Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 02 jun 2008 17:31

MissF schreef:
Evelien schreef:dat 24 uurs zorg valt wel mee, hoef je niet perse rijk voor te zijn.

24 uurs zorg wil zeggen dat ze zowieso nachthulp krijgen. En ze dan worden afgewisseld door de zorg die om 8 uur komt.

Nee hoor, dat is zorg waarbij je 7 dagen per week 24 uur per dag dezelfde persoon hebt. En dat wisselt dan na 7 dagen, of soms na 5 dagen.
en dat wordt niet betaald vanuit de zorgverzekering.
Maar volgens mij is het nu verboden ofzo, omdat je dan veel te veel uur achter elkaar werkt, dus hoe ze het komend jaar gaan doen, geen idee, maar zo is het nu iig wel :)

Ik denk dat je het toch mis hebt, MissF.
Wij bieden in het GVT waar ik werk ook 24-uurszorg, staat ook officieel zo in de papieren. Dat wil niet zeggen dat dat door 1 persoon gegeven wordt. Als dat zo is, moet er ook aangegeven worden dat het privé is, dan klopt het wel.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 jun 2008 17:34

Daphne schreef:
MissF schreef:
Evelien schreef:dat 24 uurs zorg valt wel mee, hoef je niet perse rijk voor te zijn.

24 uurs zorg wil zeggen dat ze zowieso nachthulp krijgen. En ze dan worden afgewisseld door de zorg die om 8 uur komt.

Nee hoor, dat is zorg waarbij je 7 dagen per week 24 uur per dag dezelfde persoon hebt. En dat wisselt dan na 7 dagen, of soms na 5 dagen.
en dat wordt niet betaald vanuit de zorgverzekering.
Maar volgens mij is het nu verboden ofzo, omdat je dan veel te veel uur achter elkaar werkt, dus hoe ze het komend jaar gaan doen, geen idee, maar zo is het nu iig wel :)

Ik denk dat je het toch mis hebt, MissF.
Wij bieden in het GVT waar ik werk ook 24-uurszorg, staat ook officieel zo in de papieren. Dat wil niet zeggen dat dat door 1 persoon gegeven wordt. Als dat zo is, moet er ook aangegeven worden dat het privé is, dan klopt het wel.

Dan zijn er misschien meerdere vormen van. Want de 24 uurs zorg zoals het team waar mijn moeder teamleidster van is, is het enige team in heel Nederland die dit doet, en dit heet Nederland breed 24 uurs zorg.

maargoed, dat is ook een vaag bergip, want 24 uurs zorg kan zoveel zijn in feite.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 jun 2008 18:47

pffff zeg ik moet nog bijkomen van gisteren....... ik heb een huiskamerproject voor dementerenden (13 mensen totaal) helemaal alleen moeten runnen :shock: ontbijt, warme maaltijd, toiletronde, medicijnen, koffie, thee etc.... mijn collega een derde jaars VIG zei: Ja ik kom zo, even medicatie delen. Vervolgens alleen nog even telefonisch contact gehad om de pauze in te delen (want eigenlijk mocht ik ook de afdeling niet af, uiteindelijk met veel moeite pauze gehad) en vervolgens zegt madame: ik ben weg! om 14.30 :shock:
Ik wilde haar nog aanspreken maar ze was zo snel weg... maar dat zijn geen normale gang van zaken zeg! :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 09 jun 2008 20:14

Mijn vriendin (kraamverzorgster in spé) zit momenteel in haar laatste jaar. Zij is nu bezig met haar scriptie, waarbij ze een veldonderzoek moet doen. Hiervoor heeft ze een online enquête gemaakt.

Ik weet niet of er überhaupt kraamverzorgsters op dit forum zijn, maar je zou mijn vriendin er een groot plezier mee doen als je deze in wilt vullen.

De enquête is hier! te vinden.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 jun 2008 14:09

Ik heb morgen een gesprek te pakken met mijn teamleider om het ziekzijn te bespreken. Ik had mij afgelopen vrijdag ziekgemeld vanwege de pijn in mijn kies (zenuw geraakt door de tandarts).
Ik zei dat ik weer kwam werken maar gisteren opnieuw even ziek gemeld omdat het gewoon niet meer ging van de pijn.Afspraak gemaakt met de tandarts die zei dat er niets aan de hand was, en dat hij niets kon zien. Niets ontstoken etc.
Vanmiddag wordt ik gebeld (ik wilde net zelf m'n werk bellen) om te vragen hoe het met mij ging. Ik zei dat ik morgen weer kwam. De zorgmanager vond het geen reden meer om ziek te blijven, omdat er niets aan mijn kies te vinden was. :? ik vind het wel begrijpelijk maar ze zag mij geen pijn leiden!!

Ik heb dus morgen een gesprek te pakken vanwege mijn ziekmelding... samen met de zorgmanager... ik ben echt benieuwd! Hopelijk zijn ze zacht met mij hahaha....
hoe wordt er bij jullie op het werk gereageerd met ziekmeldingen? Is het best streng of wordt er weinig op gereageerd?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 10 jun 2008 14:12

Wat vervelend, Kwebbel! Kiespijn is zo naar...

Ik heb nog niet met ziekzijn (van mezelf) te maken gehad de tijd dat ik mijn huidige baan heb. Weet dus niet hoe daarmee omgegaan wordt. Ik weet alleen dat als een collega ziek is, ik heel veel in moet vallen... 8)
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 jun 2008 14:15

Ik heb me nog nooit ziek gemeld dus ik weet helemaal niet hoe het gaat. Alleen weet ik wel als je je meer dan 4 keer op een jaar ziek meld dat je dan een gesprek krijg.

Bij ons is het heel druk krijgen gigantisch veel aanvragen voor zorg nu hebben we er sinds vanavond een extra route bij ben benieuwd.
Ik heb net mijn route op mijn pda opgevraagd en ben van 18.30 tot 23.25 bezig hoop dat er niet veel dingen tussen komen anders wordt het erg laat denk ik.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 jun 2008 14:33

Ik heb mezelf ook nog nooit ziekgemeld. Sowieso is het ziekteverzuim zeer laag bij ons.
Pas had een collega toen ze gewoon aan het werk was enorm overgegeven, bleek ze gewoon hartstike buikgriep te hebben, dus die is gedwongen om naar huis te gaan. en een week later kreeg een andere collega buikgriep. En dat zijn dingen waar niets aan te doen is.
Ik moet wel zeggen, dat ik het veel fijner vind als een collega zich maar meteen voor 2 dagen ziekmeldt, dan zegt: morgen kom ik weer, en de dag erna weer ziek is. Dan is het veel moeilijk vervanging te regelen.
Maargoed, soms is dat nu eenmaal zo, en moet het gewoon. Al is dat eigenlijk voor mij nog nooit voorgekomen, dat ik op zo'n korte termijn vervanging moest gaan regelen, want da's niet zo simpel bij ons.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jun 2008 17:38

Bij ons is het ook zo dat je bij de 4e ziekmelding per jaar een gesprek krijgt. Ik heb nog nooit zo'n gesprek gehad, maar de huishoudelijk medewerkster bij ons is wel 7 keer per jaar ziek. Die plant ook tandartsafspraken onder werktijd en meldt zich ook ziek als haar kat doodgaat, dus ja...

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 jun 2008 18:01

Nou ik kan best begrijpen dat je, je behoorlijk rot voelt als je kat doodgaat.
Waarschijnlijk heb je zelf geen affiniteit met die dieren, terwijl die collega ongetwijfeld erg aan haar dier gehecht was.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 11 jun 2008 18:06

Tja, maar om je ziek te melden als je je rot voelt.... :roll:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 jun 2008 18:08

Acire schreef:Tja, maar om je ziek te melden als je je rot voelt.... :roll:

Dan ben ik ook iedere ochtend ziek want ik kan er niet tegen om vroeg op te staan :mrgreen:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 11 jun 2008 18:16

Acire schreef:Tja, maar om je ziek te melden als je je rot voelt.... :roll:

't Is natuurlijk de vraag hoe productief iemand dan is natuurlijk.
Je had er waarschijnlijk geen probleem mee gehad als ze niet zo vaak ziek was geweest.
Ik kan in zoverre wel begrijpen dat het niet leuk is als een collega zich om elke klapscheet ziek lijkt te melden.

@lammetje: misschien moet je de avond te voren wat eerder naar bed gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 jun 2008 18:42

dat heeft denk ik niks te maken met vroeger naar bed gaan.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 jun 2008 18:44

Dat denk ik ook niet angezien ik mij dan ook elke ochtend ziek kan gaan melden :mrgreen:

Inschattende hoe ik dan zal zijn, zal ik mij denk ik niet ziek melden omdat een poes overlijd.

Zo hebben we een keer een collega gehad die zich ziekmelde 's ochtends omdat haar zoontje haar uit haar slaap had gehouden snachts. :shock: :roll: Dat vind ik dus echt niet kunnen! Met een beetje slaap minder kom je ook echt je dienst wel door. Zeker als je het gelijk meld dan houd de andere collega er echt wel rekening mee.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”