sela schreef:laten we toch verder spreken.
x2!
Laten we vooral niet als heethoofden de deur van dit topic dichtrammen en weglopen, om wat voor reden dan ook. En laten we ook vooral niet vergeten dat 'liefhebben' zo ongeveer het belangrijkste woord is in het christendom.
jamillah schreef:Collateral schreef:Nou, ik ben zelf niet (meer) christelijk
Niet? Why?

Dat is een nogal lang verhaal, hier offtopic bovendien. Wellicht open ik er nog een keer een topic over.
Spons schreef:Lijkt me dat deze mensen het moeilijk genoeg hebben, maar goed ik kan het mis hebben in mijn gevoel wat rolf bedoelt. maar als hij dus een antipatie tegen homo's heeft vindt ik dat zoals iemand al eerder zei , en vermoede maar niet concreet zei , walgelijk.
Misschien heeft hij een antipathie tegen homoseksualiteit, en dat is niet vreemd voor iemand die reformatorische opvattingen koestert.
Misschien vindt hij het dan ook moeilijk wanneer hier mensen toegelaten worden die zich openlijk profileren als homo. Niet dat ik het daarmee eens ben, maar het betekent natuurlijk niet dat hij een antipathie jegens homo's koestert. Je suggereert dus heel wat op deze manier.
Rolf is een paar keer verweten dat hij vaag is, en dat vind ik hem ook. Maar overwegende de mogelijkheid dat hij termen als 'walgelijk' over zich heen zou krijgen, begrijp ik wel dat hij niet explicieter wil zijn. Wat tact betreft kun je in ieder geval wel het één en ander van hem leren, denk ik.