Moderator: Moderafo's
Alphonsus schreef:Toch geeft investeren nu (in duurdere voeding) een ruime beloning naar de toekomst.
Dan maar wat minder luxe artikelen aanschaffen.
Daarbij zijn er twee inkomens bij jullie. Wij leven van een inkomen.
MissF schreef:Ja. Dat doet er toch totaal niet toe, of het wel of geen dubbel inkomen is?
Ik ben niet van plan ons dubbele inkomen helemaal uit te geven, daar werken we niet voor!
Mijn man werkt voor het huis en alle vaste lasten, ik voor boodschappen en om te sparen.
Je doet net of mensen met dubbele lonen zomaar even alles zouden moeten kunnen betalen. En al zou dat kunnen, dan nog zou ik het niet doen.
En ik let nog net zo goed op wat we kopen, als toen we op 1 loon leefden (nouja, dat was tot net voor we trouwden, toen we al wel de sleutel van ons huis hadden). Waarom zou je dat niet doen? Dat snap ik niet zo
Alphonsus schreef:MissF schreef:Ja. Dat doet er toch totaal niet toe, of het wel of geen dubbel inkomen is?
Ik ben niet van plan ons dubbele inkomen helemaal uit te geven, daar werken we niet voor!
Mijn man werkt voor het huis en alle vaste lasten, ik voor boodschappen en om te sparen.
Je doet net of mensen met dubbele lonen zomaar even alles zouden moeten kunnen betalen. En al zou dat kunnen, dan nog zou ik het niet doen.
En ik let nog net zo goed op wat we kopen, als toen we op 1 loon leefden (nouja, dat was tot net voor we trouwden, toen we al wel de sleutel van ons huis hadden). Waarom zou je dat niet doen? Dat snap ik niet zo
Inkomen uitgeven aan goede bio-voeding onderstreept toch jouw stelling.
esli schreef:Hmm, ik vind het wel interessant om na te denken over biologisch voedsel, mn. vlees. Hebben we niet de verantwoordelijkheid om niet alleen voor goedkoop te kiezen maar ook voor 'goed'. We moeten de schepping onderhouden, zou dat niet tot de keuze 'moeten' leiden van biologisch vlees. Ook hebben we onze naaste lief, zou dat moeten betekenen dat we max havelaar koffie drinken, en geen kleren kopen die gemaakt zijn door kinderen van 6? Dat zie je idd in de portemonnee, want ik denk dat alles idd. 2 keer zo duur is. Zelf vind ik het wel lastige keuzes, mijn man is vegatariër, maar als ik een keertje (ong 1 keer in de week) vlees eet dan is dat niet biologisch dat is nl. zo duur. Maar ja, ik heb wel een taak om verantwoord met de schepping om te gaan. Lastig... Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten