De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 jun 2008 19:40

gempa schreef:
waar ik vooral op afknap in refomatorisch onderwijs is de regeltjes en het rare idee over gezag.

Rok en broek zeker, zijn er nog andere voorbeelden?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jun 2008 19:43

En toch, er word nu wel zo steeds gezegd dat de reformatorische scholen zo streng zijn, maar wat is daar mis mee?
Bij ons was het ook best streng maar hebben er echt niet onder geleden ofzo.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 19:44

pol schreef:
gempa schreef:
waar ik vooral op afknap in refomatorisch onderwijs is de regeltjes en het rare idee over gezag.

Rok en broek zeker, zijn er nog andere voorbeelden?

dat vond ik nog de minst erge.
kreeg een complete brief voorgeschoteld, over hoe we over tv dachten, en over de sgp(want dat was toch wel de ware partij), idd rok, hoewe over de eo dachten(want die is slecht) en over jongerendagen.
en we dachten er toch anders over en dan kan je wel een beetje recht praten, maar dat voelt als huichelen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jun 2008 19:48

Dat over de TV en van broeken en meer van die dingen vind ik logisch van een reformatorische school, de naam zegt het al wat ze zijn.
Maar dat van de SGP vind ik dan weer heel overdreven, maar ja, daar kun je ook gewoon jezelf overheen zetten, als dat nou zo erg is.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 19:49

Tuinfluiter schreef:En toch, er word nu wel zo steeds gezegd dat de reformatorische scholen zo streng zijn, maar wat is daar mis mee?
Bij ons was het ook best streng maar hebben er echt niet onder geleden ofzo.

nou het gaat me niet zo zeer over streng zijn, ik vind disipline goed, echt waar, maar meer over het idee dat je respect hebt en dat zul je krijgen ook, terwijl gezag iets natuurlijks moet zijn.
bij ons op school hebben de meester en juffen ook gezag, maar ze lopen ook wel gewoon verkleed rond op feestdagen, en dat zul je op een refoschool niet snel zien.
de juffen en meesters staan boven maar ook naast de kinderen, zonder af te doen aan het respect voor elkaar. dat is het grote verschil

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 19:53

Tuinfluiter schreef:Dat over de TV en van broeken en meer van die dingen vind ik logisch van een reformatorische school, de naam zegt het al wat ze zijn.
Maar dat van de SGP vind ik dan weer heel overdreven, maar ja, daar kun je ook gewoon jezelf overheen zetten, als dat nou zo erg is.

dat kan maar , het is niet 1 ding, ik heb een tv en ik draag broeken, en ik ben niet voor de sgp en ik ga af entoe naar de eojongerendag.
en ik kan me daar voor school ook nog wel op aanpassen, maar ik wil niet tegenover mijn kinderen regels van school verdedigen, waar ik zelf helemaal niet achter sta.
dan krijg je toch een soort huichelachtig iets, je moet je dan continu anders voordoen dan je eigenlijk bent
Laatst gewijzigd door gempa op 14 jun 2008 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jun 2008 19:53

Wij moesten altijd u zeggen tegen de juf en meester, hier op de christelijke basisschool hoeft dat helemaal niet.
Daar heb ik wat moeite mee, vind wel dat kinderen moeten leren u te zeggen tegen oudere mensen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 19:55

Tuinfluiter schreef:Wij moesten altijd u zeggen tegen de juf en meester, hier op de christelijke basisschool hoeft dat helemaal niet.
Daar heb ik wat moeite mee, vind wel dat kinderen moeten leren u te zeggen tegen oudere mensen.

bij ons op school moeten ze ook u zeggen hoor,

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 14 jun 2008 19:56

@Gempa, dan is het een ander verhaal, als je niet achter de school kunt staan is het beter een school te kiezen waarmee je op 1 lijn zit.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 20:00

dat is ook zo, maar ik zit wel in een gemeente waar 85 % naar deze school gaat, en als er geen alternatief was geweest had ik het toch ook wel gedaan

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2008 20:00

*|Scatie schreef:'t Is denk ik ook een beetje wat je gewend bent. Voor ons is het heel normaal om voor alles een stuk te rijden. 10 min. voor school en kerk rijden vind ik dan ook absoluut niet veel. Als het nu een half uur was, vind ik het een ander verhaal. En met overblijven is toch niks mis?

school en kerk vindt ik toch wel een verschil. Een school ga je vaker heen dan de kerk (en dan ga je nog gezamelijk heen).

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 14 jun 2008 20:02

Evelien schreef:
*|Scatie schreef:'t Is denk ik ook een beetje wat je gewend bent. Voor ons is het heel normaal om voor alles een stuk te rijden. 10 min. voor school en kerk rijden vind ik dan ook absoluut niet veel. Als het nu een half uur was, vind ik het een ander verhaal. En met overblijven is toch niks mis?

school en kerk vindt ik toch wel een verschil. Een school ga je vaker heen dan de kerk (en dan ga je nog gezamelijk heen).

maar school is zo belangrijk, je kind is er heel veel, en legt daar basis voor zijn, haar rest van het leven. en dan vind ik die tijd niet erg, je hebt het toch ook belooft met de doop.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2008 20:09

ik bedoel: ik heb dan de school liever dichterbij dan dat ik helemaal aan de andere kant moet.

(wij hebben geen doop, en ik vindt het eigenlijk maar raar dat men dat er bij gaat halen, het gaat tenslotte om je eigen opvoeding, de basis ligt niet op een school maar bij je als ouders). Ik ga liever voor een goede school qua begeleiding dan dat ze als maar bezig zijn met het geloof. Want het geloof is toch een taak voor de ouders.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 14 jun 2008 20:16

Ja maar bij de doop beloof je je kinderen op te voeden volgens de Bijbel, als dat dan op een school verknoeit wordt of in tegenspraak is met thuis lijkt het me erg moeilijk.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 jun 2008 20:17

Juultje77 schreef:Ja maar bij de doop beloof je je kinderen op te voeden volgens de Bijbel, als dat dan op een school verknoeit wordt of in tegenspraak is met thuis lijkt het me erg moeilijk.

en hoe doe je dat dan als je kinderen naar een HBO gaan? of een vervolg opleiding?

Terug naar “Archief”