Homofilie 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:28

meboy schreef:@ Marinus,

Je ziet het antwoord van mijn liefdevolle mede christenbroeder hierboven wat met veel liefde, blijdschap, vrede, verdraagzaamheid, barmhartigheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid en matigheid wordt opgeschreven.

Wees niet bang dat ik jou of een andere christen op zo'n uitspraak zal afrekenen. Ik ken iets te veel christenen persoonlijk om te weten dat dit soort uitspraken uitzonderlijk zijn. Ik vind het eerder zielig dan verontrustend als iemand zo denkt.

Als hij het idee prettig vind dat ik eeuwig zal branden dan is dat een tekortkoming in zijn menselijkheid, niet in de mijne of de jouwe.

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 17:37

dat siert je

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 09 jun 2008 17:39

*Verwijderd in verband met wijziging van post door de gebruiker*
Laatst gewijzigd door Toetsenbord op 09 jun 2008 22:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:40

meboy schreef:dat siert je

Nee, dat vind ik niet. Ik zou een hele hoop goede mensen te kort doen als ik iets anders zou concluderen.

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 17:47

@ Marinus

Dat is waar, je zou echter aanleiding genoeg kunnen vinden om iets anders te concluderen.

@ toetsenbord,

De posting van goofy, is hoe gek dat ook klinkt, een zegen voor christelijke homo's. Hoe meer zulke figuren erdoor heen fietsen des te meer wint de nuance aan kracht. Doordat de rest zich uitspreekt wordt de kloof kleiner. De discussie die we daarvoor hadden was daar een mooi voorbeeld van. Ondanks een duidelijk verschil kunnen we de ander deelgenoot maken van motieven die we niet altijd ondersteunen maar wel begrijpen. En dat is het halve werk.

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 17:54

meboy schreef:@ Marinus

Dat is waar, je zou echter aanleiding genoeg kunnen vinden om iets anders te concluderen.

Ja en dan? Ik reken jou af op hem, jij rekent mij af op stalin en samen rekenen we de moslims af op 911. Dan drukken we met zijn allen op de rode knop en dan gaan we een stralende toekomst tegemoed. Ofwel: generaliseren op grond van één persoon is nooit grappig. :lol: :lol:

Mijn eerste reactie was: "Wow, máken ze die nog?" Een beetje zoals ik reageer als ik een T-Fort voorbij zie rijden. 8)

goofy1978
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor goofy1978 » 09 jun 2008 18:54

Ik heb geen hekel aan homos die meestal een zachtaardig karakter hebben, wat van mij soms niet kan gezegt worden.
ik geloof ook in God en Die waar ik in geloof houd niet van het in deze zonde leven.
Als ik je dan niet waarschuw zou ik het laf van mezelf vinden.
Zeker als men beweert dat het van de bijbel zou mogen,dan ga je toe of afdoen aan de woorden van de profetie.

Op 22
18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.

Dit wens ik niemand toe ook geen homo.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 09 jun 2008 19:07

meboy schreef:Volgens mij heb ik die vraag al beantwoord alleen toen nam je me niet serieus :D

Deze tekst op zichzelf biedt daar geen aanleiding voor. De bedoeling of context wordt gevormd door andere schriftplaatsen, of door persoonlijke ervaringen.

Eigenlijk vraag je: is er een grond voor zonde? Het antwoord is nee.

Sorry, ik dacht echt dat je het toen niet serieus meende. Is er grond voor zonde? Dus uit deze tekst moet ik inderdaad concluderen dat een homoseksuele realtie zondig is? En vanuit de gedachte dat wij de wet niet volkomen kunnen en hoeven te houden omdat Christus de wet heeft volbracht doen we het toch? Paulus zegt daarvan: Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde? Dat zij verre. Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven?

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 19:09

Niet daar stoppen! Doorquoten...

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 09 jun 2008 19:09

goofy1978 schreef:Ik heb geen hekel aan homos die meestal een zachtaardig karakter hebben, wat van mij soms niet kan gezegt worden.
ik geloof ook in God en Die waar ik in geloof houd niet van het in deze zonde leven.
Als ik je dan niet waarschuw zou ik het laf van mezelf vinden.
Zeker als men beweert dat het van de bijbel zou mogen,dan ga je toe of afdoen aan de woorden van de profetie.

Op 22
18 Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn.
19 En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.

Dit wens ik niemand toe ook geen homo.

Bedankt voor deze broodnodige nuance. Is nog even opgemerkt dat je wel erg gemakkelijk op je heen strooit met Bijbelteksten. De vraag is maar of deze allemaal wel zo relevant zijn.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 09 jun 2008 19:11

meboy schreef:Niet daar stoppen! Doorquoten...

Haha, ik had een beetje deze reactie verwacht. Zat eigenlijk al klaar om de rest er ook bij te plakken, maar dat doe ik pas als jij hierop antwoord probeert te geven... :wink:

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 19:14

6,7 en 8 strak achter elkaar doorlezen :D

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 09 jun 2008 19:18

meboy schreef:6,7 en 8 strak achter elkaar doorlezen :D

Ja en jij de rest dan weer. Daar staat toch dat we niet in de zonde moeten leven omdat we Christus eigen zijn!? Dus beredeneerd vanuit de dankbaarheid...

MarinusCopy

Berichtdoor MarinusCopy » 09 jun 2008 19:19

Marie Popelin schreef:Ik ben benieuwd of we ook beffende egelvrouwtjes vóór de zondeval hadden. :)

Vast wel, alleen hadden die destijds natuurlijk geen last van stekeltjes in hun tong. 8)

Maar on topic: kan iemand me vertellen wat een grotere zonde is? Een homo afmaken of als man sex hebben met een man?

meboy

Berichtdoor meboy » 09 jun 2008 19:27

Toetsenbord schreef:
meboy schreef:6,7 en 8 strak achter elkaar doorlezen :D

Ja en jij de rest dan weer. Daar staat toch dat we niet in de zonde moeten leven omdat we Christus eigen zijn!? Dus beredeneerd vanuit de dankbaarheid...

Zal ik doen; maar zonder gekheid. Het echte verschil tussen ons is eigenlijk dit:

Ik zie genoeg aanknopingspunten om ín mijn relatie te strijden: door me te focussen op hetgeen strookt tot geestelijke motieven. Terwijl jij de strijd pas ziet zodra iemand uit een relatie stapt. Dat heeft ook te maken met het feit dat de één het wel kan ervaren en de ander niet. Dat heeft daarnaast ook te maken met hoe breed of smal je de homorelatie wil bekijken. Zie je het als enkel datgene waar je moeite mee hebt of zie je naast de moeite ook al de mooie facetten.

Terug naar “Archief”