Smurffie en kerel gaan trouwen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 jul 2008 14:24

nee hoor mijn man zijn zusje is ook een hele goede vriendin van mij en die had al heel snel in onze verkeringstijd gezegt als jullie trouwen zou ik dan jullie ceremoniejuf mogen zijn.
Wij vonden dit oke en ze heeft het samen met een andere vriendin van mij gedaan en dat is echt SUPER goed gegaan.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 jul 2008 14:28

Onze ceremoniejuffen reageerden verschillend. De een wilde er een week over nadenken, de ander zei gelijk ja. En ze doen het goed. :)
Ik wil het hun niet aandoen om alles aan hen over te laten. Dat zijn echt heel veel dingen!

Trouwkaart zou ik ook vroeg aan beginnen. Aan het uitzoeken zeg maar. Er zijn er echt duizenden te vinden op internet!

Alries, ik ga 4 september trouwen :)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 jul 2008 14:34

Voor trouwkaarten zijn wij naar de plaatselijke drukker geweest. We kregen 7 mappen mee. Gelijk een blad tussen gelegd als we er één mooi vonden. Gelukkig hadden we wat kaarten betreft dezelfde smaak en was er maar 1 die we allebei mooi vonden! Was zo gebeurd dus!

Bij ons was mijn zusje ceremoniejuf en de broer van mijn man ceremoniemeester. Ging ook goed, het lastige was wel dat ze ver van elkaar vandaan wonen, dus moesten veel dingen via MSN en email. Bovendien bemoeide mijn schoonzus zich nogal met allerlei dingen, dus wat dat betreft vond mijn zusje het niet leuk. Zolang ze met m'n zwager alleen was ging het perfect...
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 08 jul 2008 14:50

Mijn zwager gaat onze trouwkaarten maken! Dus we kunnen hem maken zoals we willen..;)

2 broers van mij hadden we gevraagd, maar 1 heeft het bij mn zus gedaan, en wil het liever niet doen, tenzij echt niemand het wil. De andere broer gaat weer met een studie e.d. beginnen en is bang dat hij het niet kan. Nou wil ik mn zus vragen, maar die heeft net weer een kleintje gekregen en ze heeft het net gedaan voor een zwager en schoonzusje van haar. Dus nou durf ik het niet zo goed te vragen..:( Als zij het niet wil, zou ik namelijk echt niet weten wie ik het moet vragen, want de broers en zussen van mn vriend zien we niet zo vaak, en die zijn niet echt geschikt als CM. (gaan liever voetballen ofzo:)) En als we het hen zouden vragen, ben ik bang dat mn schoonmoeder alles wil weten en zich er mee gaat bemoeien en dat willen we niet.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 jul 2008 15:09

Ik kan me ook niet herinneren hoor dat het zon gepuzzel was, tafelindeling enzo, daar heb ik me totaal niet druk omgemaakt. Het gemeentehuis zocht de ambtenaar maar uit en de kerk de ds. We hadden nog wel een boottocht tussendoor gedaan, maar voor de rest niks geregeld eigenlijk...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 jul 2008 15:33

mijn moeder kreeg pas een leuke trouwkaart: een foto van dat stel en op de achterkant het verhaal. Was gemaakt bij kaartjeposten.nl ofzo of kaartjesturen.nl weet ik veel. Kosten 35 cent per kaart en dan nog ff een postzegel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jul 2008 16:39

Het is toch maar net wat je leuk vind? Ik ben dol op zelf dingen regelen, en ik vond die tafelindeling wél belangrijk, en autovolgorde eerst ook, andere auto's horen een stoet niet te onderbreken hoor, is bij ons iig niet gebeurd. Maar dat was later toch niet haalbaar, om dat in te delen.

Onze CM's begonnen te gillen. Naja, we hadden even gemaild, mijn twee vriendinnen. De één mailde terug: ik ben net drie keer naar beneden en boven gehold, al krijsend en gillend en roepend dat ik het zo leuk vind. Nu ben ik weer rustig en mail ik jullie dat ik het erg graag wil doen :)

Nu ben ik door haar zelf gevraagd voor haar bruiloft, en dat vind ik onwijs leuk, met een vriendin samen. Helaas is het iets meer dan een maand na mijn uitgerekende datum, en daar kan ik nu al wel van stressen, maar ik vind het gewoon tof, en zeker ook omdat zij het ook bij ons heeft gedaan. Dus we zien wel hoe 't loopt :)

Kaarten hebben wij wel enorm lang naar gezocht. Hadden we eindelijk een keitoffe, hypermoderne, vonden onze ouder het net een rouwkaart. en toch naar geluisterd, verdraaid. Want nu bleken onze vrienden die vandaag trouwen wél die kaart te hebben, ik werd bijna jaloers, haha. Slaat nergens op :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

André

Berichtdoor André » 08 jul 2008 19:12

Acire schreef:Jaja, als je kerk en gemeentehuis hebt geregeld ben je er echt nog niet. Wat dacht je van:
Trouwvervoer?
Tafelindeling?
Graveren van de ringen?
Bloemen?
Versiering van de auto?
Corsages?
Muziek voor in gemeentehuis?
Liturgie in de kerk?
Trouwtekst?
Muziek voor savons?
Wat ga je eten?
Welke vulling wil je in de bruidstaart?
Enz enz enz enz.....

GB en ik hebben een to-do list van 6 kantjes A4. Duzzzzzz..... :D

Niet té perfectionitisch hè Acire. ;/ Een beetje delegeren moet toch wel kunnen? ;)
6 kantjes tssskk. 8)

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 08 jul 2008 19:14

Ik heb zelf onze trouwkaart ontworpen en daarna naar de drukkerij verstuurd. Moet zeggen dat het wel veel werk was... :!:
Maar we hebben iig een unieke kaart! :)

Alries, als je echt niemand verder geschikt vindt, dan kun je evt ook nog overwegen om een weddingplanner in te huren. Maar goed, dat moet natuurlijk wel binnen je budget passen. Voordeel is wel dat ze weten wat ze doen en dat echt overal aan gedacht wordt.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 jul 2008 20:32

Acire schreef:Jaja, als je kerk en gemeentehuis hebt geregeld ben je er echt nog niet. Wat dacht je van:
Trouwvervoer?
Tafelindeling?
Graveren van de ringen?
Bloemen?
Versiering van de auto?
Corsages?
Muziek voor in gemeentehuis?
Liturgie in de kerk?
Trouwtekst?
Muziek voor savons?
Wat ga je eten?
Welke vulling wil je in de bruidstaart?
Enz enz enz enz.....

GB en ik hebben een to-do list van 6 kantjes A4. Duzzzzzz..... :D

Tafelindeling? Laat mensen alsjeblieft vrij om rond te lopen.... als je een buffet hebt dan kan dat heel goed.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 08 jul 2008 21:29

Wij hadden ook geen tafelindeling. We hadden een lopend buffet, dus vond ik het ook onzin om iedereen op een vaste plaats te zetten. Past ook niet bij een buffet, vind ik. Als we een 'chique diner' zouden hebben gehad, had ik er misschien wel een indeling bij gemaakt.
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 jul 2008 07:06

wij hadden ook geen tafelindeling... ik had echt zoiets van laat die mensen toch lekker zelf kiezen waar ze zitten.. ik zou het ook niet leuk vinden als ik ergens verplicht zou moeten zitten.. en ik niet zelf zou kunnen kiezen bij wie ik zou zitten

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 08:36

Inderdaad. Sowieso vind ik een lopend buffet veel leuker, zo spreken mensen elkaar nog eens, anders hang je continu bij dezelfde mensen aan tafel.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 08:37

Wij doen ook een buffet, veel losser inderdaad en dan heb je ook nog eens meer keus dan als je een menu doet (met 2 varianten per gang).

Overigens vind ik de term 'lopend buffet' altijd zo mal: ik zie dan al die etenswaren door de zaal wandelen :mrgreen:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 09 jul 2008 08:42

:mrgreen:

Rare fantasie heb jij :-oo

Terug naar “Archief”