slecht slapen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 19 mei 2008 20:37

Ik bid wel hoewel het voor mn gevoel niks helpt :oops: . MAar piekeren gebeurt toch omdat ik binnenkort een ingrijpende beslissing moet maken, waar ik echt nog niet uitben.
Musica laetitiae comes, medicina dolorum.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mei 2008 20:39

en schrijf je het ook op? alle voor- en nadelen op een rijtje, eventueel met gewichten erachter van hoe belangrijk je het vindt... Ik kan ook erg goed piekeren en dan helpt het om de dingen op een rij te zetten, dan hoef je 't niet telkens in je hoofd te herhalen (terwijl ik dit typ bedenk ik dat ik dit over een bepaald onderwerp ook eens zou moeten doen...)

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 19 mei 2008 20:40

dank je voor de tip. Ik heb het opschrijven al opgegeven. Zoals alles werkt het voor geen meter. Ik zit gewoon een beetje raar in elkaar :oops:

André

Berichtdoor André » 19 mei 2008 20:58

Ri@nne schreef:Ik bid wel hoewel het voor mn gevoel niks helpt :oops: . MAar piekeren gebeurt toch omdat ik binnenkort een ingrijpende beslissing moet maken, waar ik echt nog niet uitben.
Praat je daar ook met mensen over?

André

Berichtdoor André » 19 mei 2008 21:00

Gershwin schreef:Misschien een heel rare opmerking tussendoor, maar in hoeverre zijn jullie lichamelijk actief?
Vandaag heb ik de voortuin ontdaan van onkruid en 5 kruiwagens haardhout gezaagd. ;/

Ri@nne
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ri@nne » 19 mei 2008 21:18

André schreef:
Ri@nne schreef:Ik bid wel hoewel het voor mn gevoel niks helpt :oops: . MAar piekeren gebeurt toch omdat ik binnenkort een ingrijpende beslissing moet maken, waar ik echt nog niet uitben.
Praat je daar ook met mensen over?

Gelukkig wel, mensen zat: psycholoog, psychiater, decaan, dominee, jvleider, vriendinnen, wijkagent. MAar het helpt allemaal voor geen meter :oops: :?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 19 mei 2008 21:39

Maar eh, normaal geven ze je advies in de beslissing die je moet nemen, gok ik... wijzen die adviezen niet een klein beetje een richting uit, die het beste zou kunnen zijn? En waarom blijf je dan toch nog met een of meer andere opties tobben? Of zie ik het veel te simpel?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mei 2008 06:48

Oeioei ik slaap altijd goed, maar vannacht ging het helemaal fout. En nu zit ik hier met dikke ogen. Hopelijk overleef ik vandaag het werk nog een beetje... :-S

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 mei 2008 10:36

Lalage schreef:Oeioei ik slaap altijd goed, maar vannacht ging het helemaal fout. En nu zit ik hier met dikke ogen. Hopelijk overleef ik vandaag het werk nog een beetje... :-S

Ach, ik heb eens drie nachten achter elkaar niet geslapen. Pas de 4e dag ga je licht hallucineren.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 20 mei 2008 10:39

MrSokkie schreef:
Lalage schreef:Oeioei ik slaap altijd goed, maar vannacht ging het helemaal fout. En nu zit ik hier met dikke ogen. Hopelijk overleef ik vandaag het werk nog een beetje... :-S

Ach, ik heb eens drie nachten achter elkaar niet geslapen. Pas de 4e dag ga je licht hallucineren.
:shock:

Van 1 nacht word ik al brak.

Hoe overleef je dat? En, niet minder belangrijk, waarom blijf je in vredesnaam 3 nachten wakker? Of had dat vooral 'psychische' redenen?
Laatst gewijzigd door CaptainCaveman op 20 mei 2008 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 20 mei 2008 10:40

Je moet je maar flink rot, depri en angstig voelen, dan slaap je niet, ook als je de vorige nacht geen oog dicht gedaan hebt.
De natuur kent het geheim en glimlacht.

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kuikentje » 20 mei 2008 10:52

ik herken jullie verhalen goed! ik heb ook periodes dat het echt uren duurd voor ik eindelijk slaap. en na een poosje ook weer wakker word en niet meer verder kan slapen. zulke nachten breekt je echt op!
ik ben dan ook veel te veel aan het piekeren. zoveel dat men hoofd geen rust kan vinden om te slapen.
heb ook al veel geprobeerd, maar niet iets dat echt helpt.
laatste nachten ook slecht geslapen. vanacht ineens 11uur! en nog steeds gevoel niet alles ingehaald te hebben. gaaaap

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 20 mei 2008 10:57

Marie Popelin schreef:Je moet je maar flink rot, depri en angstig voelen, dan slaap je niet, ook als je de vorige nacht geen oog dicht gedaan hebt.
Dan nog, zolang wakker blijven... nee, dat kan ik me (gelukkig?) niet voorstellen.

Wat dat betreft mag ik me 'getroost' voelen: ondanks wat depressieve periodes nog nooit nachtenlang wakker gelegen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 mei 2008 11:11

Als kind heb ik ook lange tijd slapeloze nachten gehad.
Tegenwoordig weet ik altijd precies hoe het komt als ik een keer niet binnen een half uurtje slaap. Dan ga ik denken aan wat me bezig houdt,. En dan kom ik er altijd achter.
Mijn manier van ermee omgaan is dan altijd alles wat me bezig houdt op een rijtje zetten. Soms dingen die ik nog moet doen op papier zetten voor de volgende dag. En gewoon toelaten dat ik er even over mag denken.

Maar das denk ik voor iedereen anders.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 20 mei 2008 11:15

Marie Popelin schreef:Je moet je maar flink rot, depri en angstig voelen, dan slaap je niet, ook als je de vorige nacht geen oog dicht gedaan hebt.

inderdaad, ik deed het ook niet voor mijn lol, het was puur stress vanwege een depressie. Met een lijf vol adrenaline en een hartslag van 100+ kom je echt niet in slaap hoor.

Terug naar “Archief”