Wat is je beroep/werk?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 04 jun 2008 16:44

keessie schreef:
Mary Pickford schreef:
CGK<3 schreef:Jonge docenten zijn hier goed vertegenwoordigd 8)

Nou en of. Komt vast omdat De Driestar RW sponsort :). Al heb ik die niet nodig gehad ;/.

Of het komt gewoon omdat leraren weinig werken. :P

Of leraren zijn bovengemiddeld sociaal :)
Onderschrift? Nee, doe ik niet aan. Onzin.

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 04 jun 2008 16:46

Mary Pickford schreef:
keessie schreef:
Mary Pickford schreef:
CGK<3 schreef:Jonge docenten zijn hier goed vertegenwoordigd 8)

Nou en of. Komt vast omdat De Driestar RW sponsort :). Al heb ik die niet nodig gehad ;/.

Of het komt gewoon omdat leraren weinig werken. :P

Of leraren zijn bovengemiddeld sociaal :)

Als jullie toch over docent hebben enzo. Waarom heb je gekozen voor duaal?

En ik mag misschien volgend jaar bijles geven aan 1e of 2e klas wiskunde. Zit dan in examenjaar. Hoop dat dat doorgaat. :)
Leef je droom.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2008 17:15

Mary Pickford schreef:
LeChat schreef:
CGK<3 schreef:Onbevoegd lesgeven is 8)
Ik heb ook nog 'n halfjaartje onbevoegd lesgegeven (Nederlands aan havo/vwo-brugklassen), maar als je dan geen vakgerichte (didactische) opleiding volgt is dat wel erg zwaar hoor...

Dat is precies wat ik doe :). Ik vind het ook wel heavy inderdaad, maar toch erg leuk. Edit: waarom ben je gestopt?
Omdat ik sowieso niet het onderwijs in wilde en het naast 2 studies en een andere bijbaan in de GGZ toch wel érg zwaar werd :wink:.

Jij wilt uiteindelijk ook in 't onderwijs blijven?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 04 jun 2008 19:27

LeChat schreef:
CGK<3 schreef:Onbevoegd lesgeven is 8)
Ik heb ook nog 'n halfjaartje onbevoegd lesgegeven (Nederlands aan havo/vwo-brugklassen), maar als je dan geen vakgerichte (didactische) opleiding volgt is dat wel erg zwaar hoor...
Zwaar is het inderdaad, ik geef aan VMBO-kaderberoeps, dat zijn geen makkelijke kinderen...

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 04 jun 2008 19:36

Loucom schreef:Als jullie toch over docent hebben enzo. Waarom heb je gekozen voor duaal?

En ik mag misschien volgend jaar bijles geven aan 1e of 2e klas wiskunde. Zit dan in examenjaar. Hoop dat dat doorgaat. :)

Omdat ik geld nodig had en dit toch wilde gaan doen als ik afgestudeerd zou zijn, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en gesolliciteerd.

En ze wilden me hebben, de gekken :mrgreen: !

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 04 jun 2008 19:43

Ik sta ingeschreven als voltijdstudent politicologie maar daarnaast heb je veel vrije tijd.

Daarom werk ik zeker 2, zo niet 2,5 hele dagen in de week bij een middelgroot transportbedrijf dit voornamelijk rijden voor de automotive-branch bij de vervoersadministratie. Ik hou me hierbij vooral bezig met klachtenafhandeling en kwaliteitsverbetering, en dan vooral naar klanten toe. Daarnaast ben ik me er van bewust dat de praktijk toch het fundament is en doe assisteer ik dan ook niet zelden bij het operationele werk (laden van de vrachtwagens, loods, etc.) waardoor je je het beste in kunt leven.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 05 jun 2008 00:35

Voor de werkloze docenten onder ons, op de Gomarus schijnt een schreeuwend tekort te zijn :wink:

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 jun 2008 00:38

Docent? Lesgeven voor een stel ongemotiveerde blagen? Die is gek.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jun 2008 06:54

jamillah schreef:Voor de werkloze docenten onder ons, op de Gomarus schijnt een schreeuwend tekort te zijn :wink:

Dat is op elke school...

Ik geef trouwens al sinds mijn 20ste onbevoegd les. Ben gewoon gedropt voor de klas, zonder ook maar enige didactische kennis/opleiding of wat dan ook. Dus daar stond ik dan. In de klas, 30 paar oogjes die me aanstaarden...

Na 3 of 4 jaar (ik weet het niet eens meer) heb ik de universitaire lerarenopleiding gedaan van 1 jaar. Nou, dat stelde niks voor. Ik heb toen een verkorte variant (ok, dat mocht officieel niet) gedaan, omdat er een onderwijskundige bij mij in de klas kwam kijken en meelopen op school en tja, die vond dat ik al docent was...

Mijn voordeel is dat ik alleen op het gymnasium (op een scholengemeenschap) lesgeef, dus geen VMBO-klassen. Maar goed, ik stond ook meteen voor klassen van soms 32 of 33 leerlingen. Op een 'zwarte' school, dus inclusief alle grote broers en families die koste wat het kost hun kind op het gymnasium wilden houden, ondanks het feit dat het kind gewoon naar de HAVO moest...

En nu, uhm, nu ben ik verslaafd. Het zit gewoon in me. Geef me een klas en ik ga glimlachen.

En er is zoveel werk en zo'n groot lerarentekort! Omdat er in mijn vakken ook nog eens een extra megagroot tekort is, is dat ook nog eens leuk voor de inschaling enzo. Dus nee, mij krijg je die klas niet meer uit 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 05 jun 2008 12:24

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Docent? Lesgeven voor een stel ongemotiveerde blagen? Die is gek.
Euro's. Heel wat meer euro's dan vakken vullen of wat dan ook.

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 05 jun 2008 12:25

Bovendien wil ik ze graag leren dat Duits helemaal niet stom is. En Duitsers niet. En Duitsland ook niet. Duits is leuk!

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 05 jun 2008 12:26

En ik was 19 toen ik begon, ik ben nu echter ontslagen omdat mijn school een van de weinigen is met een lerarenoverschot ivm teruglopend aantal leerlingen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 jun 2008 12:40

En nu aan het solliciteren? Volgens mij kán het niet moeilijk zijn om ergens leraar Duits te worden... :)
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 jun 2008 12:40

CGK<3 schreef:En ik was 19 toen ik begon, ik ben nu echter ontslagen omdat mijn school een van de weinigen is met een lerarenoverschot ivm teruglopend aantal leerlingen.

Zow, dat is idd zeldzaam. Ik durf juist mijn cv niet meer naar scholen te sturen...

Maar in jouw regio zijn toch vast wel ergens docenten Duits nodig?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 05 jun 2008 12:41

CGK<3 schreef:En ik was 19 toen ik begon, ik ben nu echter ontslagen omdat mijn school een van de weinigen is met een lerarenoverschot ivm teruglopend aantal leerlingen.

Waar woon je? Op mijn school hebben ze volgens mij nog leraren voor Duits nodig...

Terug naar “Archief”