Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 07 jul 2008 08:28

meissie88 schreef:Bij ons begint 't nou al rommelig te worden...Vakantie-periode is eigks nog maar net aangebroken, iedereen is heel vaag ingepland, Elke x hele ritsen met diensten, zoals nu heb ik 3 avonddiensten achter elkaar, 2 dagen vrij en dan 4 dag- en dan 2 avonddiensten, en allemaal op de PG, ik hoop dat ik die laatste avonddienst nog 'kwijt kan', maar goed...'t is nog afwachten! Vrolijk word je d'r iig niet van ;-)

Ik moest vanaf het afgelopen weekend tot onze vakantie (23 aug) nog 7 weken werken, daarvan 5 en en half weekend! :x Baal er wel van, maar niks aan te doen, ze kunnen niet eens geruild worden, omdat er elke week 3 collega's met vakantie zijn...
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jul 2008 09:34

Lang leve de vakantie in de zorg he ;)
Mijn collega's zijn allemaal helemaal druk met mijn rooster, omdat ze het niet pikken dat ik meer dan 28 uur werk. Zij kunnen niet meer voor mijn veiligheid in staan, wat ik zeer kwalijk vind. En ik stond nog steeds veel te veel ingeroosterd (de teamleidster: ja, je staat nog 8 diensten teveel ingepland in 2 maanden. WAT? Dat is er elke week 1 teveel! Ben niet gek!)
Maar ik heb al genoeg aangegeven dat ik niet zoveel ga werken, maar mijn collega's nemen met die antwoorden geen genoegen en zijn van alles aan het regelen. Echt lief :)
Ik zou deze week nog 4 late hebben, maar woensdag kreeg ik plotseling vrij, en vrijdagavond ga ik lekker vroeg weg. Dus zo valt het toch weer mee :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 jul 2008 09:50

Ik hoef me niet zo druk te maken deze vakantie alle uren die nog open staan kan ik niet draaien omdat ik al werk :lol: Ik werk misschien 4uurtjes per week meer als anders dus dat is goed te doen.
En ik ben zo blij dat wij pas in september weggaan er komen deze week al collega's terug van vakantie en die van ons moet nog beginnen. :D
Gisteren wel veel gewerkt 10 uur en 15 min. Maar goed nu hoef ik 2 dagen niks

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 jul 2008 13:19

Gister gewerkt, had dagdienst zat echt beroerd op m´n werk, zegt mn collega ik ga om 13.00 uur naar huis en de late kwam om half 4.
Ik echt balen, kom ik thuis om half 5 heb ik bijna 39 graden koorts.
Eerst m´n bed maar eens ingedoken en geslapen van 17.00 tot 7.30.
Moet morge een late draaien maar dat ga ik toch maar proberen, omdat het moeilijk is om vervanging te krijgen.

Verder is het rooster op afdeling van Juli wel goed. Als het goed is komt morge het rooster van augustus, echt vet laat.
Ben benieuwd hoe dat is omdat er dan wel veel op vakantie zijn.

Succes iedereen \:D/

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 jul 2008 15:41

Ben je gek joh! Als je ziek bent ga je toch niet werken? Schijt aan die vervanging, gezondheid gaat voor!

Zo, dat wilde ik even zeggen. :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jul 2008 15:44

Je moet echt voor jezelf opkomen binnen de zorg, want anders buiten ze je helemaal uit tot je er bij neervalt.
Ziek is ziek en jammer dan voor het werk.

pas heb ik mij ook ziek gemeld, bleken ze niemand te kunnen vinden en moest er iemand van 7:30 tot 10 werken en dan ook weer van 4 tot 10:30. Vond het sneu voor haar, maar slecht van mijn andere collega's dat zij niet is wilden invallen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 jul 2008 18:14

Achteraf dacht ik ook ik ben gewoon gek geweest dat ik gebleven ben.
Had vanochtend twee toetsen, en ben toch naar school geweest om die te maken. Koorts is gelukkig gezakt. Heb voor alle twee een voldoende, echt lekker om mee af te ronden voor de vakantie, en ben daarna heerlijk mn bedje weer ingedoken. Heb nu twee dagen vrij, dus lekker uitzieken.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 jul 2008 19:21

Gelukkig maar, beterschap ermee!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 07 jul 2008 21:30

het is ook overal hetzelfde in de zorg :wink:

lang leve de vakantie... weer heerlijk veel verpleeghuismensen in het ziekenhuis :roll: :? En de doorstroom gaat al zo langzaam...
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

marierose
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor marierose » 08 jul 2008 15:08

[quote="Gerdien B."]Je moet echt voor jezelf opkomen binnen de zorg, want anders buiten ze je helemaal uit tot je er bij neervalt.
Ziek is ziek en jammer dan voor het werk.

Inderdaad mee eens doordat ik ook altijd doorging met werken in de zorg ben ik op een gegeven moment met longonsteking in het ziekenhuis beland omdat ik dacht ach met koorts kun je best werken??!!! Bij ons op het zorgloket hing een tijdje een bordje aan de muur: "ALS JE NIET GOED VOOR JEZELF ZORGT KUN JE NIET VOOR ANDEREN ZORGEN!" En dat heb ik sinds ik toen in het ziekenhuis ben beland in "mijn oren geknoopt!"... :wink:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 08 jul 2008 19:13

Ben vanochtend gebeld of dat ik vanavond een late kan draaien.
En ja ik kan moeilijk nee zeggen, ben koortsvrij alleen nog goed verkouden en dacht het gaat wel weer.
Dus vanmiddag om half 3 begonnen tís op een onrustige bewoner na rustig. Ze hebben vandaag een uitje gehad en negen van de tien bewoners liggen op bed. Ben echt ff aan het bijkomen.
Beentjes omhoog achter de computer. Maar idd, ik moet soms meer voor me zelf opkomen. Maar goed nog drie diensten te gaan en dan vakantie :mrgreen:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 jul 2008 08:17

Dan is 't niet zo erg om te werken :wink:.

Ik heb vorige week weer 2 dgn gewerkt in de zorg (a.s. zaterdag ook weer) en 't liep eigenlijk gesmeerd. Ik ben er maar af en toe en dan vinden ze het weer heel leuk als je er bent en werken ze ook harder voor je heb ik 't idee :mrgreen: :wink:.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 09 jul 2008 17:45

Vannacht heb ik een heftige nacht achter de rug.
Gisteren was er een ernstig ongeval gebeurd, nu ligt de enige overlevende bij ons op de afdeling.
Deze patiënt is in 1x 3 van zijn familieleden kwijtgeraakt.
De man heeft vannacht gelukkig nog wel afscheid kunnen nemen van zijn vrouw (welliswaar op de operatie kamer)
Wat een gesprekken, wat een ellende voor zo'n man, als je ziet dat het nog niet tot hem doordringt wat er allemaal gebeurd is. De man was gewoon nog in shock.
Gelukkig is de begeleiding vanuit het ziekenhuis gegaan, zoals het hoort te gaan.

Wij als verpleegkundigen hebben de hele nacht kippenvel gehad om het hele gebeuren.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 09 jul 2008 17:58

Oe, wat erg!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 09 jul 2008 18:32

Wat erg voor zo´n man! Ook moeilijk voor jullie (als verpleegsters) lijkt me. Hoe gaan jullie met hem om, met zijn vragen e.d.? Krijg je daar ook begeleiding vanuit het ziekenhuis voor?

Terug naar “Archief”