of jouw arts je een medicijn voorschrijft of dat jij voor genot sigaretten rookt?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mar 2004 22:26

Ik wordt een beetje moe van die enorme anti-roke hetze de laatste tijd... :| :roll:

Elke partij weet wel een paar wetenschappers voor z'n karretje te spannen en uiteindelijk gaat het helemaal nergens meer over. Roken wordt zo ongeveer gelijkgesteld aan de ergste zonden en rokers zouden grove misdadigers zijn dat ze al die arme meerokers aan de kanker zouden helpen enz enz enz bla bla bla... de waarheid zal wel weer in het midden liggen, maar ik vind dit zo'n overspannen discussie!

overigens ben ik zelf helemaal geen roker, dus ik redeneer niet vanuit m'n eigen belang...

caprice

Berichtdoor caprice » 13 mar 2004 22:30

Aragorn schreef:overigens ben ik zelf helemaal geen roker, dus ik redeneer niet vanuit m'n eigen belang...

Wel verkoper tabakswaren zeker?

Het is ergens natuurlijk krom dat je allerlei veiligheidsvoorschriften moet volgen en aan voldoen om chemische bestrijdingsmiddelen te gebruiken, maar roken wat net zo schadelijk is, mag gewoon op straat, alhoewel, rokers mogen zelfs buiten niet meer roken (station). Dat gaat inderdaad wel een beetje te ver.

Terug naar “Archief”