Ik werk nu als helpende in een verpleeghuis in Zwolle. Zodra er gestart word met de opleiding VIG (bbl) kom ik in aanmerking!
Vorig jaar kon ik er ook al wel mee starten, maar toen waren er nog beaalde dingen die 'weggewerkt' moesten worden;-)
Moderator: Moderafo's
christien schreef:
Misschien een briefje maken met leuke uitdrukkingen en of spreuken over privacy, zo´n loesje achtig of zo iets?
Of wat bij ons ook nog wel eens gedaan word, posters maken met een leuke afbeelding en dan idd zo´n spreuk er op. Valt goed op en op een leuke manier. Succes
pol schreef:Even een vraagje aan bejaarden/ziekenzorgers. Ons oma is overleden en 2 dagen later moest haar kamer ontruimd zijn. Is dit normaal? Het personeel vond het ook heel erg, maar het nieuwe beleid in Nederland is zo. Afgelopen zaterdagavond is ze overleden en maandagavond was haar kamer gewoon leeg! Ik vind dit heel erg en hard en eigenlijk niet normaal, hoe is dat bij jullie in de zorg?
meissie88 schreef:Bij ons moeten op de PG, de kamers binnen 24 uur leeg wezen
en in het verz.gedeelte geloof ik een week....
Ansje schreef:PG is Psycho Geriatrie...oftewel de verpleegafdeling
mw schreef:Ansje schreef:PG is Psycho Geriatrie...oftewel de verpleegafdeling
het is niet per definitie de verpleegadeling. Je hebt namelijk ook somatische verpleegafdelingen
Edit: nu lees ik pas goed het bericht van meissiezoals het daar staat lijkt het er idd op dat het de verpleegafdeling is.
pol schreef:mw schreef:Ansje schreef:PG is Psycho Geriatrie...oftewel de verpleegafdeling
het is niet per definitie de verpleegadeling. Je hebt namelijk ook somatische verpleegafdelingen
Edit: nu lees ik pas goed het bericht van meissiezoals het daar staat lijkt het er idd op dat het de verpleegafdeling is.
Maar die mensen hebben misschien alleen een bed en een kledingkast.
Maar bij oma moest heel haar kamer ontruimd worden. Kasten, stoelen, bed, heel de mikmak eigenlijk.
christien schreef:pol schreef:mw schreef:Ansje schreef:PG is Psycho Geriatrie...oftewel de verpleegafdeling
Maar die mensen hebben misschien alleen een bed en een kledingkast.
Maar bij oma moest heel haar kamer ontruimd worden. Kasten, stoelen, bed, heel de mikmak eigenlijk.
Idd, dit is echt heel snel. is er bv geen mogelijkheid om de overledene op zijn eigen kamer op te baren?
Ik zou het in ieder geval nu of misschien later want ik denk niet dat je hoofd er nu naar staat na vragen waarom dit zo snel was en of dat dit gebruikelijk is. Misschien kan je dit aangeven bij het afsluitende gesprek wat vaak gehouden word ongeveer 4 weken na overlijden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten