kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 mei 2008 11:58

mij maakt het echt niet uit of je een merkje ziet.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 mei 2008 12:06

Giovannino schreef:Wie heeft hier trouwens net als mij een ontzettende pesthekel aan zichtbare merkjes op zijn/haar kleren?

Ik heb een hekel aan merken om het merk zeg maar.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mei 2008 12:09

Daar sluit ik me bij aan. Merken boeien me ook helemaal niet. Maar omdat er mensen zijn die het wel interessant vinden en dat dan ook laten blijken door met opzet met merkjes te koop te lopen... is het iets waar ik eigenlijk altijd wel op let. Als het merkje echt goed zichtbaar is, dan koop ik het eigenlijk nooit.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 mei 2008 12:10

ja dat is ook zo want als ik een spijkerrokje van de miss etam draag kan je dat soms ook zien aan het merkje wat maakt dat nou uit?
Mijn man heeft wel verschillende gaastra spullen maar niet met van die mega letters erop :D

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 mei 2008 12:12

Ik ben niet tegen merkkleding op zich. Zelf houd ik bijvoorbeeld erg van Marlboro vanwege de mix mode, stoere werkkleding, stads en Country en omdat het vaak van perfecte kwaliteit is. Maar ik koop een overhemd, ik koop geen "marlboro", opvallende merkjes trek ik er dan ook lekker af.
Verder koop ik principieel in de uitverkoop, omdat toch de helft van hun budget aan marketing opgaat :mrgreen:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 mei 2008 12:13

Wat ik wel merk (hihi) is dat sommige merken gewoon goed zitten. Dus dan koop ik wel het merk om het merk, maar gewoon omdat de pasvorm fijn is en zo.

Dreamster
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Dreamster » 27 mei 2008 12:18

Soms vind ik bij gaastra of G-star die emblemen wel leuk staan, voor jongens dan, bij meiden weer niet.. Maar ik vind veel teksten enzo meestal wel grappig, merk of niet..

Eigenlijk maakt het me niet heel veel uit, ik vind dat je daar als meisje toch veel minder mee te maken heb..
It is risky not to take risk. If you don't take risk, risk will take you.

http://www.Dreamster.hyves.net

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 mei 2008 12:22

Kleren 'vinden' in niet-specifieke kledingzaken vind ik ook een sport op zich. Van de winter bijvoorbeeld een trui van stug lamawol gekocht op de markt (die achteraf toch niet goed bleek te zitten, stommerd die ik was).
Een maandje geleden heb ik een legerbroek gekocht in een dumpzaak, die wou ik al een poosje, maar dan wel graag een 'échte' ;/
Tweedehands sieraden zijn ook fijn.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2008 12:27

Alphonsus schreef:
Lalage schreef:Ik had onder mijn trouwjurk niet eens een panty... gewoon blote benen en met blote voeten in m'n schoenen. Die schoenen waren 60 keer zo goedkoop als mijn trouwjurk :mrgreen:

Toch wel netjes verzorgd (geschoren, gescrubt, creme aangebracht, genagellakt, onteeld etc)?1?

en verderop:
Alphonsus schreef:Het heeft te maken met verzorging. Verzorgd is meestal ook rein/schoon.
Verzorgd zijn is ook een uiting van respect naar de ander toe.

Hoe is dat te rijmen met je beweringen op de volgende bladzijde, namelijk dat afscheren niet mag omdat 't onbijbels zou zijn (kort samengevat).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2008 12:29

rosalie83 schreef:Wat ik wel merk (hihi) is dat sommige merken gewoon goed zitten. Dus dan koop ik wel het merk om het merk, maar gewoon omdat de pasvorm fijn is en zo.
En qua kwaliteit inderdaad.

Van mij mag je best een merkje zien, zolang het niet overdreven groot is. Ik hou sowieso ook niet van al die schreeuwerige opdrukken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 12:48

LeChat schreef:
Alphonsus schreef:
Lalage schreef:Ik had onder mijn trouwjurk niet eens een panty... gewoon blote benen en met blote voeten in m'n schoenen. Die schoenen waren 60 keer zo goedkoop als mijn trouwjurk :mrgreen:

Toch wel netjes verzorgd (geschoren, gescrubt, creme aangebracht, genagellakt, onteeld etc)?1?

en verderop:
Alphonsus schreef:Het heeft te maken met verzorging. Verzorgd is meestal ook rein/schoon.
Verzorgd zijn is ook een uiting van respect naar de ander toe.

Hoe is dat te rijmen met je beweringen op de volgende bladzijde, namelijk dat afscheren niet mag omdat 't onbijbels zou zijn (kort samengevat).

Ik heb nergens aangegeven dat het onbijbels zou zijn.
In de bijbel wordt er (gelukkig) overigens weinig over gezegd.
Lees mijn bijdrage over het uiterlijk enige forummeningen terug.

Waar jij op duidt is door mij geschreven in het licht van het aanhebben van een trouwjurk en het daarbij verzorgd zijn.

De OVERDREVEN aandacht in het algemeen voor de lichamelijke presentatie is mijn punt en niet het verzorgd zijn bij een speciale gebeurtenis. Je trekt toch ook een trouwjurk aan en geen tuinpak b.v.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer je de bijdragen zo leest e.e.a. vragen oproept.
Ik hoop het nu voldoende toegelicht te hebben.
Zo niet, laat het maar even weten.

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 27 mei 2008 12:50

sorry, dubbele posting

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 27 mei 2008 13:02

rosalie83 schreef:Wat ik wel merk (hihi) is dat sommige merken gewoon goed zitten. Dus dan koop ik wel het merk om het merk, maar gewoon omdat de pasvorm fijn is en zo.

Dat heb ik ook inderdaad. En omdat sommige merken gewoon bijna altijd wel leuke dingen in de rekken hebben hangen.
Zo moet Marnix mij in de stad echt voorbij de Didi sleuren, anders ren ik zo naar binnen :P
pobody's nerfect

Mary Pickford
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mary Pickford » 27 mei 2008 13:15

Giovannino schreef:Wie heeft hier trouwens net als mij een ontzettende pesthekel aan zichtbare merkjes op zijn/haar kleren?

Ikke. Vreselijk. Bah.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 27 mei 2008 13:26

Tja, ik ga zelf ook niet perse voor de merkjes, maar feit is wel dat bepaalde merken gewoon passen. Als ik een esprit rokje koop dat weet ik zeker dat die past. Het is ook een van de weinige winkels met maat 32. En bij esprit zie je een klein rood logo ja. Maar als die er niet had gezeten had ik het nog gekocht. Gewoon voor de maat en pasvorm... En natuurlijk, het is ook goede kwaliteit dat merk ik gewoon.

Zo wil mijn man alleen spijkerbroeken Levi's 501, want dat is zijn maat. Hij heeft ook al zo'n beroerde maat (29/34) en die is bijna niet te krijgen. Gingen vorige week vrijdag ff naar de Levistore, is van de 501 die maat niet meer verkrijgbaar. Gelukkig had de verkoopster nog een andere serie die perfect past. Maar ja, dan betaal je dus de hoofdprijs. Aan de andere kant, hij doet er 2-3 jaar mee en deze passen tenminste...

Terug naar “Archief”