Zwanger deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 16 jun 2008 10:52

Bij mij wist iedereen het al heel snel. Rond de 8 weken. Omdat ik een paar keer uitgedroogd ben en naar het ziekenhuis moest. Tja, dan kan je het niet op een griepje houden........

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jun 2008 10:52

maar dan kan je toch juist steun vinden bij die mensen... als je een miskraam hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je daar graag even over wilt praten om het kwijt te kunnen en te verwerken.. dan is het toch handig dat mensen al wisten dat je zwanger was?

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 16 jun 2008 10:58

trijntjejohanna schreef:maar dan kan je toch juist steun vinden bij die mensen... als je een miskraam hebt gehad, kan ik me voorstellen dat je daar graag even over wilt praten om het kwijt te kunnen en te verwerken.. dan is het toch handig dat mensen al wisten dat je zwanger was?

Tja, zou kunnen. Zelf hou ik er niet zo van om het met iedereen te delen. Wel met familie en goede vriendinnen, maar verder niet.
Daarbij moet ik zeggen dat ik niet wist dat ik zwanger was, dat scheelt al een hoop. Anders ben je er al helemaal mee bezig geweest. Ik had daarom ook geen lange verwerkingstijd nodig.
Maar toch...ik zou het zeker nooit vertellen voor de 12 weken :wink:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 jun 2008 11:05

mijn zwager en schoonzus kwamen het bij 4 a 5 weken al vertellen! pff wij willen dat absoluut niet dan lijkt het bijna een jaar te duren voordat het kindje er is

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jun 2008 11:07

Als ik zwanger ben dan zeg ik het hier pas als ik 8.5 maand ben, dan hoeven jullie niet zo lang meer te wachten :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jun 2008 11:14

vinden jullie niet dat je als vrouw zijnde bijna niet misselijk, sagerijnig of niet lekker kan zijn zonder dat je omgeving denkt dat je zwanger bent?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 16 jun 2008 11:20

*Annet* schreef:vinden jullie niet dat je als vrouw zijnde bijna niet misselijk, sagerijnig of niet lekker kan zijn zonder dat je omgeving denkt dat je zwanger bent?

Idd, zie je ze naar je buik kijken 8)

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 16 jun 2008 11:31

Mijn zus kan echt haar mond niet houden...als ze 1 dag over tijd was wist mn moeder dat al...en wij (zusjes) vermoedde het na 3 weken ofzo. En toen na 1,5 maand kwam idd de bevestiging van ons vermoeden. ;)

Bij mijn (nu nog) jongste nichtje dachten we het ook al, maar mn moeder wilde nooit wat zeggen. Maar toen liep ik te winkelen met mn moeder en toen wees ze iets aan: 'Dat kopen we voor je zus als het een jongetje wordt'! Dus toen schoot ik hard in de lach... :mrgreen: Mn moeder sip kijken..;)
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2008 11:37

*Annet* schreef:vinden jullie niet dat je als vrouw zijnde bijna niet misselijk, sagerijnig of niet lekker kan zijn zonder dat je omgeving denkt dat je zwanger bent?

weet je wat ook erg is....als mensen het van ons denken. Wij hebben een relatie. Tuurlijk kan het zijn dat we zwanger raken. Omdat ik nogal last heb van maagaanvallen (daar enorm misselijk en moe van ben), gaan veel mensen vragen ben je toevallig niet zwanger? :x :x :x

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 jun 2008 11:52

Heb ik geen last van :mrgreen:

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 16 jun 2008 12:04

ik heb het na de 1e echo verteld,met 10 - 11 weken. we hadden ook 12 weken in ons hoofd maar ja als je dan een hele club tegelijk treft komt het beter uit iets eerder.

ik had het wel heel erg toen we pas getrouwd waren. vooral in de kerk van ons ouderlijk dorp. en mijn schoonmoeder dropte ook telkens hinten.
erg irritant vond ik.
Afbeelding Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 16 jun 2008 12:10

tante-tortel schreef:

bij jouw roepen ze zeker: in de overgang? of midlife crisis?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 16 jun 2008 12:14

Toen me zusje zwanger was, vertelde de ze het aan m'n pa en ma en aan ons met de 6 weken.
Dat vind ik dan wel heel leuk, tis toch je zusje en nog lekker bijna niemand anders weet het.
M'n schoonzussen vertellen het aan ons meestal als ze een week of 10 a 11 zijn.
Maar m'n schoonouders weten het dan al wel een poosje.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 16 jun 2008 12:46

*Annet* schreef:
tante-tortel schreef:

bij jouw roepen ze zeker: in de overgang? of midlife crisis?

Wordt je daar ook misselijk van dan :?

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 16 jun 2008 13:58

Juultje77 schreef:Bij mij wist iedereen het al heel snel. Rond de 8 weken. Omdat ik een paar keer uitgedroogd ben en naar het ziekenhuis moest. Tja, dan kan je het niet op een griepje houden........

Bij mij idem...de eerste keer met zeven weken en de tweede keer met zes weken... Wat ik ook erg jammer vond is dat ik het niet zélf heb kunnen vertellen. De eerste keer lag ik in het ziekenhuis, dus heeft mn man iedereen gebeld en de tweede keer wilden we zn verjaardag vieren, maar ik was zó ziek dat het niet ging, toen heeft hij het ook gelijk maar verteld. Anders gaan ze alleen maar lopen gissen wat er aan de hand zou zijn dat je nog niet eens een verjaardag kan vieren!

Terug naar “Archief”