huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jun 2008 23:17

Waaaauw! Smurffie, dat is gaaf! :D
Afbeelding

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jun 2008 23:27

Haha, dank jullie, dat vinden wij nou ook :P

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 jun 2008 06:07

Heel gaaf Smurffie, vooral die muur ja!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 jun 2008 13:02

aanstaande dinsdag komen ze onze hoekbank omruilen ik ben zo benieuwd hoe het staat :shock:
En eigenlijk weet ik de kleur ook niet echt meer hoop dat we het mooi gaan vinden.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jun 2008 13:46

liefie schreef:aanstaande dinsdag komen ze onze hoekbank omruilen ik ben zo benieuwd hoe het staat :shock:
En eigenlijk weet ik de kleur ook niet echt meer hoop dat we het mooi gaan vinden.

Spannend!
Afbeelding

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 jun 2008 13:56

@ MissF door jouw muur ben ik ook op een idee gekomen. Gaat het alleen precies andersom doen (gebroken wit met donkerbruine streep iets boven het midden). Wij hebben spachtelputzmuren en ben nog aan het bedenken hoe ik het af ga plakken dan. Hoe hadden jullie dat gedaan? Ik had gedacht gewoon met afplakband maar las van Smurffie dat dat niet echt goed werkte!

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 26 jun 2008 13:56

Oh Smurffie, super gaaf trouwens, muur, vloer, witte kastje!!!!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 jun 2008 09:22

Vond in de oude doos nog wat foto's van het vorige huis:

dak van de bijkeuken:

Afbeelding

achterkant huis:
Afbeelding

uitzicht vanaf slaapkamer boven:
Afbeelding

(we hadden de partytent niet goed genoeg vastgezet, de heel gebleven onderdelen heb ik via MP weer verkocht zodat ik een nieuwe kon kopen)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 jun 2008 11:26

@Lenny, wij hebben wel gewoon afgeplakt. Ik heb dan ook een gruwelijk geduldige man, anders was het never gelukt. We hadden op veel punten op de muur streepjes gezet. Vanaf onderaan gemeten steeds (moet je wel een rechte vloer hebben ;) ). En toen daaroverheen afplakband. Dat ging prima.
En idd, net als Smurffie zegt, als je er met je neus bovenop staat zie je kleine uitlopertjes, omdat wij dan structuurverf hebben, maar dat maakt het wel wat speelser vind ik.
Al is spachtelputz soms nog bobbeliger, dan moet je denk ik het plakband wel goed aandrukken
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 27 jun 2008 14:03

@ Lenny; Je kunt ook eerst afplakband erop plakken, zou wel een goeie kopen, ff bij de schilder vragen welke je het beste voor dat soort muur kunt gebruiken. Dan zou ik eerst de hele muur gebroken wit verven. Dan een lijn erop zetten met potlood waar de grens komt, afplakband tegen de lijn aanplakken, de grens van het afplakband en de muur opnieuw verven met gebroken wit. Dan lopen de 'gaatjes' alvast vol, en heb je eigenlijks geen kans meer op doorlopen. Als het dan goed droog is kun je het gedeelte wat donker bruin moet worden, dus boven de lijn verven.

Ook altijd kun je bij de schilder o.i.d. om advies vragen hoe je het het beste kunt doen. Deze tip kwam bij een schilder vandaan, vrienden deden gekleurde vlakken op de muur, donkerbruin en groen (babykamer, daarna hebben ze er Winnie the Phoo en z'n vriendjes in geschilderd). Die hadden ook eerst de vlakken afgeplakt, creme geverfd (muur kleur) en daarna de ene donkerbruin en de ander groen. En geen last gehad van doorlopen, dit was wel glasvezelbehang, weet niet precies hoe het zit met spachtelputzmuur. Maar bij de schilder weten ze dat vast wel!

@ Annet; Arme partytent :wink:. Ben eigenlijks wel heel benieuwd hoe jou nieuwe huis is geworden. Is het niet gelukt om via de computer met bluethoot de foto's vanaf mobiel te krijgen?

In de hal hebben wij van dat structuurbehang, het lijkt net of het muur is maar tis gewoon behang. Tis wit met grijze spikkels erop. Magoed we willen het creme gaan sausen, ik dacht dat het wel mooi zou wezen om er dan bruine spikkels in te doen, anders is het maar zo creme :P. De meubeltjes enzo die er staan zijn donkereiken, deurposten zijn gebroken wit en de deuren wat donker creme. Heeft iemand ervaring met van die spikkels? Volgens mij moet je die wel gewoon bij de schilder/bouwmarkt kunnen kopen. (Weet nog wel dat ze dat op school ook een keer hebben gedaan, witte/creme saus en dan gekleurde spikkels erin). Me moeder is alleen bang dat die spikkels allemaal op een bultje op de muur komen..... :-k.
Wat de toekomst brengen moge........

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 27 jun 2008 14:26

Een rondje bij ons door de badkamer :P. De kleuren van de deur en deurpost, zo zijn ook de deuren in de hal ook geverfd. Waarbij we dus de muren creme met bruine spikkels willen sausen.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

(Door een foute meting/misverstand hangen de spiegelkastjes wat hoog, en zitten de schakelaars etc. verticaal i.p.v. horizontaal. Achja zo kan het ook :P.....)
Laatst gewijzigd door *Annette* op 28 jun 2008 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat de toekomst brengen moge........

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 jun 2008 14:42

ik zie alleen kruisjes..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 jun 2008 15:41

hier ook, heb al een paar keer de pagina ververst.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 27 jun 2008 18:04

De keuken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De keuken paste niet op één foto... :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 27 jun 2008 18:52

Ik zie alleen Harm J zn foto's.
De rest blijft hij laden maar er komt niets... :?
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”